اپل واچ سری 7

مقایسه اپل واچ سری 7 با سامسونگ گلکسی واچ 4

امروز می‌خواهیم به مقایسه مشخصات، امکانات و قیمت ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 با گلکسی واچ 4 سامسونگ – Apple Watch 7 vs Samsung Galaxy Watch 4 بپردازیم.

آيا به پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند دنیا نیاز دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید بین اپل واچ سری 7 و سامسونگ گلکسی واچ 4 یکی را انتخاب کنید. این دو مدل، معروف‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند که با ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای همراه شده‌اند. در واقع هر آنچه از یک گجت پوشیدنی در سال 2021 انتظار دارید را می‌توانید در آنها بیابید.

اما تفاوت بین این دو مدل در چیست و کدام یک گزینه بهتری است؟ در مقایسه بین Apple Watch 7 و Samsung Galaxy Watch 4 سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

مقایسه اپل واچ سری 7 با سامسونگ گلکسی واچ 4 

ساعت هوشمنداپل واچ سری 7سامسونگ گلکسی واچ 4
ابعاد و وزن۴۵ در ۳۸ در ۱۰.۷ میلی‌متر،‌ ۴۲.۳ گرم۴۴.۴ در ۴۳.۳ در ۹.۸ میلی‌متر، ۳۰.۳ گرم
صفحه نمایش۱.۹ اینچ، ۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل، تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ، رتینا LTPO اولد۱.۴ اینچ، ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل، تراکم ۳۲۱ پیکسل در اینچ، سوپر امولد
پردازندهاپل S7، دو هسته‌ایسامسونگ اگزینوس W920، دو هسته‌ای، فرکانس ۱.۱۸ گیگاهرتز
حافظه۱ گیگ رم با ۳۲گیگابایت حافظه ذخیره سازی۱.۵ گیگ رم با ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزارwatchOSWear OS
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 b/g/n، بلوتوث ۵،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n، بلوتوث ۵،‌ GPS
شکل کلیچهار‌ضلعیدایره‌ای
باتری۳۰۹ میلی‌آمپر ساعت، شارژ بی سیم۳۶۱ میلی‌آمپر ساعت،‌ شارژ‌ بی سیم استاندارد (Qi)
سایر ویژگی‌هاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب،قطب‌نما، ارتفاع‌سنج، فشار‌سنج، گواهی IP6X، مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری، حسگر سنجش اکسیژن خون، حداکثر اکسیژن مصرفی نوار قلب، پشتیبانی از eSIMشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب، فشار‌سنج، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، حسگر سنجش اکسیژن خون، تاییدیه مقاومت نظامی، سنجش فشار خون، نوار قلب، حاشیه‌ چرخان، پشتیبانی از eSIM

طراحی

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند هستید که تا حد زیادی به یک ساعت مچی شباهت داشته باشد، بدون حتی لحظه‌ای فکر کردن به سراغ گلکسی واچ 4 بروید. شکل کلی این ساعت گرد است و طراحی مینیمال آن نیز به شباهت هرچه‌ بیشتر آن به یک ساعت معمولی کمک می‌کند.

اپل واچ سری 7 / گلکسی واچ 4

ساعت هوشمند سامسونگ حتی به حاشیه چرخان نیز مجهز شده است که به کاربر کمک می‌کند در منو‌ها و قسمت‌های مختلف ساعت حرکت کند. علاوه بر شیک بودن و طراحی جمع و جور‌تر نسبت به اپل واچ سری 7، گلکسی واچ کیفیت ساخت بسیار خوبی هم دارد.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 می‌تواند تا عمق ۵۰ متری آب دوام بیاورد و دریافت تاییدیه نظامی (MIL-STD 810G) نیز نشان می‌دهد که در برابر افتادن و ضربه مقاوم است. در نهایت باید گفت که سامسونگ از گوریلا گلس +DX که جدیدترین محافظت کورنینگ برای صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند است برای گلکسی واچ 4 استفاده کرده است.

اپل واچ سری 7

هرچند اگر به دنبال یک ساعت هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر هستید، اپل واچ سری 7 را انتخاب کنید. صفحه نمایش بزرگ استفاده از آن را نیز راحت‌تر کرده است. به طور کلی رابط کاربری در صفحه نمایش مربعی و عریض‌تر بهتر به نمایش در می‌آيد. علاوه بر این، اپل واچ سری 7 از مواد مستحکم‌تری ساخته شده و به همین خاطر از لحاظ کیفیت ساخت از ساعت سامسونگ بهتر است.

