خودروهای لوکس

برخی از بهترین خودروهای لوکس جهان که حتی اسمشان را هم نشنیده اید

در این مقاله، نگاهی کوتاه خواهیم داشت به سه تولیدکننده‌ی خودروهای لوکس که محصولات خوب‌شان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وقتی به خودروهای لوکس فکر می‌کنیم، ناخودآگاه نام فراری، رولز-رویس، مرسدس-بنز، بی‌ام‌و، لامبورگینی یا لکسوس به ذهن‌مان می‌آید. اما برندهای دیگری هم در این عرصه فعال هستند که شاید اسم‌شان را هم نشنیده باشید؛ از اروپا تا خاورمیانه و چین!

این شما و این چند مورد از بهترین سازندگان خودروهای لوکس که کمتر شناخته شده هستند.

فرناساری (Fornasari)

این درست که فراری و لامبورگینی در صنعت خودروسازی ایتالیا آقایی می‌کنند؛ اما این کشور محل ظهور یک خودروساز لوکس دیگر هم است که شایستگی توجه بیشتری دارد.

کمپانی مورد نظر ما در سال 1999 توسط «جوزپه فرناساری» تاسیس شد و در سال 2015 به آخر خط رسید. طی این 16 سال، فرناساری انواع خودروهای اسپرت و شاسی بلند باکیفیت را تولید کرد که می‌توانیم از Gigi 311 GT ، RR99 و Racing Buggy مثال بزنیم.

خودروهای لوکس

Fornasari rr600

بسیاری از مدل‌های Fornasari از موتورهای شورولت قدرت می‌گرفتند؛ مثلا همین RR600 که یک SUV سه در با قدرت 600 اسب بخار بود. با شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت آن به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

شاسی بلند RR99 هم مدل مشابهی با چهار در بود که 610 اسب بخار قدرت داشت و صفر تا صد را زیر 4 ثانیه می‌زد. البته سریع‌تر از 280 کیلومتر بر ساعت نمی‌رفت.

فرناساری دوران خوبی داشت؛ اما متاسفانه با اعلام ورشکستگی در سال 2015 به خاطره‌ها سپرده شد.

دنزا (Denza)

دنزا یکی از خودروسازان نه‌چندان شناخته شده‌ی چینی است. این برند سال 2010 در شنزن تاسیس شد؛ با همکاری Daimler AG (کمپانی مادر مرسدس) و BYD Auto Co., LTD که خود، زیرمجموعه یک شرکت چینی دیگر است.

خودروهای لوکس

Denza-X

دو مدل X و 500 محصولات این خودروساز هستند. دنزا ایکس یک SUV کراس‌اور پنج در با پیشرانه تمام الکتریکی یا هیبرید است. قابلیت پیمایش آن به 500 کیلومتر می‌رسد و شتاب صفر تا صد زیر 5 ثانیه‌‌ای دارد.

دنزا 500 یک سدان تمام الکتریکی است که در سال 2013 تولید شد. این خودرو با باتری 61 کیلووات ساعت، می‌تواند 300 کیلومتر را بپیماید.

دابلیو موتورز (WMotors)

در جمع تولیدکنندگان خودروهای لوکس، نام یک برند خاورمیانه‌ای هم دیده می‌شود. شاید اسم WMotors را نشنیده باشید، اما احتمالا با برخی از خودروهای تولیدی آن‌ها آشنا هستید. مثلا می‌توانیم از شاسی بلند غیاث (Ghiath SUV) و لایکن هایپر اسپرت (Lykan HyperSport) نام ببریم.

Lykan Hypersport

دابلیو موتورز در همراهی با برند آیکونیک، روی خودروهای ICONIQ Model 7 و MUSE هم کار کرد. همچنین برای عرضه‌ی فنیر سوپر اسپرت HSF و یک سوپرکار الکتریکی در آینده، برنامه‌ریزی کرده است.

سوپرکار مفهومی دابلیو موتورز به لطف چهار موتور الکتریکی، قدرت سرسام‌آور 1600 اسب بخار دارد و هدف این کمپانی، رسیدن به شتاب صفر تا صد زیر 2 ثانیه است.

در حالی که دیگر خبری از Fornasari نیست و Denza هم بیشتر روی بازار داخلی چین تمرکز دارد، برای WMotors آینده‌‌ی روشن‌تری متصور هستیم؛ البته اگر از بلندپروازی‌های خود دست نکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*