اینشتین

4 درس ارزشمند که باید از زندگی اینشتین بیاموزیم

آلبرت اینشتین در زمان زندگی خود تجربیات بسیار ارزشمندی را در اختیار انسان‌ها قرار داده که ‌نکات طلایی برای زندگی بشر هستند.

آلبرت اینشتین یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین دانشمندان جهان بود که در زمان حیات خود نظریه‌های بسیار مهم و متنوعی را از جمله نظریه نسبیت ارائه کرد که تقریبا اکثر افراد با آن آشنا هستند. حتی افرادی هم که چندان رابطه خوبی با علم ندارند نیز می‌‌توانند با بهره‌گیری از تجربیات این دانشمند بزرگ در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

اگر هم‌اکنون کنجکاو شده‌اید تا با درس‌ها و تجربیات آلبرت اینشتین آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از درس‌های ارزشمند و مهم وی آشنا شوید.

درس‌هایی از زندگی اینشتین

۱. دانش با تجربه همراه می‌شود

برخی از  افراد بر این باورند که تجربه باعث می‌شود تا انسان اطلاعات و دانش به دست بیاورد. آلبرت اینشتین در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که دانش تنها با استفاده از تجربه به دست می‌آید و اطلاعات، دانش محسوب نمی‌شود.

۲. در لحظه زندگی کنید

یکی دیگر از اصولی که اینشتین با اعتقاد به آن زندگی خود را پیش می‌برد زندگی کردن در لحظه بود. زندگی در لحظه یعنی این که باید تمام تمرکز خود را روی هم‌اکنون بگذارید و به این مسئله که در گذشته چه اتفاقی افتاده یا این که قرار است در آینده چه چیزی را تجربه کنید اصلا فکر نکنید. در صورتی که با این اصل زندگی کنید قطعا افسرده نشده و  از زندگی خود نهایت لذت را می‌برید.

۳. اشتباه کردن بخشی از زندگی است

اینشتین معتقد بود فردی که در طول زندگی خود مرتکب هیچ خطا و اشتباهی نشده در حقیقت به هیچ تجربه جدیدی دست پیدا نکرده است. این دانشمند بزرگ گفته که اشتباه یک بخش جدا ناپذیر از زندگی است و همواره یک اتفاق تلخ محسوب نمی‌شود. ممکن است که در نتیجه یک اشتباه، فرد از زندگی دلسرد شده و روزهای دشواری را سپری کند؛ اما همین اشتباه موفقیت‌های بسیاری را برای فرد رقم خواهد زد.

۴. استفاده از تخیل، حافظه را از مشکلات در امان نگه می‌دارد

اینشتین در زندگی خود از تخیل بسیار زیاد استفاده می‌‌کرد. نتایج به دست آمده از تحقیقات مشخص ساخته است که نورون‌های مغز در نتیجه بهره‌گیری از تخیل افزایش پیدا کرده و علاوه بر این حافظه نیز در طولانی‌مدت از مشکلات احتمالی در امان می‌ماند. آلبرت اینشتین در خصوص این مسئله بیان کرده است که تخیل در زندگی نقش اساسی‌تری را از دانش ایفا می‌کند. در حقیقت تخیل، نمایش زود هنگامی از جذابیت‌های آینده زندگی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*