شاسی بلند جدید چینی ها

شاسی بلند جدید چینی ها برای رقابت با تسلا مدل Y به میدان آمد

شرکت چینی Aiways از ماشین جدید خود رونمایی کرد. این شاسی بلند جدید چینی ها با تسلا مدل Y رقابت دارد و از آخر سال در چین و اروپا به فروش می‌رسد.

کن اوکویاما طراح فراری انزو برای یک کمپانی چینی به نام Aiways یک شاسی بلند کوپه به نام U6ion طراحی کرد که این خودرو اولین بار در سال گذشته رونمایی شد. این شاسی بلند جدید چینی ها در حقیقت برای رقابت با تسلا مدل Y به میدان آمده و طراحی امروزی و بسیار مدرنی دارد.

در طراحی این خودرو اسپورت قوس چرخ‌های عضلانی و اورهنگ‌های کوتاه مشاهده می‌شود که در مقایسه با مدل قبلی‌اش یعنی U5 بدنه‌ی کشیده‌تری دارد و سقف آن به شکل خمیده و شیشه‌های آن تیره است.

طراحی چراغ‌‌های جلوی این ماشین به شکل آبشار است و ورودی‌های هوا در دور آن‌ها مشاهده می‌شود. برای آئرودینامیک آن یک سیستم فلاپ وجود دارد که می‌تواند باز و بسته شود. برای بهبود داون فورس و پایداری U6 اسپلیتر جلو به کار رفته است. جلوی این خودرو به شکل تیز طراحی شده و اسپویلر عقب و دیفیوزر آن موجب کم شدن درگ می‌شود؛ ضریب درگ این خودرو به دلیل طراحی آئرودینامیک ۰.۲۶است.

شاسی بلند جدید چینی ها

ضریب درگ این خودرو با مرسدس EQS تقریبا در یک رده است. مورد دیگری که در این خودرو مشاهده می‌شود قسمت عقب عریض این خودرو است و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید چراغ‌های پشتی به هم متصل شده‌اند. این شاسی بلند جدید چینی ها به رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز مجهز شده است.

شاسی بلند جدید چینی ها

همانطور که مشاهده می‌کنید فرمان این خودرو مانند کنترلر گیم و ماشین‌های فرمول E است. اگر به داخل کابین این ماشین توجه کرده باشید، یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی و صندلی‌های اسپورت آن را خواهید دید.

نکته‌ی حائز اهمیت این ماشین ساختار ساندویچی مجموعه باتری آن است که هنگام تصادف جلوی ورود مایع خنک کننده به ماژول باتری را می‌گیرد و در نتیجه از آتش‌سوزی ماشین جلوگیری می‌کند. مشخصات فنی این شاسی بلند چینی هنوز افشا نشده و احتمالا فروش آن در اواخر امسال در چین و اروپا آغاز خواهد شد.