ساعت جدید هواوی

ساعت جدید هواوی ، فشار خون صاحبش را می‌گیرد!

بر اساس یک گزارش، ساعت جدید هواوی می‌تواند فشار خون صاحبش را بگیرد. این کار توسط یک کاف بادی درست مثل دستگاه‌های فشارسنج خانگی انجام می‌شود!

در دسامبر گذشته گزارشی منتشر شد که در آن ادعا می‌شد، هواوی به زودی ساعت هوشمندی را ارائه خواهد کرد که به همراه آن یک کاف بادی برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون کاربر نیز عرضه می‌شود. قابلیتی که حتی محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان، اپل واچ هم آن را در اختیار کاربرانش نمی‌گذارد. اخیراً یک افشاگر چینی پستی را در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده و ادعا کرده که ساعت جدید هواوی اواخر ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد.

به احتمال خیلی زیاد ساعت هوشمندی که هواوی اواخر این ماه معرفی می‌کند، همان ساعتی است که به سیستم نظارت روی فشار خون مجهز است. ماه مه گذشته He Gang، مدیر بخش تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی گفت، نخستین ساعت هوشمند این شرکت که به سیستم اندازه‌گیری فشار خون مجهز است، به عنوان دستگاه پزشکی کامل آزمایش‌های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته است. از همان زمان گمانه‌زنی‌های در مورد تاریخ رونمایی از این گجت پوشیدنی شکل گرفت.

در اکتبر گذشته، سازمان غذا و داروی گوانگدونگ فهرستی از محصولات مورد تأیید را منتشر کرد که در آن لیست نام یک الکتروکاردیوگرام رده پزشکی (ECG) و یک نمایشگر فشار خون دیده می‌شد. ECG ریتم قلب کاربر را دنبال می‌کند و هرگاه ریتم نامنظم شود به کاربر اطلاع می‌دهد. یک ریتم نامنظم می‌تواند نشانه‌ای از فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) باشد. AFib یک الگوی نامنظم برای قلب است که می‌تواند منجر به سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر مشکلات جدی مرتبط با قلب شود.

ساعت جدید هواوی Huawei GT 3

ساعت هوشمند Huawei GT 3

هواوی این سنسورهای کاربردی را در زیر قاب اسمارت واچ خود خواهند گنجاند و آن‌ها را طی 6 ماه آینده تحت آزمایشات بالینی قرار می‌دهد. بر اساس فهرستی که سازمان غذا و داروی چین منتشر کرده، هواوی سه دستگاه پزشکی دیگر را هم دارد که در انتظار کسب تأییدیه هستند. معمولاً ارائه قابلیت‌های مرتبط با سلامت توسط ساعت‌های هوشمند رایج است؛ ولی اینکه بخواهند امکانات پزشکی حرفه‌ای این‌چنینی را در اختیار کاربرانشان بگذارند، در نوع خودش جالب توجه است.

از برندهایی که گواهی درجه دو را برای سنسورهای مرتبط با امکانات پزشکی ساعت‌های هوشمند خود دریافت کرده‌اند، می‌توان به اپل، هواوی، هوامی و اوپو اشاره کرد.

نام احتمالی ساعت جدید هواوی

ماه سپتامبر گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد هواوی یک نام تجاری به نام Huawei Watch D را در دفتر مالکیت معنوی اروپا ثبت کرده است. انتظار می‌رود این نام همان ساعت هوشمندی باشد که به قابلیت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2) و همچنین نمایشگر فشار خون مجهز است. احتمالاً به زودی می‌توانیم شاهد پوسترهای تبلیغاتی این ساعت جدید هواوی در شبکه‌های اجتماعی باشیم؛ زیرا گفته شده بود این گجت در نیمه دوم امسال معرفی می‌شود و تنها 2 ماه بیشتر تا پایان سال 2021 باقی نمانده است.

از اپل واچ بعدی چه خبر؟

مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران ارشد دنیای فناوری می‌گوید اپل واچ سری 8 در سال 2022 میلادی نیز به سنسور دمای بدن، مانیتور باروری و همچنین ابزار بهبود یافته تشخیص ضربان نامنظم قلب مجهز است. کو می‌گوید مدل‌های بعدی اپل واچ می‌توانند فشار خون کاربر را به نمایش بگذارند و از همه مهم‌تر، قند خون غیر تهاجمی را هم اندازه‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

سری ۸ اپل واچ به نمایشگر فشار خون و دماسنج بدن مجهز می‌شود

چیزی که باعث اهمیت آزمایش قند خون غیر تهاجمی شده، وجود میلیون‌ها بیمار دیابتی نیازمند انسولین در سراسر جهان است که باید در طول روز سه یا چهار بار تحت آزمایش دردناک و هزینه‌بر قند خون قرار بگیرند تا سطح گلوکز خون آن‌ها اندازه‌گیری شود و مشخص شود پیش از هر وعده غذایی باید چه مقدار انسولین به آن‌ها تزریق شود. سال‌هاست شایعه اضافه شدن این قابلیت که می‌تواند میلیون‌ها مشتری جدید برای اپل واچ پیدا کند، به گوش می‌رسد؛ ولی تاکنون چنین ویژگی به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه نشده است.

اپل با فروش 7.9 میلیون نسخه ساعت هوشمند طی سه ماهه دوم سال 2021، نشان داده که همچنان پادشاه گجت‌های پوشیدنی است. این کمپانی 31.1 درصد کل بازار را در اختیار دارد. هواوی نیز با فروش 2.3 میلیون نسخه ساعت هوشمند در طول همین سه ماهه، 9 درصد بازار را از آن خودش کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

با این حال تجارت ساعت‌های هوشمند هواوی همچنان در سراشیبی قرار دارد. 9 درصد سهم‌خواهی از بازار، نصف 18.9 درصد سهم هواوی طی مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی است. تعداد ساعت‌های هوشمندی که این شرکت فروخته نیز با کاهش عظیم 33.9 درصدی مواجه شده‌اند. ساعت جدید هواوی که بتواند فشار خون کاربر را هم بگیرد، می‌تواند مجدداً جهش تجارت گجت‌های پوشیدنی هواوی را صعودی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*