سرعت اینترنت موبایل در ایران

افزایش غافلگیر کننده سرعت اینترنت موبایل ایران در گزارش جدید Speedtest

گزارش ماه سپتامبر اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت موبایل ایران با افزایش چشم‌گیری مواجه شده و ایران با 9 پله صعود به رتبه ۷۱‌ام جهان رسیده است.

مطابق با جدیدترین گزارش ماهانه اسپید تست، اینترنت ثابت و موبایل در جهان به تازگی افزایش سرعت را تجربه کرده‌اند که البته افزایش سرعت اینترنت موبایل بسیار بیشتر بوده است. طبق گزارش اسپید تست، اینترنت موبایل در حال حاضر ۶۳.۱۵ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد. این در صورتی است که در ماه آگوست سرعت اینترنت موبایل ۵۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه گزارش شده بود که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود با افزایش سرعت بیش از ۶ مگابیتی مواجه هستیم.

سرعت اینترنت موبایل در ایران

علاوه بر اینترنت موبایل، اینترنت ثابت نیز افزایش سرعت را تجربه کرده است. در حال حاضر اینترنت ثابت ۱۱۳.۲۵ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد،‌ اما تا پیش از این سرعت اینترنت ثابت ۱۱۰.۲۴ مگابیت بر ثانیه بود. در حال حاضر موناکو با سرعت ۲۶۱.۸۱ مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار دارد. پایین‌تر از موناکو و در جایگاه دوم سنگاپور قرار گرفته است. سرعت اینترنت ثابت در این کشور ۲۵۵.۸۳ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است. کشور هنگ کنگ نیز جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. شهروندان این کشور می‌توانند اینترنت ثابت ۲۵۴.۷۰ مگابیت بر ثانیه‌ای را تجربه کنند. رومانی نیز با سرعت ۲۳۲.۱۷ مگابیت بر ثانیه در رتبه چهرم قرار گرفته و پایین‌تر از آن هم سوییس با سرعت ۲۲۹.۹۶ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد.

سرعت اینترنت موبایل در ایران

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

اینترنت ثابت هم‌اکنون در ایران ۲۱.۳۶ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد که در مقایسه با سرعت قبلی یعنی ۲۱.۳۵ مگابیت بر ثانیه، افزایش اندکی را تجربه کرده است. اما این مسئله جایگاه ایران را ارتقا نداده و حتی ایران سقوط سه پله‌ای را تجربه کرده و به جایگاه ۱۳۷ دنیا از نظر سرعت اینترنت ثابت رسیده است.

سرعت اینترنت موبایل در ایران

افزایش عجیب سرعت اینترنت موبایل در ایران

مطابق با گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران هم‌اکنون ۳۵.۴۸ مگابیت بر ثانیه است. این در صورتی است که سرعت اینترنت موبایل در ایران تا پیش از این ۳۲.۳۰ مگابیت بر ثانیه گزارش شده بود که این مسئله نشان می‌دهد با افزایش سرعت چشم‌گیری مواجه هستیم. افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران باعث شده تا کشور صعود ۹ پله‌ای را تجربه کرده و به رتبه ۷۱ام جهان برسد.

همچون ماه قبل کشور امارات متحده عربی با سرعت ۲۳۸.۰۶ مگابیت بر ثانیه، پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را در جهان دارا است. پایین‌تر از این کشور و در جایگاه دوم کره جنوبی قرار گرفته که سرعت اینترنت موبایل در این کشور به ۲۰۲.۶۱ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

سرعت اینترنت موبایل در ایران

نروژ نیز با سرعت ۱۷۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. پایین‌تر از نروژ‌ و در جایگاه چهارم قطر به چشم می‌خورد. اینترنت موبایل در این کشور ۱۷۲.۱۸ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد. چین نیز با سرعت ۱۶۵.۳۸ مگابیت بر ثانیه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.