خودرو پرنده

خودرو پرنده دنیای انیمیشن، واقعی شد!

یک شرکت سوئدی به تازگی خودرو پرنده ای تولید کرده است که هر شخصی می‌تواند به وسیله آن مانند یک خلبان تا ۱۵ مایل در آسمان پرواز کند.

یک شرکت استارتاپی سوئدی به تازگی از خودرو پرنده خود رونمایی کرده است. این خودرو که حدود ۳ سال قبل طرح‌های مفهومی آن پرده‌برداری شده بود طی همین ماه تحت عنوان جتسون وان (‌Jetson One) روانه بازار خواهد شد و برای خرید آن باید مبلغی برابر با ۹۲ هزار دلار را هزینه کرد.

طبق گفته پیتر ترنستورم،‌ مؤسس این شرکت استارتاپی، جتسون وان یک بالگرد برقی است که تمام افراد می‌توانند به وسیله آن پرواز را تجربه کنند. نهایت سرعت این خودرو پرنده تک نفره ۶۳ مایل بر ساعت است و موتور آن توانی برابر با ۱۱۸ اسب بخار را به تولید می‌رساند.

لازم به ذکر است که تا به امروز تمام بالگردهای تولیدی که ۱۲ دستگاه هستند پیش فروش شده و قرار است که خریداران در سال آینده خودرو پرنده خود را تحویل بگیرند. علاوه بر این در سال ۲۰۲۳ نیز این شرکت سوئدی ۳ دستگاه دیگر را برای فروش روانه بازار خواهد کرد. شرکت تولید کننده این بالگرد تک نفره، نام آن را با الهام‌گیری از انیمیشن The Jetsons که تولید آن به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد، انتخاب کرده است.

خودرو پرنده جتسون وان قادر به طی کردن چند مایل است؟

خودرو پرنده

این خودرو  پرنده تنها می‌تواند تا ۱۵ مایل به مسیر خود ادامه دهد که البته با یک سرنشین ۸۲ کیلوگرمی قادر به طی این مسافت بوده و در صورت تغییر وزن میزان مسافت نیز تغییر خواهد کرد. لازم به ذکر است که جتسون وان در زمان تحویل به خریداران نیمه ساخته بوده و سرهم‌بندی این خودرو باید توسط خود خریداران انجام شود.

شرکت سوئدی برای این بالگرد ۴ بازو در نظر گرفته است و هر بازو از یک جف ملخ پروازی بهره می‌برد. خریداران آمریکایی این بالگرد می‌توانند بدون گواهینامه نیز آن را به پرواز در بیاورند، چرا که این بالگرد در ایالات متحده آمریکا یک هواپیمای فوق سبک محسوب می‌شود. این بالگرد در داخل کابین به یک پدال، یک اهرم دستی و جوی استیک مجهز شده است که هدایت خودرو بر عهده آن‌ها است. علاوه بر این برای این خودرو پرنده یک رایانه نیز در نظر گرفته شده است که وظیفه آن تحلیل موانع زمینی و حفظ پایداری جتسون وان است.

از آنجایی که شارژ‌ این خودرو پس از طی کردن ۱۵ مایل تمام می‌شود نمی‌توان از آن انتظار ارتفاع گرفتن را داشت و نهایتا این خودرو پرنده تا ارتفاع ۴۹۲۱ فوت اوج می‌گیرد. جتسون وان از قابلیت فرود خودکار بهره می‌برد، اما برای آن یک چتر نجات نیز تعبیه شده است که در صورت اتمام شارژ‌ یا ایجاد نقص فنی می‌توان از آن کمک گرفت. این خودرو پرنده به صورت عمودی به پرواز درآمده و به همان صورت نیز فرود می‌آید و همچنین ابعاد آن ۱۱۲ در ۹۵ در ۴۱ اینچ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*