خودروسازی

دولت از خودروسازی خارج می شود؛ آیا بخش خصوصی صنعت خودرو ایران را نجات می دهد؟

فعالان صنعت خودرو قصد دارند که به منظور بهتر شدن اوضاع این صنعت مدیریت خودروسازی را از دولت گرفته و به سهام‌داران غیر دولتی واگذار کنند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی تحت مدیریت دولت قرار دارند. این در صورتی است که سهامداران باید مدیریت خودروسازان را بر عهده داشته باشند و تا زمانی که همچنان این شرایط باپرجا باقی بماند قطعا خودروسازی پیشرفت نخواهد کرد. به منظور حل این مشکل با وزیر صمت گفت‌وگویی صورت گرفت و قرار شد تا سهام‌داران برای مدت زمان ۲ سال تمام اختیارات خودروسازان را بر عهده گیرند.

فعالان صنعت خودرو به دنبال سپردن مدیریت خودروسازی به بخش خصوصی

هدف از سپردن این مسئولیت به سهام‌داران این بوده است که هزینه‌های غیر واجب شرکت‌ها کاسته شده و منابع آن‌ها مدیریت شود. هم‌اکنون خودروسازان تحت مدیریت مستقیم دولت قرار دارند،‌ این در صورتی است که دولت در این صنعت سهم چندان زیادی ندارد و اداره بزرگ‌‌ترین شرکت‌های خودروسازی کشور یعنی سایپا و ایران خودرو مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی باید بر عهده بخش خصوصی باشد.

با توجه به این اظهارات مشخص می‌شود که فعالان صنعت خودرو قصد دارند تا مدیریت خودروسازی را به خش خصوصی واگذار کرده و دولت را از میدان بیرون کنند. البته تاکنون این مسئله به صورت رسمی تأیید نشده و طرفین تنها بر سر آن به توافق رسیده‌اند. اکنون باید دید که آیا بالاخره مدیریت خودروسازی به سهامداران غیر دولتی سپرده خواهد شد یا این که همچنان دولت به مدیریت خود ادامه خواهد داد؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دولت به بخش خصوصی واگزار کرد.نام بخش خصوصی :بنیاد فلان یا سازمان فلان یا موسسه چیز….خدا یه شهاب سنگ بفرست اینوری اینا هم با ما به فنا برن. بسه