حذف پیام در واتس اپ بدون محدودیت زمانی

یکی از کاربردی ترین امکانات تلگرام، سرانجام به واتساپ می‌آید

واتساپ از نظر امکانات فرسنگ‌ها با تلگرام فاصله دارد و حالا یکی از کاربردی ترین امکانات تلگرام برای حذف پیام قرار است به Whatsapp اضافه شود

خیلی از مواقع پیش آمده است که در نرم افزار واتساپ پیامی را برای دوستانتان ارسال کنید اما از ارسال آن پشیمان شده و بخواهید روز بعد آن را حذف کنید. متاسفانه نرم افزار واتس آپ با وجود این که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، هنوز هم این قابلیت را ارائه نمی‌کند و حذف پیام‌ها در مکالمات تنها ۶۸ دقیقه بعد از ارسال پیام امکان‌پذیر است!

اما حالا طبق گزارش جدید منتشر شده توسط سایت 91Mobiles این موضوع قرار است دست‌خوش تغییر شود و یکی از کاربردی‌ترین امکانات تلگرام یعنی حذف پیام بدون محدودیت زمانی به زودی به واتساپ اضافه خواهد شد. طبق این گزارش با وجود این که امکان حذف پیام به طور کامل هنوز به طور عمومی عرضه نشده است، مشخص شده که کمپانی سازنده به طور ویژه روی آن فعالیت می‌کند.

گزینه “Delete for everyone” چهار سال پیش بود که برای اولین بار در نرم افزار واتس اپ معرفی شد. ابتدا این گزینه دارای محدودیت زمانی هفت دقیقه‌ای بود و بعد از گذشت این زمان از ارسال پیام، دیگر شما نمی‌توانستید پیام خود را حذف کنید. بعد از مدتی این محدودیت به یک ساعت و ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه پس از ارسال پیام افزایش یافته که البته با وجود پیام رسان تلگرام که مدت‌هاست این ویژگی را به نرم‌ افزار خود اضافه کرده است، چنین ارقامی مسخره به نظر می‌رسد.

حذف پیام در واتس اپ بدون محدودیت زمانی

حذف پیام در واتس اپ بدون محدودیت زمانی

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید در نسخه های آزمایشی و بتای آپدیت واتساپ یک گزینه جدید تحت عنوان “delete for everyone” اضافه شده و شما قادر خواهید بود پیام‌های خود را پس از ارسال به راحتی پاک کنید. طبق گفته وب سایت WABetaInfo هنوز رقم دقیق محدودیت زمانی برای این قابلیت مشخص نشده، اما آنها قادر بوده‌اند که پیام‌هایی که سه ماه پیش ارسال شده را نیز پاک کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد که این ویژگی بسیار کاربردی‌تر از حالت قبل خود خواهد بود. البته توجه داشته باشید که امکان حذف پیام بدون محدودیت زمانی در واتساپ فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و تا زمان عرضه عمومی مشخص نیست که آیا محدودیت بیشتری برای آن در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

همچنین هنوز نمی‌دانیم پیام‌هایی که قبل از اضافه شدن این قابلیت به نرم افزار ارسال شده‌اند نیز قابل حذف شدن خواهند بود یا خیر. فیس بوک هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان ارائه شدن این امکان اعلام نکرده است و در حال حاضر تنها دارندگان نسخه بتا می‌توانند آن را فعال کنند.

قابلیت‌های جدید دیگری که به واتساپ اضافه خواهند شد

حذف پیام در واتس اپ بدون محدودیت زمانی

به نظر می‌رسد وجود رقبای قدرتمندی نظیر تلگرام باعث شده است که مدیران واتساپ به تکاپوی بیشتری بیافتند و قابلیت‌های جذاب جدیدی برای نسخه اندروید و آی او اس این پیام‌رسان محبوب در راه است. اعضای حاضر در برنامه تست نسخه بتای واتس اپ (که متاسفانه در حال حاضر افراد جدید نمی‌توانند عضو آن شوند) از اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر تصویر در تصویر و یک نوار کنترل کاربردی برای صفحات جدید خبر داده‌اند.

همچنین ویژگی جذاب دیگری به شما اجازه می‌دهد که هنگام ارسال پیام‌های صوتی ضبط صدا را متوقف کنید و مجددا ضبط را آغاز نمایید. همچنین ویژگی دیگری که آن هم مربوط به پیام‌های صوتی بوده، این امکان است که کاربر حالا می‌تواند در حالی که مشغول گوش دادن به پیام‌های صوتی طولانی‌تر است، از صفحه چت نیز خارج شده و پخش پیام همچنان ادامه داشته باشد.