چانگان CS75

چینی هم قیمت ژاپنی؛ میتسوبیشی اوتلندر و چانگان CS75 با قیمت یکسان در بازار!

پیشرفت صنعت خودروی چین تا حدی بوده که حالا چانگان CS75 و میتسوبیشی اوتلندر با قیمت یکسان در خاورمیانه به فروش می روند و طرفداران زیادی هم دارد!

اتومبیل‌های شاسی بلندی مانند میتسوبیشی پاجرو، نیسان پاترول، تویوتا لندکروز،‌ لکسوس LX و… در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار خودرو کشورهای عربی را به خود اختصاص داده‌اند. اما علاوه بر این، کراس اوورهایی که کمتر از ۳۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند از جمله چانگان CS75 نیز بازار داغی در این کشورها دارند.

چانگان ‌CS75 هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۲۷ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. این اتومبیل از یک پیشرانه ۲ لیتری توروبو بهره می‌برد که توانی برابر با ۲۳۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. حداقل قیمت میتسوبیشی اوتلندر نیز در بازار ۲۷ هزار دلار است، اما از جذابیت‌های کراس اوور CS75 محروم بوده و علاوه بر این، پیشرانه آن نیز در مقایسه با کراس اوور چینی CS75 قدرت کمتری دارد. این خودرو دارای یک موتور ۲.۵ لیتری است که قادر است تا ۱۸۱ اسب بخار قدرت را تولید کرده و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۴۵ نیوتن‌متر است.

علاوه بر این دو اتومبیل،‌ خودروهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با پرداخت مبلغی در حدود ۸۵۰ میلیون تومان اقدام به خرید آن‌ها کنید. ما در ادامه این مطلب برخی از این اتومبیل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رقبای چانگان CS75 در بازار کشورهای خاورمیانه

۱. هیوندای کرتا

چانگان CS75

هیوندای کرتا از جمله کراس اوورهایی است که قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار دارد. کمپانی هیوندای این خودرو را به فناوری‌های زیادی مجهز کرده است. فناوری بلونینک هیوندای نمونه‌ای از آن‌ها است که جایگزین مانیتور بزرگ در وسط کنسول شده است. علاوه بر این هیوندای کرتا از حالت ترین مود نیز بهره می‌برد که می‌توان در مسیرهای خارج از جاده به سراغ آن رفت. هیوندای کرتا با بهره‌گیری از چنین امکانات متنوعی در کشورهای روسیه و هند نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

۲. تویوتا راوفور

چانگان CS75

یکی دیگر از رقبای کراس اوور چینی چانگان CS75 در بازار امارات تویوتا RAV4 است. سهم عمده‌ای از بازار خودرو امارات به شاسی بلندهای آفرودی تویوتا تعلق دارد. تویوتا اف جی کروز نمونه‌ای از این شاسی بلندها است که دیگر وارد بازار جهانی نمی‌شود،‌ اما با این وجود تویوتا آن را به صورت اختصاصی برای بازار امارات به تولید می‌رساند که برای خرید آن باید مبلغی در حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را کنار گذاشت. علاوه بر این تویوتا راوفور نیز یکی از خودروهای آفرودی قابل اعتماد است. کمپانی تویوتا برای تمام مدل‌های راوفور یک پیشرانه ۲.۵ لیتری در نظر گرفته است. حداکثر قدرت نسخه‌های هیبریدی این خودرو ۲۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن‌ها نیز ۲۴۹ نیوتن‌متر است. ظرفیت یدک‌کشی بیشتر نسخه‌های این کراس اوور ۶۸۰ کیلوگرم است، اما ظرفیت یدک‌کشی نسخه آفرودی آن برابر با ۱۵۷۸ کیلوگرم است.

۳. شورولت کپتیوا

چانگان CS75

کراس اوور آمریکایی شورلت کپتیوا یکی از سرسخت‌ترین رقبای چانگان CS75 در بازار امارات محسوب می‌شود. این خودرو علاوه بر امارات در قطر،‌ چین و هند نیز طرفداران زیادی دارد. این کراس اوور آمریکایی در صورتی با چنین استقبال گرمی مواجه شده است که کابین بسیار ساده و قدیمی دارد.

شورولت کپتیوا به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر  با ۱۵۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده CVT گذاشته شده است. این کراس اوور آمریکایی از امکاناتی مانند اتوهلد، سانروف  پانوراما،‌ حالت رانندگی اکو و همچنین صفحه نمایشگر ۸ اینچی لمسی بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Toyota Rafoor, in Picture, for Ergonomy is ok.
    Elham Khakesi