بهترین دوربین سلفی

9 گوشی برتر بازار از نظر دوربین سلفی (آبان 1400)

سلفی به بخشی جدایی ناپذیر از گوشی‌های هوشمند بدل شده است. امروز می‌خواهیم به بررسی 9 گوشی برتر بازار در آبان ۱۴۰۰ که بهترین دوربین سلفی را دارند، بپردازیم.

هر سال گوشی‌های قدرتمند زیادی به بازار عرضه می‌شوند و هرکدام از آنها نیز روی بخش خاصی تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال برخی عمر باتری بسیار خوبی دارند و برای برخی دیگر عملکرد پردازشی اهمیت زیادی دارد. هرچند که نمی‌توان از اهمیت دوربین سلفی برای کاربران غافل شد. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی 9 گوشی هوشمند با بهترین دوربین سلفی بپردازیم.

بهترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین سلفی

سونی اکسپریا PRO-I

چند روز پیش سونی از گوشی پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا پرو آي رونمایی کرد. این گوشی که به یک حسگر ۱ اینچی Exmor TS مجهز شده لقب «THE Camera» را یدک می‌کشد. پرچمدار جدید سونی علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی جذابی نیز دارد. Xperia PRO-I به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

بهترین دوربین سلفی

شاید در نگاه اول ۸ مگاپیکسل بسیار کم به نظر برسد؛ اما نماینده سونی می‌تواند با لنز ۲۴ میلی‌متری خود جزئیات زیادی را ثبت کند و همچنین گستره داینامیک و عمق میدان بسیار خوبی نیز دارد. علاوه بر اینها‌، فوکوس خودکار، HDR و هوش مصنوعی نیز به بهینه کردن هرچه بیشتر تصویر کمک می‌کند.

همچنین سونی برای ارائه یک خروجی پایدار و کاهش نویز، گوشی دوربین محور جدیدش را به لرزشگیر الکترونیکی به همراه ژیروسکوپی ۵ محوره مجهز کرده است. دیگر ویژگی جالب دوربین سلفی این گوشی که سبب شده در بین بهترین‌ ها قرار گیرد، حالت پرتره است. در این حالت پس زمینه تصویر در هنگام گرفتن عکس سلفی تار می‌شود.

مشخصات فنی دوربین سلفی سونی اکسپریا PRO-I

  • حسگر ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، گشودگی دیافراگم f/2.0
  • HDR
  • فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، لرزشگیر الکترونیکی، ژیروسکوپ 5 محوره

آيفون 13 پرو مکس

آيفون 13 پرو مکس را نمی‌توان بهترین دوربین سلفی بازار دانست؛ زیرا در بررسی دگزومارک امتیاز ۹۹ را کسب کرده و پس از ۸ گوشی اندرویدی در جایگاه نهم قرار گرفته است؛ اما این گوشی ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک گزینه ایده‌آل برای علاقه‌مندان به سلفی تبدیل می‌کند.

بهترین دوربین سلفی

تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند. همچنین به لطف Night Mode، آيفون جدید هیچ مشکلی برای عکاسی در نور کم ندارد. فوکوس خودکار این گوشی نیز اطمینان حاصل مي‌کند که چهره سوژه با وضوح بسیار بالا ثبت شود. البته این قابلیت بهترین عملکرد را در فاصله ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متری دارد و اگر فاصله سوژه بیش از آن باشد، حسگر سنجش عمق وارد میدان می‌شود.

ویژگی‌های فوق در کنار بوکه و لرزشگیر قدرتمند، سبب می‌شوند که دوربین سلفی آيفون 13 پرو مکس خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

مشخصات فنی دوربین سلفی آيفون 13 پرو مکس

  • حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۳.۶ اینچی، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر، گشودگی دیافراگم f/۲.۲
  • حسگر سه‌بعدی
  • حالت سینمایی برای فیلم‌برداری با عمق میدان کم (با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه)
  • فیلم برداری HDR دالبی ویژن با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری 4K با نرخ ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰، ۶۰ و۱۲۰ فریم بر ثانیه

شیائومی CIVI

شیائومی در مدل CIVI بیشتر بر طراحی و زیبایی تمرکز دارد؛ اما دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی با گشودگی دیافراگم f/2.4 آن را در میان بهترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین سلفی قرار می‌دهد. در بخش فیلم برداری نیز شاهد پشتیبانی از رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هستیم که این روز‌ها دیگر به استانداری برای دوربین‌های سلفی بدل شده است.

