Magic Eraser در گوگل پیکسل ۶ پرو

نگاهی به نحوه عملکرد قابلیت جادویی و شگفت انگیز Magic Eraser در گوگل پیکسل ۶ پرو

قابلیت نرم افزاری Magic Eraser در گوگل پیکسل ۶ پرو چیست؟ چگونه می‌توان از این ویژگی در دوربین Pixel 6 Pro استفاده کرد و دقت آن چگونه است؟

گوگل برای نخستین بار در تاریخ گوشی‌سازی خودش از یک دوربین مدرن در گوشی پیکسل ۶ پرو استفاده کرده است. یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده که ظاهراً مثل گوشی پی ۵۰ پرو هواوی از یکی از سنسورهای سری Sony IMX700 برخوردار است. علاوه بر این یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۴ برابری پریسکوپی نیز آن را همراهی می‌کنند. این اولین باری است که گوگل از چنین دوربین زوم و چنین سنسور دوربین بزرگی روی گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کند.

اما این تمام چیزی نیست که باید درباره دوربین Google Pixel 6 بدانید. این گوشی‌ها نخستین محصولاتی هستند که به چیپست سفارشی Tensor ساخت خود گوگل مجهز هستند. این چیپست از دو هسته بزرگ X1 و هسته‌های اختصاصی برای پردازش الگوریتم هوش مصنوعی و تصویر استفاده می‌کند. بنچمارک‌های گوگل تنسور نشان می‌دهد گوگل به سختی روی پردازشگر گرافیکی این چیپست کار کرده تا آن را برای پردازش گرافیکی و محاسبات عکاسی بهینه کند.

یکی از امکاناتی که گوگل توانسته به لطف چیپست Tensor آن را ارائه کند، قابلیت شگفت انگیز Magic Eraser در گوگل پیکسل ۶ پرو است که می‌تواند اشیاء اضافه را به طرز جادویی از تصویر حذف کند. گوگل برای توصیف این ویژگی می‌گوید:

Magic Eraser با استفاده از الگوریتم‌های جدیدی می‌تواند نابسامانی‌های تصایور شما را پاک کرده یا به شما اجازه دهد انتخاب کنید که چه چیزی از عکس پاک شود. خبر خوب اینکه، این مدل‌های یادگیری ماشین با استفاده از سنسور Google Tensor روی دستگاه اجرا می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید حتی زمانی که به اینترنت وصل نیستید یا هنوز از عکس‌هایتان بکاپ تهیه نکرده‌اید هم این تغییرات را به صورت آفلاین اعمال کنید.

نحوه استفاده از Magic Eraser در گوگل پیکسل ۶ پرو

  1. روی عکس مورد نظر در اپلیکیشن دوربین ضربه بزنید یا یک تصویر را از اپلیکیشن Photos انتخاب کنید.
  2. سپس به مسیر Edit > Tools > Magic Eraser بروید.
  3. اگر می‌خواهید موارد اضافه یک تصویر به صورت خودکار پاک شوند، گزینه Suggestions را بزنید.
  4. یا اینکه دور یک سوژه دایره بکشید یا آن را به صورت لکه انتخاب کنید تا به صورت دستی آن حذف شود.
  5. در انتها هم روی گزینه Done و Save a copy ضربه بزنید تا تصویر جدید در کنار تصویر اصلی ذخیره شود.

در اینجا فهمیدیم که مجیک ایریزر در گوشی‌های جدید گوگل پیکسل چگونه کار می‌کند. باید اعتراف کنیم که اگر قصد دارید اشیاء خارج از بخش Suggestions را پاک کنید یا پس زمینه تصویر خیلی شلوغ است، نتایج درخشانی به دست نخواهد آمد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*