هواوی

دولت آمریکا مجوز فروش میلیاردها دلار قطعات به هواوی را صادر کرد

طبق گزارش منتشر شده در رویترز، دولت آمریکا مجوز فروش میلیاردها دلار قطعات به شرکت هواوی را به کمپانی‌های آمریکایی داده است.

رویترز در گزارش جدیدی مدعی شد که با وجود کارزار تبلیغاتی عظیم علیه شرکت چینی هواوی، کمپانی‌های آمریکایی توانسته‌اند مجوز فروش میلیاردها دلار قطعات و فناوری به Huawei را از دولت ایالات متحده آمریکا دریافت کنند. هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی شناخته می‌شود و به همین خاطر، شرکت‌های تامین کننده قطعات در سراسر جهان وابستگی زیادی به این کمپانی بزرگ چینی دارند.

طبق اسنادی که توسط کنگره آمریکا ارائه شده، دولت ایالات متحده بین ماه‌های نوامبر 2020 تا آوریل 2021 یعنی آبان 1399 تا مهر 1400، مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش قطعات و فناوری به Huawei و شرکت تولیدکننده تراشه SMIC چین صادر کرده است. در این گزارش آمده است که دولت آمریکا 113 مجوز صادرات به ارزش 61 میلیارد دلار را برای فروش قطعات به هواوی صادر کرده و در بازه زمانی ذکر شده، 188 مجوز فروش به کمپانی تولید تراشه SMIC چین به ارزش حدود 42 میلیارد دلار صادر شده است.

هواوی جزو برترین شرکت‌های جهان در زمینه‌های مختلف

کمپانی چینی Huawei علاوه بر این که جزو بزرگترین شرکت‌های مخابراتی جهان محسوب می‌شود، در حوزه شبکه 5G نیز یکه‌تازی می‌کند و کشورهای زیادی در سراسر جهان، نسل پنجم شبکه تلفن همراه خود را بر پایه تکنولوژی‌ها و تجهیزات مخابراتی این شرکت چینی راه انداخته‌اند.

هواوی

هواوی در سال 2012 میلادی شرکت اریکسون را پشت سر گذاشت و رسما بزرگترین کمپانی مخابراتی جهان شد. این شرکت همچنین در سال 2018 از کمپانی اپل عبور کرد و دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان لقب گرفت. در جولای 2020 هم شرکت هواوی با عبور کردن از اپل و سامسونگ به عنوان بزرگترین برند تولیدکننده موبایل در جهان رسید.

در دوران پاندمی کرونا، هواوی با تصمیم‌ها و استراتژی‌های درست خود، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به جای گذاشت و آسان‌سازی فرایندها و ساخت ابزارهای لازم برای دورکاری موجب شد به یک شرکت موفق در این زمینه تبدیل شود. همین روند موفقیت‌ها و محبوبیت بالای محصولات Huawei باعث شد حساسیت برخی دولت‌های غربی مثل آمریکا برانگیخته شود و به همین دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌هایی علیه این کمپانی بزرگ چینی اعمال شد؛ اما این محدودیت‌ها و تحریم‌ها به دلیل تاثیرهای منفی که روی خود شرکت‌ها و دولت‌های غربی گذاشت، اکنون به مرور در حال کمرنگ شدن هستند.

به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، بخشی از جنگ تجاری ایالات متحده با کشور چین بوده و با وجود این که Huawei بارها اتهامات وارد شده را رد کرده و از اتهام‌زنندگان خواسته اسناد و مدارک ادعای خود را منتشر کنند، اما تاکنون هیچ سند و مدرک معتبر و محکمه‌پسندی در این رابطه که منجر به تحریم هواوی شده، منتشر نشده است.

رویترز پیش از این نیز در گزارشی گفته بود در دوران دولت ترامپ هم برای فروش قطعات و فناوری‌های کمپانی‌های آمریکایی به Huawei، مجوزهایی به ارزش 87 میلیارد دلار صادر شده بود که این مجوزها معمولا برای چندین سال اعتبار دارند. طبق اخبار و گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده می‌توان آینده درخشانی را برای این کمپانی چینی و خریداران محصولات آن متصور بود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*