ارزان ترین آیفون

ارزان ترین آیفون بازار ایران چه قیمتی دارد؟

همواره قیمت نسخه‌های قدیمی آیفون با معرفی نسخه‌های جدید کاهش پیدا می‌کند. اکنون با توجه به این که آیفون 13 بلافاصله پس از معرفی وارد بازار ایران شد، قصد داریم شما را با ارزان ترین آیفون بازار ایران آشنا کنیم.

گوشی های آیفون 13 شرکت اپل در شهریورماه معرفی شدند و اخیرا نیز شاهد عرضه این گوشی‌های جدید به بازار ایران بودیم. بر اساس تجربیات گذشته هنگامی که اپل از یک گوشی جدید پرده‌برداری می‌کند، قیمت مدل‌های قبلی آن کاهش می‌یابد. همچنین اپل همزمان با معرفی محصولات جدید خود تولید آیفون‌های قدیمی‌تر را نیز متوقف می‌کند تا از افت فروش مدل‌های جدید جلوگیری شود. با وجود این که وبسایت اصلی اپل همانند سال‌های گذشته مدل‌های سری قبل آیفون را به فروش نمی‌رساند، اما مشتریان می‌توانند از سایر فروشگاه‌ها آنها را خریداری کنند. در همین مقاله قصد داریم شما را با دو مدل از ارزان ترین آیفون بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی ارزان ترین آیفون بازار ایران

آیفون 11 (iPhone 11 A2223)

ارزان ترین آیفون

آیفون 11 هم‌اکنون یکی از ارزان ترین آیفون‌های بازار ایران محسوب می‌شود که از ظرفیت 128 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین این گوشی از قابلیت استفاده از 2 سیم کارت به شکل همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی که حدود 194 گرم وزن دارد در بازار با قیمت 20 تا 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گوشی آیفون 11 قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G بوده و از صفحه نمایشگر بزرگتر از 6 اینچ بهره می‌برد. نسخه سیستم عامل فعال روی این گوشی نیز iOS 13 بوده (با قابلیت ارتقا به iOS 15) و دوربین آن نیز می‌تواند تصاویر باکیفیتی را به ثبت برساند. از سایر ویژگی‌های برجسته این گوشی نیز می‌توان به ضد آب بودن، طراحی مناسب، حسگر تشخیص چهره و دوربین باکیفیت اشاره کرد.

اپل برای این گوشی باتری لیتیوم یونی 3 هزار و 110 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است. همچنین این گوشی به شارژ سریع 18 ولتی، شارژ به صورت بی‌سیم و فناوری PD نسخه دوم نیز مجهز است. آیفون 11 با امکانات، قابلیت‌های متنوع و کیفیت ساخت بالای خود توانسته طی سال‌های گذشته آمار فروش بالایی را به ثبت برساند.

آیفون اس ای مدل 2020 (iPhone SE 2020)

ارزان ترین آیفون

جایگاه بعدی لیست ارزان ترین آیفون بازار ایران به آیفون اس ای مدل 2020 اختصاص دارد. این گوشی که نسبت به سایر گوشی‌های اپل ارزان‌تر بوده با وزن 148 گرمی خود با قیمت حدود 12 میلیون و 200 هزار تا 12 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشی آیفون اس ای مدل 2020 A2275 دارای ظرفیتی حدود 64 گیگابایتی بوده و از سیستم عامل iOS 13 بهره می‌برد.

صفحه نمایش این گوشی در بازه 4.5 تا 5 اینچ بوده و قادر است از شبکه ارتباطی 4G نیز پشتیبانی کند. این گوشی با رم 3 گیگابایتی و قابلیت فیلم‌برداری مناسب توانسته آمار فروش بالایی را ثبت کند. اپل برای این گوشی باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 1821 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته است که از شارژ سریع 18 وات و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت و مقاومت در برابر از سایر ویژگی‌های برجسته این گوشی محسوب می‌شوند.

گفتنی است گوشی آیفون اس ای مدل 2020 A2275 با ظرفیت 128 گیگابایت حدود 13 میلیون و 150 هزار تا 14 میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارد که دلیل تفاوت قیمت آن با نسخه قبلی به مقدار ظرفیت آن مربوط می‌شود.