خودروهای هیوندای

آیا خودروهای هیوندای دوباره در ایران مونتاژ می‌شوند؟

احتمال دارد که در آینده نه چندان دور شرکت‌های داخلی مجددا مونتاژ خودروهای هیوندای و سایر محصولات کره‌ای را در ایران از سر بگیرند.

به دنبال تحریم صنعت خودرو ایران شرکت‌های خودروسازی خارجی که در کشور در حال فعالیت بودند به یک‌باره از ایران خارج شده و تعهدات خود را رها کردند. هم‌اکنون تنها شرکت‌های چینی با طرف ایرانی همکاری می کنند،‌ اما به تازگی اخباری مبنی بر بازگشت شرکت‌های کره‌ای به کشور منتشر شده است که در صورت صحت این خبر می‌توان به آینده بازار امیدوار بود. این اخبار در شرایطی منتشر شده است که کره عنوان می‌کند به علت تحریم نمی‌تواند بدهی خود به ایران را پرداخت کند.

چنانچه این خبر درست باشد می‌توان احتمال داد که قرار است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران برداشته شده و شرکت‌های خودروسازی خارجی از جمله کره‌ای‌ها فعالیت خود در کشور را از سر بگیرند؛ یا این که کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند به روشی خارج از تحریم‌ها بدهی خود به ایران را پرداخت کنند. ارسال قطعات منفصله (CKD) یکی از روش‌هایی است که احتمال دارد کره‌ای‌ها برای پرداخت بدهی خود به کشور به سراغ آن بروند. با توجه به این مسائل اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا بازگشت کره‌ای‌ها به ایران در حد یک شایعه است یا واقعا به اجرا خواهد رسید.

خودروهای هیوندای برای بازگشت به ایران بیشترین شانس را دارند

هم‌اکنون در بازار کشور، انواع کراس اوورها و همچنین محصولات کار و تجاری کره‌ای به چشم می‌‌خورند. در صورتی که شرکت‌های کره‌ای قصد بازگشت به کشور را داشته باشند می‌توانیم بیشترین شانس را برای خودروهای هیوندای قائل باشیم. تا پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی، خودروهای هیوندای نظیر اکسنت و النترا توسط شرکت کرمان موتور به بازار کشور عرضه می‌شدند و از این رو ممکن است باز هم شاهد همکاری این شرکت با طرف‌های ایرانی باشیم.

تاکنون در رابطه با بازگشت شرکت‌های کره‌ای و این که قرار است کدام محصولات هیوندای در کشور عرضه شوند اخبار دقیقی منتشر نشده است، اما چنانچه کره‌ای‌ها فعالیت خود با طرف ایرانی را مجددا آغاز کنند بازار کشور روح تازه‌ای خواهد گرفت و شاهد یک رقابت جذاب در صنعت خودرو خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*