طراحی آيفون SE 2022

تغییرات عمده در طراحی آيفون SE 2022 ، طرفداران اپل را شوکه خواهد کرد

این روزها بازار شایعات در مورد نسل سوم آيفون اس ای داغ است و حالا نیز گفته می‌شود که تغییرات زیاد در طراحی آيفون SE 2022 سبب غافلگیر شدن طرفداران اپل خواهد شد.

معمولا اپل تمایل ندارد که طراحی گوشی‌های خود را به سرعت عوض کند؛ اما با توجه به اطلاعات منتشر شده از آيفون 14 می‌توان گفت که 2022 سال جذابی برای طرفداران اپل خواهد بود. وب‌سایت چینی MyDrivers نیز در یک گزارش اختصاصی مدعی شده که اپل می‌خواهد آيفون SE 2022 را با تغییرات چشمگیر در بخش طراحی روانه بازار کند.

در واقع گفته می‌شود این تغییرات آنقدر زیاد هستند که حتی شاید بهتر باشند افرادی که در فکر خرید آيفون 13 هستند، اندکی صبر کرده و آيفون SE جدید را هم بررسی کنند.

طراحی آيفون SE 2022 از یک آيفون اقتصادی بدون حاشیه خبر می‌دهد

مای درایورز همچنین اعلام کرد که نسل سوم آيفون اس ای که قرار است در اوایل سال 2022 عرضه شود، بیشتر از آنکه به آيفون 8 شبیه باشد، به آيفون XR شباهت دارد.

طراحی آيفون SE 2022 / آیفون XR

اپل آيفون XR

جالب اینکه اپل تصمیم گرفته به جای فیس آيدی از تاچ آيدی در گوشی اقتصادی جدیدش استفاده کند. با توجه به همه‌گیری کرونا و استفاده از ماسک، تاچ آيدی گزینه منطقی‌تری برای احراز هویت است. این تغییر می‌تواند به کوچک‌تر شدن و یا حتی حذف ناچ منجر شود. علاوه بر اینها، این گوشی از شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اما شاید بهترین خبر برای علاقه‌مندان به این گوشی این باشد که اپل قرار است iPhone SE 3 را به تراشه A15 Bionic که در سری آيفون 13 استفاده شده بود، مجهز کند. اپل در مدل‌های غیر پرو آيفون 13 از نسخه اندکی ضعیف‌تر تراشه A15 استفاده کرده بود و احتمالا از همان نسخه در آيفون اس ای نیز استفاده کند. با این وجود این گوشی می‌تواند عمکردی در حد و اندازه برادران بالا‌رده خود ارائه دهد.

تنها خبر بدی که در گزارش MyDrivers آمده این است که اپل می‌خواهد مدل پایه این گوشی را به حافظه ۶۴ گیگابایتی مجهز کند و برای این مدل نیز قیمت ۵۱۶ دلاری را در نظر بگیرد. این یک افزایش قیمت زیاد نسبت به آيفون SE نسل دو (با قیمت ۴۵۴ دلار) است؛ اما با توجه به بهبود‌های مدل جدید منطقی به نظر می‌رسد.

وب‌سایت MyDrivers سابقه نسبتا خوبی در انتشار اخبار مربوط به اپل دارد. آنها افزایش حافظه ذخیره‌سازی آيفون 7، تغییر چیپست نسل سوم آيپد پرو و مشخصات کامل نسل چهارم آيپد ایر را به درستی اعلام کرده بودند. هرچند که در مورد تاریخ برخی از رویداد‌ها نیز گزارش آنها اشتباه از آب درآمد.

اما مشکل اصلی اینجاست که گزارش MyDrivers در تضاد با اطلاعات منتشر شده توسط منابع معتبری همچون راس یانگ و مینگ چی کوئو است که گفته‌ بودند آيفون SE با طراحی متفاوت و بدون حاشیه نمایشگر نه در سال 2022 که در سال 2023 از راه خواهد رسید.

طراحی آيفون SE 2022 / اپل آيفون 14

رندر منتشر شده از اپل آيفون 14

البته کوئو نیز گفته بود که اپل قصد دارد به مدل 2022 آيفون SE پشتیبانی از شبکه 5G را اضافه کند و بدین‌ ترتیب از ارزان‌ترین آيفون 5G تاریخ رونمایی کند. تاکنون سابقه داشته که اپل برای کاهش هزینه‌ها از قطعات و فناوری‌های قدیمی استفاده کند؛ اما اینکه آنها بخواهند برای عرضه یک گوشی با طراحی برگرفته از آيفون‌های ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۳ صبر کنند، واقعا عجیب خواهد بود.

علاوه بر اینها اخبار منتشر شده از آيفون 14 نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آيفون‌های 2022 خود را با طراحی کاملا متفاوتی عرضه کند و همین نیز می‌تواند سکوی پرشی باشد تا آيفون SE 2022 نیز با یک طراحی جذاب معرفی شود.

قیمت مدل پایه آيفون 13 با نمایشگر ۶.۱ اینچی از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و شایعات فوق ممکن است علاقه‌مندان به خرید این گوشی را کمی دچار تردید کند.

آيفون SE معمولا در بازه قیمتی ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود و حتی در صورتی که امسال با افزایش قیمت همراه شود هم شما می‌توانید نمایشگری با اندازه یکسان، طراحی مشابه و عملکرد یکسان را با چند صد دلار کمتر در اختیار داشته باشید. به نظر شما آيفون SE 2022 ارزش صبر کردن دارد؟