اندروید 12L

اندروید 12L چیست، روی کدام گجت ها اجرا می شود و چه تفاوتی با اندروید 12 دارد؟

گوگل شب گذشته از اندروید 12L رونمایی کرد. اما اندروید ۱۲ ال چیست، چه تفاوتی با اندروید ۱۲ استاندارد دارد و مخصوص چه گجت‌هایی طراحی شده است؟

گوگل در کنفرانس Android Dev Summit که شب گذشته برگزار شد از اندروید 12L رونمایی کرد. از 12L به عنوان «نسخه بهینه شده اندروید برای دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ» یاد می‌شود که شامل گوشی‌های تاشو، تبلت‌ها و حتی کروم بوک‌ها می‌شود. در ادامه هرآنچه باید در مورد اندروید ۱۲ ال بدانید را به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید:

اندروید ۱۲L معرفی شد؛ انقلاب گوگل در گوشی های منعطف

اندروید 12L چیست؟

12L یک آپدیت جدید برای سیستم عامل اندروید است. گوگل می‌گوید این نسخه را به گونه‌ای طراحی کرده تا اندروید ۱۲ روی دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ هم به خوبی اجرا شود. گوگل این نسخه را برای رابط کاربری سیستم‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر طراحی کرده که امکانات مالتی‌تسکینگ ویژه‌ای را به آن‌ها اضافه می‌کند و سازگاری آن‌ها با اپلیکیشن‌ها را بهبود می‌بخشد.

حرف “L” در نام این نسخه چیست؟

همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، حرف “L” در نام اندروید ۱۲ ال به «دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ» اشاره دارد؛ هرچند گوگل این موضوع را تأیید نکرده است.

اندروید 12L

نسخه 12L با اندروید ۱۲ معمولی چه تفاوتی دارد؟

این نسخه چیدمان رابط کاربری گوشی را تغییر می‌دهد و جایگیری صفحه هوم، صفحه قفل، نوتیفیکیشن‌ها، تنظیمات سریع و غیره را تنظیم می‌کند. این شامل هر نمایشگری می‌شود که تراکم پیکسلی آن از ۶۰۰ پیکسل بالاتر باشد و چینش دو ستونه در آن کل صفحه را جای دهد.

به عنوان مثال گوگل می‌گوید منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) روی یک دستگاه با نمایشگر بزرگ می‌تواند به سمت چپ صفحه برود، در حالی که پنل نوتیفیکیشن‌ها در سمت راست بالای نمایشگر دیده می‌شود. این به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه نیازی به باز و بسته کردن اپلیکیشن دیگری باشد، هم به تنظیمات سریع و هم نوتیفیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید.

گوگل می‌گوید سه فاکتوری که اندروید ۱۲ ال را از اندروید ۱۲ جدا می‌کنند به ترتیب زیر است:

  • بهینه شده برای نمایشگرهای بزرگ: رابط کاربری تصحیح شده برای استفاده آسان‌تر از اندروید روی نمایشگرهای بزرگ‌تر از تراکم پیکسلی 600ppi
  • ساخته شده برای مالتی‌تسکینگ: یک نوار وظیفه که به شما اجازه درگ و دراپ یک اپلیکیشن در داخل حالت تقسیم صفحه و جابجایی بین اپلیکیشن‌ها
  • بهبود تجربه سازگاری: تغییرات ظاهری و پایداری برای نمایش بهتر اپلیکیشن‌ها در صفحات نمایش بزرگ‌تر

اندروید ۱۲ ال کی و برای چه دستگاه‌هایی عرضه می‌شود؟

گوگل می‌گوید این نسخه در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این شرکت مشغول همکاری با سازندگان گجت‌ها است تا این نسخه را به عنوان یک به‌روزرسانی برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند غول پیکر یا تاشو خود منتشر کنند. به زودی یک نسخه آزمایشی از این آپدیت نیز برای تبلت لنوو P12 Pro منتشر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*