نسل جدید رنجروور

نسل جدید رنجروور معرفی شد؛ یک شاسی بلند تمام عیار و لوکس + عکس و مشخصات

نسل جدید رنجروور معرفی شد. این شاسی بلند لوکس در نسل پنجم خود مدرن‌تر شده و اکنون از تکنولوژی‌های بیشتری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات رنجروور 2022 آشنا خواهیم شد.

شرکت بریتانیایی لندروور برای تثبیت جایگاه رنجروور در کلاس شاسی بلندهای لوکس از نسل پنجم آن پرده برداشت. هرچند ظاهر این خودرو همچنان آشنا به نظر می‌رسد، اما طراحان با اصلاحاتی که انجام دادند توانستند نمای مدرن‌تری را به وجود آورند و با جدیدترین تکنولوژی‌ها آن را برای نبرد با رقبا آماده سازند. نسل جدید رنجروور روی پلتفرم جدید MLA-Flex توسعه پیدا کرده است، اما همچنان در دو نسخه کوتاه و کشیده روانه بازار خواهد شد و مشتریان می‌توانند مدل‌های 4 نفره، 5 نفره، و 7 نفره آن را سفارش دهند.

مشخصات نسل جدید رنجروور

نسل جدید رنجروور

استایل با ابهت نسل قبلی این شاسی بلند لوکس اکنون با تغییراتی که روی آن اعمال شده به بلوغ کامل رسیده است، اما همچنان هدف طراحان حفظ سادگی بوده و به همین دلیل از هر نوع شلوغ‌کاری در طراحی بیرونی پرهیز شده است. البته این خودرو با وجود سادگی و شبک بودن همچنان از امکانات جدیدی چون چراغ‌های عقب نوآورانه و دستگیره‌های در مخفی بهره می‌برد. استفاده از چنین دستگیره‌هایی باعث شده تا ضریب درگ نسل جدید رنجروور به 0.30 برسد که برای این خودرو بزرگ رقم بسیار قابل توجه‌ای است.

ر

نسل جدید رنجروور مدل 2022 اکنون به سیستم تعلیق بادی با طرح 5 اتصالی جدید در عقب مجهز شده که با استفاده از سیستم ناوبری می‌تواند مسیر پیش رو را تشخیص داده و تنظیمات لازم را اعمال کند. آنتی‌رول بارهای الکترونیکی نیز باعث افزایش راحتی سواری این شاسی بلند لوکس خواهند شد. لندروور اعلام کرد این آنتی‌رول بارها از مدل‌های هیدرولیکی واکنشن سریع‌تری خواهند داشت.

ر

نسل جدید رنجروور اکنون از سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود زاویه چرخ‌های عقب تا 7.3 درجه تغییر پیدا کند، از این رو قدرت مانور خودرو به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. ضمن این که این سیستم دایره چرخش خودرو را به کمتر از 11 متر خواهد رساند. تمام مدل‌های این شاسی بلند لوکس به شکل استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک با قفل فعال دیفرانسیل عقب بهره می‌برند که قادر است گشتاور را از یک چرخ به چرخ سمت دیگر منتقل کند.

نسل جدید رنجروور

این شاسی بلند لوکس در مرحله نخست فقط در دو مدل در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. مدل پایه این خودرو با نام P400 از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این مدل صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 5.5 ثانیه طی خواهد کرد.

نسل جدید رنجروور

مشتریانی که به دنبال نسخه قدرتمندتر این شاسی بلند هستند باید مدل P530 را سفارش دهند که به یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو بی ام و X7 M50i مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 530 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعت اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این نسخه صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 4.4 ثانیه طی می‌کند.

نسل جدید رنجروور

اما مشتریان ساکن اروپا می‌توانند مدل‌های دیزلی D300 و D350 این خودرو را نیز سفارش دهند که برای هر دو مدل موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی در نظر گرفته شده است. این پیشرانه در مدل D300 قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما قدرت تولیدی این پیشرانه در مدل D350 حدود 350 اسب بخار و گشتاور آن نیز 700 نیوتن‌متر خواهد بود.

نسل جدید رنجروور

در کنار این نسخه‌ها، لندروور دو مدل پلاگین هیبریدی P440e و P510e را نیز برای این شاسی بلند لوکس عرضه می‌کند که هر دو مدل از موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی بنزینی، پیشرانه برقی 105 کیلوواتی در گیربکس و پکیج باتری 38.2 کیلووات ساعتی بهره می‌برند. نسخه پلاگین هیبریدی P440e از قدرتی برابر با 440 اسب بخار بهره می‌برد، اما پیشرانه نسخه هیبریدی P510e قدرتمندتر بوده و در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 510 اسب بخار را به تولید برساند.

نسل جدید رنجروور

همچنین نسخه هیبریدی P510e قادر است ظرف مدت 5.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. لندروور اعلام کرد هر دو مدل هیبریدی قادرند حداکثر تا 100 کیلومتر را به شکل تمام الکتریکی بپیمایند که این میزان در دنیای واقعی حداقل 80 کیلومتر برآورد می‌شود. این مدل‌های هیبریدی در حال حاضر فقط در بازار اروپا عرضه خواهند شد و مشتریان آمریکایی می‌توانند آنها را در سال 2023 میلادی سفارش دهند. لندروور قصد دارد در سال 2024 میلادی مدل تمام الکتریکی این خودرو را نیز عرضه کند.

نسل جدید رنجروور

در کابین نسل جدید رنجروور نیز شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی 13.7 اینچی و نمایشگر لمسی 13.1 اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم. همچنین سرنشینان عقب این شاسی بلند لوکس نیز اکنون دو نمایشگر سرگرمی 11.4 اینچی روی پشتی صندلی‌های جلو در اختیار خواهند داشت. علاوه بر این، برای مدل‌هایی که از صندلی‌های عقب اجرایی بهره می‌برند، یک نمایشگر 8 اینچی لمسی روی زیر آرنجی میانی در نظر گرفته شده است.

نسل جدید رنجروور

این شاسی بلند لوکس ضمن این که به تکنولوژی‌های روز مجهز شده همچنان لوکس به نظر می‌رسد و طراحان برای حفظ لوکس بودن آن یک سیستم صوتی مریدیان ۱۶۰۰ واتی با ۳۵ بلندگو را در نسخه اتوبیوگرافی در نظر گرفتند که می‌تواند با سروصدا مقابله کرده و در کابین آرامش خاصی را به وجود آورد. همچنین اکنون هر کدام از 4 پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب از دو بلندگوی 20 واتی بهره می‌برند تا صدایی مانند هدفون‌های سطح بالا را ارائه دهند.

نسل جدید رنجروور

مشتریان می‌توانند این شاسی بلند لوکس را در تیپ‌های SE، HSE، اتوبیوگرافی و SV سفارش دهند. البته لندروور برای مدل اتوبیوگرافی یک نسخه ویژه فرست ادیشن را در نظر گرفته است که مواردی چون رنگ بیرونی طلایی مات را به همراه دارد. قیمت پایه مدل P400 SE نسل جدید رنجروور در بازار آمریکا از 104 هزار دلار شروع خواهد شد و سرانجام قیمت مدل P530 فرست ادیشن به 163 هزار و 500 دلار خواهد رسید. البته تیپ SV که به عنوان بالاترین تیپ این شاسی بلند لوکس محسوب می‌شود تا سال 2023 میلادی روانه بازار آمریکا نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هوالخالق قادرمتعال؛ ماشاالله…