اپل واچ جدید تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و به لطف دریافت تاییدیه IP6X گرد و غبار نیز نمی‌توانند مشکلی برایش پیش بیاورند.

صفحه نمایش

در بحث نمایشگر ساعت اپل دست برتر را دارد. Apple Watch Series 7 دارای یک پنل ۱.۹ اینچی چهارضلعی اولد است و رزولوشن بالاتری نیز نسبت به ساعت سامسونگ دارد (۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل و تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ). البته پنل امولد سامسونگ نیز بسیار با کیفیت است؛ اما مجهز شدن اپل واچ به فناوری LTPO و به تبع آن رفرش ریت تطبیقی، تفاوت را رقم می‌زند.

اپل واچ سری 7

هر دو نمایشگر لمسی هستند و از حالت Always On Display پشتیبانی می‌کنند؛ اما سامسونگ گلکسی واچ 4 با حاشیه چرخان همراه شده است و از طرفی به خاطر کوچک‌تر بودن حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

تفاوت خیلی زیادی بین عملکرد این دو ساعت هوشمند وجود ندارد. هر دو ساعت به بهترین پردازنده‌های ممکن مجهز شده‌اند؛ اما اپل واچ سری 7 به علت بهینه‌ بودن سیستم عامل، عملکرد بهتری دارد. همچنین حافظه داخلی اپل واچ بیشتر از ساعت هوشمند کره‌ای است (۳۲ گیگابایت در برابر ۱۶ گیگابایت).

اپل واچ سری 7 / گلکسی واچ 4

گلکسی واچ 4 اولین ساعت سامسونگ است که با سیستم عامل Wear OS همراه شده است و از برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. از آن طرف ساعت هوشمند اپل سیستم عامل watchOS را در دل خود جا داده است. اگر یک گوشی آيفون دارید، نرم افزار اپل واچ برای شما مناسب‌تر است؛ در غیر این صورت Wear OS گزینه بهتری است.

حسگر‌ها و قابلیت‌های ارتباطی

هم اپل واچ سری 7 و هم گلکسی واچ 4 سامسونگ به حسگر‌های زیادی مجهز شده‌اند. گلکسی واچ قابلیت جدیدی برای سنجش فشار خون نیز دارد؛‌ اما این سبب نمی‌شود که لزوما گزینه بهتری برای ارزیابی سلامتی و روند ورزشی شما باشد. اپل واچ نیز دارای ارتفاع سنج و توانایی ارزیابی حداکثر میزان اکسیژن مصرفی است.

اپل واچ سری 7 / گلکسی واچ 4

به طور کلی این دو مدل ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که سبب می‌شوند از هر ساعت هوشمند دیگری در بازار بهتر باشند. از میان آنها می‌نوان به حسگر ضربان قلب، حسگر سنجش میزان اکسیژن خون، الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) و فشارسنج اشاره کرد.

اپل واچ سری 7

هر دو از اتصال وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و به لطف پشتیبانی از eSIM می‌توان از آنها به صورت مستقل و بدون نیاز به گوشی استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید از NFC برای پرداخت سریع استفاده کنید.

باتری

با استفاده متوسط،‌ باتری اپل واچ سری 7 می‌تواند تا ۱۸ ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. هرچند که گلکسی می‌تواند با یک بار شارژ تا ۴۰ ساعت دوام بیاورد که رقم قابل توجهی است. همچنین هر دو گجت از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

قیمت

قیمت اپل واچ سری 7 از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود؛‌ اما مدل پایه گلکسی واچ 4 سامسونگ تنها ۲۴۹ دلار قیمت دارد. برنده این مقایسه اپل واچ سری 7 است؛ زیرا سیستم عامل پیشرفته‌تر، نمایشگر بهتر و حسگر‌های فو‌ق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته با خرید گلکسی واچ 4 نیز می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و مخصوصا اگر گوشی اندرویدی دارید، ساعت سامسونگ گزینه بهتری است.

اپل واچ سری 7

مزایا

  • صفحه نمایش چهارضلعی
  • پنل بزرگتر
  • فناوری LTPO
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

معایب

  • قیمت

سامسونگ گلکسی واچ 4

مزایا

  • طراحی شکیل
  • جمع‌ و جور‌تر
  • حسگر سنجش فشار خون
  • حاشیه چرخان

معایب

  • نمایشگر کوچکتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*