اندروید 12L

اندروید 12L معرفی شد؛ انقلاب گوگل در گوشی های منعطف

گوگل سرانجام از اندروید 12L رونمایی کرد تا وعده‌ای که به کاربران گوشی های تاشو و موبایل های قابل انعطاف داده بود را عملی کند.

چندی پیش و در رویداد مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۲۰۲۱ بود که مدیران گوگل از عرضه یک نسخه مخصوص از اندروید برای گوشی ها و تبلت های تاشو سخن به میان آوردند و حالا سرانجام این وعده عملی شده است. دیوایس هایی که سیستم عامل کروم او اس و نسخه‌های عادی اندروید روی آنها اجرا می‌شد، حالا یک نسخه مخصوص به خود را خواهند داشت. گوگل این نسخه را اندروید 12L نامیده است و هدف اصلی آن این است که اندروید ۱۲ را به شکل روان و با سرعت بالاتر روی گوشی هایی که نمایشگرهای بزرگتری دارند اجرا کند.

اواخر ماه سپتامبر بود که ما برای اولین بار از عرضه یک به روزرسانی تحت عنوان نسخه ۱۲.۱ آگاه شدیم و حالا به نظر می‌رسد که خیلی از آن قابلیت های شایعه شده حقیقت دارند.

تغییرات اندروید 12 ال برای گوشی های تاشو

اندروید 12L

اندروید 12L نحوه چینش آیتم‌های مختلف در رابط کاربری دیوایس را بهبود می‌بخشد و نحوه نمایش صفحه هوم، لاک اسکرین، نوتیفیکیشن ها، تنظیمات سریع و تقریبا همه چیز را تغییر می‌دهد. این رابط کاربری را در یک قالب دو ستونه به نمایش در می‌آید تا کاربر بتواند از تمام مساحت نمایشگر تاشوی خود بهره‌مند شود. در تصاویری که گوگل به عنوان نمونه منتشر کرده است، مشاهده می‌کنید که منوی تنظیمات سریع به سمت چپ صفحه منتقل شده و پنل نوتیفیکیشن ها در سمت راست دیده می‌شود و شما قادر خواهید بود از هر جفت آنها به طور همزمان استفاده کنید؛ بدون این که نیاز باشد یکی از آنها را ببندید.

اندروید دوازده ال همچنین یک تسک بار جدید را معرفی می‌کند که درست مشابه ویندوز، مک و سیستم های عامل دسکتاپ به کاربر این امکان را می‌دهد که بین اپلیکیشن‌ های مختلف به راحتی جابجا شود. همانطور که در تصویر متحرک زیر مشاهده می‌کنید، کافی است که آیکون یک اپلیکیشن را درگ کنید و در سمت راست یا چپ صفحه رها کنید. در این حالت یک نمای دو طرفه پیش روی شما قرار خواهد گرفت که مهندسان گوگل وعده داده‌اند این قابلیت برای تمام اپلیکیشن‌ها کار خواهد کرد و اهمیتی ندارد که این اپلیکیشن قابلیت تغییر سایز داشته باشد یا خیر:

اندروید 12L

گوگل در این نسخه از اندروید مخصوص گوشی های تاشو این امکان را به تولیدکنندگان دیوایس های مختلف داده است که سایز، شکل و رنگ قسمت‌های مختلف را تغییر دهند و با اضافه کردن گوشه‌های گرد، ظاهر دلنشین‌تری را پیش روی چشم کاربران قرار دهند.

تاریخ عرضه اندروید دوازده ال

طبق اعلام گوگل اندروید 12L قرار است اوایل سال آینده میلادی در اختیار کاربران قرار گیرد، اما اگر شما می‌خواهید این قابلیت‌های جدید را زودتر از دیگران تجربه کنید، می‌توانید به صفحه مخصوص توسعه دهندگان اندروید دوازده ال مراجعه کنید. از آنجا شما قادر خواهید بود که شبیه ساز اندروید 12 ال را دریافت کنید و از تغییرات رابط کاربری جدید گوگل مطلع شوید.

اندروید 12L

گوگل همین حالا هم در حال همکاری با شرکت‌های سازنده است تا از انتشار بروزرسانی Android 12L مطمئن شود و یک نسخه مخصوص توسعه دهندگان از اندروید 12 ال نیز برای تبلت لنوو پی 12 پرو در حال توسعه است.

با نوجه به عرضه تعداد زیادی از محصولات تاشو و قابل انعطاف و علاقه دو طرفه‌ی کاربران و سازندگان گجت‌ های هوشمند به این حوزه، این به‌روزرسانی می‌تواند نقش موثری در افزایش کاربری این محصولات داشته باشد که در نهایت به افزایش فروش آنها نیز منجر خواهد شد. گوگل دو محصول تاشو را نیز در دست تولید دارد و احتمالا این بازار با حضور سامسونگ و کمپانی‌ های چینی داغ‌تر از قبل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*