رمز ارز شیبا اینو

ایلان ماسک با یک توییت، ترمز رمز ارز شیبا اینو را کشید

پس از حمایت ایلان ماسک از رمز ارز شیبا اینو و صعود شگفت انگیز قیمت آن، اکنون او با انتشار یک توییت جنجالی باعث سقوط ارزش این ارز دیجیتال شد.

اخیرا ایلان ماسک در توییتی نظر خود را در مورد رمز ارز شیبا اینو بیان کرد که این موضوع باعث سقوط ارزش این ارز دیجیتال شد. در ماه گذشته این ارز دیجیتال رشد بسیار چشمگیری داشت و توانست ۱۷ میلیارد دلار سرمایه کسب کند که در نتیجه‌ی این رشد باور نکردنی به یازدهمین ارز دیجیتال با ارزش جهان تبدیل شد. همه تصور می‌کردند که این روند صعودی ادامه‌دار باشد، اما توییت جدید ایلان ماسک همه چیز را عوض کرد!

توکن Shiba در ۲ آبان امسال با قیمت ۰.۰۰۰۰۴۴ دلار در صرافی‌ها خرید و فروش شد. اگر ایلان ماسک این توییت را منتشر نمی‌کرد این پیشرفت همچنان ادامه داشت.

رابطه مشکوک ایلان ماسک با رمز ارز شیبا اینو

در اکثر توییت‌های چند ماه اخیر ایلان ماسک، فلوکی سگ خانگی او نقش به‌سزایی داشته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را پالس مثبتی برای توکن شیبا اینو تلقی کردند که همین باعث افزایش قیمت این توکن شد. نماد این میم کوین هم مثل اولین میم کوین بازار یعنی دوج کوین یک سگ است، ولی بر خلاف تصور سرمایه‌گذاران، هدف توییت‌های ایلان ماسک توکن شیبا اینو نبوده است. در واقع وی اکنون با انتشار توییتی هرگونه سرمایه‌گذاری روی تو‌کن SHIB را تحت تاثیر قرار داد.

پس از توییت ایلان ماسک با سگ خانگی‌اش و روند صعودی این رمز ارز، در توییتی جنجالی از ایلان ماسک پرسیده شد که او چقدر توکن شیبا اینو دارد؟ ایلان ماسک در جواب این سوال اعلام کرد که روی این ارز دیجیتال هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نکرده است. این توییت مثل یک بمب صدا کرد و به یک‌باره رمز ارز شیبا اینو از عرش به فرش سقوط کرد.

رمز ارز شیبا اینو

در پی این افت قیمت، ارزش توکن SHIB از ۰.۰۰۰۰۴۴ دلار به ۰.۰۰۰۳۸ دلار کاهش یافت. ایلان ماسک علاوه بر جواب منفی به سوالی که از او پرسیده شده بود در توییت خود اعلام کرد که او تنها روی بیت کوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است. ماسک در ادامه توییتش رمز ارزها را «رشته‌های هش اسکی» می‌داند. به عبارت ساده‌تر او توصیه می‌کند که بهتر است زیاد از حد وارد دنیای رمزارزها نشویم و تمام دارایی و ثروت خود را صرف آن‌ها نکنیم و به جای آن تلاش کنیم تا با ارائه خدمات در دنیا فرد مفیدی باشیم.

رمز ارز شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو روی شبکه اتریوم ساخته شده و بر خلاف بیت کوین در آن می‌توان با پرداخت هزینه پایین به میلیون‌ها توکن رسید. این ارز دیجیتال را فردی با نام مستعار ریوشی ساخته که به منظور تخریب دوج کوین، نام قاتل دوج کوین را برای آن انتخاب کرده است. ریوشی برای راحتی کاربران خود یک صرافی غیر متمرکز به اسم شیباسواپ ساخته که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

همانطور که می‌دانید نماد دوج کوین یک سگ است و شیبا اینو به تقلید از DOGE از این نماد برای خود استفاده کرده است. خود دوج کوین با هدف تمسخر سایر رمزارزها ایجاد شده بود و شیبا اینو نیز برای تمسخر DOGE ایجاد شده است. این میم کوین‌ها که با منظور و هدف خاصی وارد بازار ارزهای دیجیتال نشدند، توانستند در این بازار که رمزارزهای قوی و رده بالایی مثل پولکادات و … حضور دارند، رتبه بالایی کسب کرده و حسابی صعود کنند.

رقابت در این عرصه بسیار ساده است و همه چیز به تبلیغات افراد مشهور و تاثیرگذار بستگی دارد. برای مثال ایلان ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، با یک توییت توانست در موفقیت و تخریب این رمز ارزها تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

علت حمایت نکردن ایلان ماسک از رمزارز شیبا اینو

ایلان ماسک در گذشته دلیل عجیب و غریبی برای حمایت از دوج کوین بیان کرده بود و آن دلیل این بود که «دوج کوین سگ و میم دارد». پس از این دیدگاه انتظار می‌رفت که او از شیبا اینو نیز حمایت کند، اما وی در کمال تعجب از حمایت آن کناره‌گیری کرد.