بهترین دوربین سلفی

همچنین دوربین سلفی این گوشی از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت جلوی اکسپوژر بیش از حد را می‌گیرد و سبب می‌شود که در شرایط نوری کم جزئیات به خوبی حفظ شوند. در کل در تصاویر ثبت شده با این دوربین جزئیات، بافت‌ها و رنگ‌ها به شکل متعادلی ثبت شده‌اند.

مشخصات فنی دوربین سلفی شیائومی CIVI

  • دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • HDR
  • فوکوس خودکار، فلاش LED دوگانه
  • عکاسی پانوراما
  • فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

گوگل پیکسل 6

بهترین دوربین سلفی

وقتی صحبت از دوربین گوشی می‌شود، گوگل همیشه یکی از بهترین‌ها است. گوگل معمولا اعتقادی به مگاپیکسل بالا ندارد و بیشتر روی بهینه‌سازی نرم افزاری تاکید می‌کند. پرچمدار اقتصادی گوگل در ثبت رنگ‌ها، فوکوس و تراز سفیدی عملکرد بسیار خوبی داد و مهم‌تر از همه در شرایط نوری کم به خوبی می‌تواند نویز را کنترل کند.

مشخصات فنی دوربین سلفی گوگل پیکسل 6

  • دوربین ۸ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، اندازه پیکسل 1.12 میکرو‌متر
  • HDR خودکار
  • پانوراما
  • فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

گوگل پیکسل 6 پرو

بهترین دوربین سلفی

گوگل پیکسل 6 پرو را می‌توان اولین گوشی پرچمدار واقعی گوگل دانست. این گوشی نه‌ تنها به دوربین‌های قدرتمندی در بدنه پشتی خود مجهز شده است، بلکه از یک دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد که آن را در این بخش در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهد. فاصله کانونی ۲۰ میلی‌متری نیز سبب می‌شود که بتوانید فضای بیشتری را در عکس‌های خود جا دهید.

مشخصات فنی دوربین سلفی گوگل پیکسل 6 پرو

  • دوربین ۱۱.۱ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۰ میلی‌متر ( لنز فوق عریض)، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر
  • HDR خودکار
  • پانوراما
  • فیلم برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه

آنر 50

بهترین دوربین سلفی

آنر 50 را می‌توان یک پرچمدار اقتصادی با ویژگی‌های مناسب دانست. Honor 50 به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده است و اگرچه از فیلم برداری 4K پشتیبانی نمی‌کند؛ اما رزولوشن 1080P و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز برای بسیاری از کاربران رضایت بخش است.

مشخصات فنی دوربین سلفی آنر 50

  • حسگر ۳۲ مگاپیکسلی ۱/۳.۱۴ اینچی، گشودگی دیافراگم 2.2، فاصله کانونی 22 میلی‌متر
  • فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

لنوو لیجن 2 پرو

دیدن یک گوشی گیمینگ از برند لنوو در لیست بهترین دوربین های سلفی شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما لنوو از دوربین سلفی قدرتمندی در این گوشی استفاده کرده است. Lenovo Legion 2 Pro از یک دوربین سلفی پاپ آپ بهره می‌برد و به خاطر طراحی خاصی که دارد،‌ مجبورید برای گرفتن عکس‌های سلفی آن را به صورت افقی نگه دارید.

این گوشی به یک حسگر ۴۴ مگاپیکسلی ۱/۲.۶۵ اینچی مجهز شده که می‌تواند در فواصل نزدیک و متوسط چهره کاربر را با وضوح بالا ثبت کند. متاسفانه اگر فاصله گوشی با سوژه زیاد شود، شاهد نویز در تصویر خواهیم بود.

