جتور X70 پلاس

جتور X70 پلاس ، برای رقابت با تیگو 8 پرو به ایران می‌آید+عکس و مشخصات

جتور X70 پلاس که به تازگی در بازارهای جهانی عرضه شد احتمال دارد توسط گروه بهمن به دلیل پلتفرم مشابه با فیدلیتی و برای رقابت با تیگو 8 پرو وارد ایران شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت جتور به تازگی کراس اوور X70 پلاس را در بازارهای هدف خود به شکل گسترده عرضه کرد. جتور X70 پلاس در واقع نسخه ارتقا پیدا کرده خانواده X70 محسوب می‌شود که از پلتفرم و ساختاری مشابه مدل‌های قبلی بهره می‌برد. همچنین این خودرو به عنوان نسخه لوکس‌تر و مدرن‌تر فیدلیتی گروه بهمن نیز محسوب می‌شود که می‌تواند با تیگو 8 پرو به رقابت بپردازد. از آنجایی که اخیرا مدیران گروه بهمن از عرضه کراس اوورها و شاسی بلندهای جدید خبر داده بودند و همچنین با توجه به این که پلتفرم جتور X70 و فیدلیتی یکسان است، می‌توان انتظار داشت در آینده نزدیک این کراس اوور لوکس نیز توسط گروه بهمن تولید و به بازار عرضه شود.

مشخصات جتور X70 پلاس

جتور X70 پلاس

این خودروساز چینی محصول جدید خود را با مشخصات فنی مختلف در بازارهای هدف به فروش می‌رساند، اما این کراس اوور 7 نفره بیشتر با نسخه 1.6 لیتری توربوشارژ مورد استقبال قرار گرفته است. این موتور که با مهندسی AVL اتریش توسعه پیدا کرده می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

جتور X70 پلاس

قدرت تولیدی از پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قوای محرکه جتور X70 پلاس از لحاظ ساختاری به پیشرانه چری تیگو 8 پرو مدیران خودرو شباهت زیادی دارد. این خودرو ظرف مدت کمتر از 9 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 8.1 لیتر خواهد بود.

جتور X70 پلاس

جتور X70 پلاس نسبت به سایر نسخه‌های خانواده X70 و فیدلیتی از امکانات بیشتری بهره می‌برد. شرکت جتور برای این خودرو علاوه بر امکاناتی چون ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، رادار خطی و رادار نقطه کور و سقف پانوراما که کراس اوور فیدلیتی نیز به آنها مجهز است، امکانات دیگری را نیز برای آن در نظر گرفته است.

جتور X70 پلاس

از سایر امکانات جتور X70 پلاس می‌توان به نورپردازی کابین تطبیقی، کیسه‌های هوای پرده‌ای، حسگر اثر انگشت، سامانه استارت مبتنی بر هوش مصنوعی، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سردکن صندلی‌های جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، چراغ‌های تطبیقی جلو، نور بالای اتوماتیک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمزگیری هوشمند، ترمز اضطراری پارک، رادار تابلوخوان، رانندگی خودکار، کنترل حرکت در سراشیبی، تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم صوتی حرفه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم اشاره کرد.

رقابت جتور ایکس 7 پلاس با چری تیگو 8 پرو

جتور X70 پلاس

از آنجایی که گروه بهمن به دنبال افزایش تولید محصولات کراس اوور خود است و همچنین مالکیت پلتفرم خانواده جتور ایکس 70 را در اختیار دارد، می‌توان انتظار داشت این خودروساز بخش خصوصی در آینده نه چندان دور مدل لوکس و فول آپشن فیدلیتی پرایم را طبق جتور X70 پلاس ۲۰۲۱ تولید و به بازار عرضه کند. همچنین گروه بهمن طی ماه‌های گذشته برای افزایش داخلی‌سازی فیدلیتی سرمایه‌گذاری زیادی را به انجام رسانده و با توجه به این که پلتفرم فیدلیتی پرایم و جتور ایکس 70 پلاس مشترک است، می‌توان انتظار داشت محصول جدید جتور نیز با نشان ایرانی به بازار ایران راه پیدا کند.

جتور X70 پلاس

نکته قابل توجه دیگر این است که سطح امکانات رفاهی، ایمنی، ساختار قوای محرکه و پلتفرم تیگو 8 پرو مدیران خودرو و جتور X70 پلاس بسیار به یکدیگر شباهت دارد. همچنین این دو خودرو در بازارهای جهانی نیز در نسخه فول آپشن با قیمتی حدود 24 هزار و 200 دلار به فروش می‌رسند. از این رو با توجه به تجربه عرضه فیدلیتی توسط گروه بهمن می‌توان انتظار داشت این خودروساز کراس اوور جتور ایکس 70 پلاس را نسبت به تیگو 8 پرو مدیران خودرو با قیمت کمتری روانه بازار کند.

از دلایلی که فیدلیتی پرایم در کارخانه قیمت مصوب کمتری نسبت به محصولات میان‌رده مدیران خودرو دارد می‌توان به داخلی‌سازی بالا در تولید اجزای مختلف، برخورداری از خط تولید موتور و مالکیت پلتفرم اشاره کرد که همین موارد در تولید جتور ایکس 70 پلاس نیز لحاظ خواهد شد.

خبرها حاکی از آن است که مدیران خودرو قصد دارد تیگو 8 پرو را با قیمت بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان به بازار عرضه کند. در همین رابطه برخی از مدیران ارشد مدیران خودرو نیز عنوان کردند قیمت کارخانه‌ای این کراس اوور لوکس چری در ایران حدود 1 میلیارد و 450 تومان را خواهد بود. در چنین شرایطی احتمال دارد گروه بهمن همانند ماجرای فیدلیتی و سایر محصولات مدیران خودرو، جتور X70 پلاس ایرانی شده را با قیمتی کمتر از تیگو 8 پرو به بازار عرضه کند و به رقیب سرسخت مدیران خودرو تبدیل شود.