شاسی بلند جدید ایران خودرو

اخبار جدید از شاسی بلند جدید ایران خودرو و جایگزین های 206 و 207

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو ضمن اعلام زمان عرضه شاسی بلند جدید ایران خودرو، درباره جایگزین های ۲۰۶ و ۲۰۷ صحبت کرد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در جریان مراسم رونمایی از خط تولید تارا اتوماتیک عنوان کرد که نسخه دستی تارا موفق شد تا در سریع‌ترین حالت ممکن ۴ ستاره از ۵ ستاره کیفی را دریافت کند و همچنین به نسخه اتوماتیک این اتومبیل نیز تا انتهای سال جاری پنج ستاره کیفی تعلق خواهد گرفت. شرکت ایران خودرو قصد دارد از این پس خودروهایی با بالاتر از ۳ ستاره کیفی تولید کند.

مقیمی در ادامه با اشاره به این که شرکت ایران خودرو موفق شد طی سال گذشته تولیدات خود را به میزان ۳۵ درصد افزایش دهد، عنوان کرد که این شرکت با تمرکز بر داخلی‌سازی و با مشارکت صنایع دفاعی، قطعه‌سازان داخلی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان طی دو سال گذشته از ارزبری خود ۲۵۶۸ میلیون یورو کاسته است.

شاسی بلند جدید ایران خودرو تا بهمن سال آینده آماده تحویل می‌شود

شاسی بلند جدید ایران خودرو

وی ادامه داد که تاکنون تلاش کرده‌ایم تا با پیروی از اظهارات مقام معظم رهبری به سراغ ساخت پلتفرم خودرو در داخل کشور برویم که به دنبال این قضیه تا بهمن سال آینده شاسی بلند جدید ایران خودرو (K125) آماده تحویل به مشتریان و همچنین صادرات خواهد شد. علاوه بر این ایران خودرو به طور موازی طراحی پلتفرم برقی این کراس اوور را نیز دنبال خواهد کرد. این نسخه در ابتدا با پیشرانه AT عرضه خواهد شد، اما پس از مدتی جعبه دنده آن به گیربکس DCT تغییر خواهد کرد.

مقیمی در ادامه اظهار کرد که تاکنون خودروسازان با مشارکت قطعه‌سازان سه هزار میلیارد روی اتومبیل تارا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ایران خودرو از هفته پیش تولید اکسل این اتومبیل که برای نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور مورد استفاده قرار گرفته را آغاز کرده است. وزن این اکسل در مقایسه با اکسل پژو ۴۰۵ بیست کیلوگرم کمتر است.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به این که گروه خودروسازی ایران خودرو قصد دارد به زودی سالانه یک محصول جدید را روانه بازار کشور کند، بیان کرد یکی از اهداف ایران خودرو این است که بتواند بلافاصله پس از عرضه یک محصول خط تولید یک محصول دیگر را راه بیندازد. در صورتی که این هدف اجرایی شود نیاز بازار به طور کامل تأمین خواهد شد. لازم به ذکر است که می‌توان از طریق پلتفرم مشترک به صادرات خودرو و همچنین کاهش قیمت نهایی خودرو جامه عمل پوشاند.

مقیمی در ادامه بیان کرد علاوه بر شاسی بلند جدید ایران خودرو و همچنین تارا، خودروهای دیگری نیز از جمله ۲۰۷ پانوراما، رانا پلاس،‌ سورن پلاس و سمند سال توسط این گروه خودروسازی تاکنون به بازار کشور عرضه شده‌اند. علاوه بر این ایران خودرو قصد دارد تا رانا پلاس نیمه اتومات با جعبه دنده ۶ سرعته را نیز تا انتهای سال جاری در اختیار مشتریان قرار دهد. تولید آزمایشی نسخه دستی این اتومبیل نیز در حال حاضر آغاز شده و به زودی روانه بازار کشور خواهد شد.

جایگزین های پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ به زودی روانه بازار می‌شوند

شاسی بلند جدید ایران خودرو

ایران خودرو طی ماه پیش رو وانت آریسان دو را نیز روانه خط تولید خود خواهد کرد. علاوه بر این پروژه ساخت خودرو برقی و همچنین تولید جایگزین‌هایی برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در آینده نه چندان دور کلید خواهد خورد. مقیمی در انتها در رابطه با فعالیت ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد که طی سال جاری پروژه تولید خودرو تاکتیکی ۶ در ۶ تکمیل شده و ۲۴ دستگاه از این اتومبیل در اختیار خریداران قرار گرفته است. همچنین ایران خودرو دیزل طی ماه پیش رو اتوبوس برقی خود را نیز معرفی خواهد کرد. از سوی دیگر علاوه بر این که موتور ۴۵۷ با استاندارد یورو ۵ در آینده نزدیک عرضه می‌شود، نمونه موتورهای ۳۵۵ و ۳۶۴ با یورو ۵ هم اکنون آماده شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اين عكسي كه تو خبره كه همون اچ سي كراسه..!
    اومدن يه خورده چراغاشو عوض كردن كلا شده يه ماشين ملي جديد !
    خدا خفشون كنه، نهايت نبوغ و تكنولوژيشون همينه

  2. آقای مقیمی اگه نگران ارز بری از کشورت هستی به قولت عمل کن ۱ درصد محصولات ایران خودرو فقط سفارشی خودتون گفتین فقط

  3. اگر فشار باشه ایران بهترین میشه در آینده نزدیک ورق برمی گرده مطمئن باشید تحریم بهانه است .