بهترین دوربین سلفی

عملکرد این گوشی در عکاسی سلفی خوب است؛ اما وقتی نوبت به فیلم برداری با دوربین سلفی می‌رسد، با یکی از بهترین‌ها طرف هستیم. این گوشی می‌تواند با کیفیت 4K فیلم برداری کند که خیلی در میان گوشی‌های کنونی رایج نیست. همچنین این گوشی با اکسپوژر مناسب، فوکوس خودکار دفیق، رنگ‌های طبیعی و لرزشگیر قدرتمند کاربر را بیش از پیش جذب خود می‌کند.

البته دوربین سلفی گوشی گیمینگ لنوو در شرایط نوری کم جزء بهترین‌ها نیست؛ اما کیفیت بالایی دارد.

مشخصات فنی دوربین سلفی لنوو لیجن پرو 2

  • دوربین موتوریزه پاپ آپ
  • حسگر ۴۴ مگاپیکسلی ۱/۲.۶۵ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، گشودگی دیافراگم f/2.0
  • فوکوس خودکار، HDR
  • فیلم برداری 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه

تی سی ال 20 پرو 5G

در میان گوشی‌های موجود در این لیست، قطعا TCL 20 Pro 5G محبوبیت چندانی ندارد؛ اما این گوشی می‌تواند با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی خود و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری تصاویر سلفی بسیار باکیفیتی بگیرد. تصاویر سلفی ثبت شده اکسپوژر خوبی دارند و نویز کمی نیز در آنها مشاهده می‌شد. همچنین این گوشی به حالت Night Mode و لرزشگیر تصویر نیز مجهز شده است.

بهترین دوربین سلفی

دیگر ویژگی جذاب این گوشی، توانایی فیلم برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است که آن را از سایر گوشی‌های هم رده متفاوت می‌کند.

مشخصات فنی دوربین سلفی تی سی ال 20 پرو 5G

  • حسگر ۳۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۸ اینچی، گشودگی دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز،‌ HDR خودکار
  • فیلم برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه

هواوی P50 پرو

چند ماه پیش هواوی از سری P50 رونمایی کرد و مدل پرو فورا توانست عنوان بهترین دوربین سلفی را از وب‌سایت دگزومارک به دست آورد. مشخصات دوربین سلفی هواوی P50 پرو تفاوت زیادی با میت 40 پرو که سال گذشته عرضه شد، ندارد. اگرچه این دستگاه از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی IMX688 سونی بهره مي‌برد؛ اما عملکرد این حسگر از خیلی از نمونه‌های ۳۲ مگاپیکسلی بازار بهتر است.

بهترین دوربین سلفی

هواوی در واقع توانسته با بهینه‌سازی‌های مختلف، کیفیت دوربین سلفی را به شکل چشمگیری افزایش دهد. برخلاف Huawei Mate 40 Pro، این گوشی به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است. در واقع این اولین بار است که هواوی از این فناوری در دوربین سلفی یکی از گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

این تولید کننده چینی همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر بهره گرفته است. به طور کلی در تصاویر و ویدیو‌ها اکسپوژر مناسبی مشاهده می‌شود و تراز سفیدی و گستره داینامیک نیز رضایت‌بخش هستند؛ اما وقتی نور کاهش پیدا می کند، جزئیات دیگر به خوبی قبل نیستند و کمی نویز هم به تصویر اضافه می‌شود.

همچنین کاربران ممکن است در رابطه با فوکوس خودکار و رنگ پوست سوژه نیز با مشکلاتی مواجه شوند. متاسفانه در هنگام فیلم برداری در شرابط نوری کم، گستره داینامیک هم به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی دوربین سلفی هواوی پی 50 پرو

  • حسگر ۱۳ مگاپیکسلی ۱/۲.۸ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۲۲ میکرومتر، فاصله کانونی ۱۸ میلی‌متر، گشودگی دیافراگم f/2.4
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر الکترونیکی
  • HDR، پانوراما
  • فیلم برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری 1080p با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه

جمع‌بندی

دستگاه‌های فوق به ترتیب خاصی قرار نگرفته‌اند و هرکدام می‌توانند انتظارات شما را به خوبی برآورده کنند. به نظر شما کدام گوشی بهترین دوربین سلفی را دارد؟