شرکت ای دیتا

شرکت ای دیتا در رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان حافظه SSD قرار گرفت

طبق آمارهای منتشر شده، شرکت ای دیتا – ADATA موفق شد در رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان ماژول های حافظه SSD در سال 2020 قرار بگیرد.

پس از شیوع ویروس کرونا و پاندمی کووید 19، چرخه عرضه و تقاضا در بازارهای مختلف با آثار عمیق و غیر قابل جبرانی روبه‌رو شد. در همین راستا، سایت TrendForce گزارش کرده که بازار SSD در سال گذشته میلادی روزهای خوشی را پشت سر نگذاشت. اما با وجود کاهش عرضه در بازار ماژول‌های حافظه، سه شرکت یعنی برندهای کینگستون، ای دیتا و Kimtigo توانستند بهتر از سایر شرکت‌ها عمل کنند و لقب بزرگترین تولیدکنندگان این حوزه را از آن خود کردند.

در سال گذشته میلادی، مجموعا 111.5 میلیون واحد حافظه SSD توسط تولیدکنندگان این بازار عرضه شد که نشان‌دهنده افت 15 درصدی آمار عرضه سالانه این محصولات است. تولیدکنندگان حافظه‌های NAND که شرکت سامسونگ در صدر آنها قرار دارد، تقریبا 35 درصد این بازار را مال خود کرده‌اند و ماژول‌های اس اس دی هم تقریبا 65 درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

وبسایت TrendForce در گزارش خود، آمارهای بازار حافظه NAND و SSD را تفکیک کرده و بر این اساس ده شرکت برتر در عرضه ماژول‌های اس اس دی در سال گذشته مشخص شده‌اند. اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کوچک این بازار را از دور خارج کرده و به همین خاطر، با وجود کاهش عرضه، ده شرکت برتر این بازار توانستند سهم خود را افزایش دهند.

شرکت ای دیتا

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت کینگستون در سال 2020 میلادی 1 درصد سهم خود از بازار را افزایش داد و در رتبه نخست شرکت‌های تولیدکننده ماژول SSD قرار گرفت. این برند برای مقابله با پاندمی کرونا، استراتژی موفقی را اتخاذ کرد و با تهیه قطعات اولیه از سازندگان مختلف، معضلات چرخه عرضه را به کمترین میزان رساند.

عملکرد موفق شرکت ای دیتا در سال گذشته

پس از کینگستون، شرکت ای دیتا قرار دارد که در سال گذشته توانست عملکرد موفقی را از خود نشان دهد. ADATA اعلام کرده بود که بیشتر تمرکز و کار تحقیق و توسعه خود را روی ماژول‌های حافظه SSD می‌گذارد و به همین دلیل در سالی که گذشت، بهترین محصولات را از نظر کیفیت و توان فنی به بازار عرضه کرد. به همین دلیل، این شرکت موفق شد تقاضا برای محصولات گیمینگ خود را بیشتر کرده و در نتیجه سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورد. بنابراین شرکت ای دیتا در سال 2020 دومین تولیدکننده برتر ماژول‌های اس اس دی شد.

شرکت ای دیتا

شرکت Kimtigo در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است. با توجه به سیاست‌های دولت چین برای حمایت از شرکت‌های نیمه هادی داخلی، این برند توانست محصولات میان رده و بالارده‌ای را به بازار عرضه کند و موفقیت‌های زیادی را در بازار داخل و خارج چین به دست بیاورد.

شرکت گیگابایت که در بازار مادربرد و کارت گرافیک فعالیت خوبی دارد نیز توانسته در سال گذشته عملکرد خوبی در بازار SSD داشته باشد و رشد سالانه 30 درصدی را برای خود رقم زد. با وجود این، گیگابایت هنوز به جمع ده تولیدکننده برتر ماژول‌های اس اس دی نرسیده، ولی یکی از بهترین پیشرفت‌ها را به نام خود ثبت کرده است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*