رئیس هیئت مدیره هواوی

رئیس هیئت مدیره هواوی : با وجود تحریم‌های آمریکا به عرش باز خواهیم گشت!

رئیس هیئت مدیره هواوی می‌گوید با وجود آنکه بخش موبایل این کمپانی در اثر تحریم‌های آمریکا فلج شده است؛ Huawei به دوران اوج باز خواهد گشت.

در سال 2019 رئیس جمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، تحریم‌هایی را علیه هواوی اعمال و این کمپانی را وارد لیست سیاه تجاری کرد. در اثر این محدودیت‌ها، غول چینی از دریافت تکنولوژی آمریکایی محروم و در تامین قطعات مورد نیاز خود، دچار مشکل شد. به تازگی، رئیس هیئت مدیره هواوی در یک جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان، به این موضوع پرداخت.

به گفته‌ی Guo Ping:

همه می‌دانند که تراشه‌های موبایل به دلیل سایز کوچک، تکنولوژی پیشرفته‌ای را می‌طلبند. هواوی می‌تواند آن‌ها را طراحی کند؛ ولی کسی نیست که در تولید تراشه‌ها به ما یاری برساند. ما گیر افتاده‌ایم!

البته پینگ باور دارد که این مشکل قابل حل است. او اضافه کرد: «هواوی به حضور در بازار موبایل ادامه خواهد داد و با پیشرفت مداوم در زمینه تولید چیپ، سرانجام به عرش باز خواهد گشت».

کمپانی هواوی

ناگفته نماند در گذشته‌ای نه چندان دور، این کمپانی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بود. حالا اما نام آن در بین 5 کمپانی اول هم جایی ندارد. حتی چندی پیش ناگزیر به فروش Honor شد تا از نابودی این برند جلوگیری کند.

درآمد هواوی هم در نیمه نخست سال جاری میلادی، 29 درصد کاهش یافت تا در نوع خود، رکورد بزند. این کاهش درآمد در بخش محصولات مصرفی مانند گوشی‌های هوشمند، بیشتر بود و به 47 درصد رسید؛ رقمی معادل 21 میلیارد دلار آمریکا!