اولین خودروی برقی ایرانی

اولین خودروی برقی ایرانی در خیابان های تهران + عکس

اولین خودروی برقی ایرانی در خیابان‌های تهران مشاهده شد. این خودرو الکتریکی که به تازگی پلاک‌گذاری شده به شکل محدود به فروش می‌رسد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

اولین خودرو برقی ایرانی که اخیرا توانست مجوز پلاک‌گذاری 30 دستگاه را دریافت کند، وارد خیابان‌های تهران شد. قدرت پیشرانه خودرو برقی یوز یک‌سوم پیشرانه پراید بوده و از برد 100 کیلومتر به ازای هر بار شارژ بهره می‌برد. این خودرو به تازگی به شکل محدود به بازار عرضه شده و در ادامه می‌توانید نخستین تصاویر آن را در خیابان‌های تهران مشاهده کنید:

تصویری از اولین خودروی برقی ایرانی

اولین خودروی برقی ایرانی

نخستین خودرو الکتریکی ایرانی از برد حدود 100 کیلومتر به ازای هر بار شارژ بهره می‌برد و با توجه به این که متوسط سفرهای درون شهری در شهری مانند تهران حدود 60 کیلومتر برآورد شده، یک وسیله نقلیه اقتصادی کارآمد خواهد بود. همچنین باتری این خودرو ظرف مدت 3.5 ساعت اتصال به برق شهری شارژ خواهد شد. این خودرو در واقع یک موتور چهار چرخ دو نفره است که می‌تواند تا وزن 250 کیلوگرم را تحمل کند. وزن خودرو بدون پک باتری 15 کیلوواتی حدود 400 کیلوگرم است.

حداکثر سرعت این خودرو الکتریکی نیز 80 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران با مشکلی مواجه نخواهد شد. ضمن این که شعاع دورزنی آن نیز بسیار کم است. همچنین به دلیل این که طول این خودرو برابر عرض خودروهای معمولی بوده، برای پارک نیز رانندگان مشکلی نخواهند داشت. درهای این خودرو نیز به سمت بالا باز می‌شود تا ضمن زیبایی ظاهری مالکان در محیط‌هایی با فضای کم دچار مشکل نشوند.