فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم یا KMC K7 ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

در این مطلب قصد داریم خودروهای شاسی بلند فیدلیتی پرایم و کی ام سی کی 7 – KMC K7 را از نظر طراحی، مشخصات و امکانات با یکدیگر مقایسه کنیم.

پس از اعمال تحریم‌ها دیگر هیچ‌یک از محصولات برندهای معتبر جهانی روانه بازار خودرو کشور نشدند و جای خالی آن‌ها در بازار با محصولات شرکت‌های چینی پر شد. در بین تمام خودروهای چینی موجود در بازار کشور، کراس اوور‌ها طرفداران بسیار بیشتری دارند. این در صورتی است که در بازار سایر کشورها نیز کراس اوورهای چینی به فروش خوبی دست پیدا کرده‌اند. تاکنون شرکت‌های چینی اتومبیل‌های نیمه اقتصادی خود را به بازار ایران عرضه می‌کردند، اما ظاهرا از این به بعد قرار است که محصولات لوکس و میلیاردی چینی نیز وارد خیابان‌های ایران شوند.

نمونه‌ای از این خودروهای لوکس چینی موجود در بازار کشور فیدلیتی پرایم و KMC K7 هستند که به ترتیب توسط بهمن موتور و کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شوند. در ادامه این مطلب به معرفی و مقایسه آن‌ها از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات خواهیم پرداخت.

مقایسه فیدلیتی پرایم و کی ام سی K7

مقایسه طراحی ظاهری

فیدلیتی پرایم

کمپانی  جک در طراحی ظاهری کی ام سی K7 از محصولات کره‌ای الگوبرداری کرده است. فیدلیتی پرایم نیز رنگ و بویی از محصولات کره‌ای را در خود دارد و بخش جلوی آن شبیه به کیا سراتو نسل قبل طراحی شده است. اما شباهت این خودرو به کیا سراتو تنها به قسمت جلو محدود نشده و در نمای کناری نیز شیشه‌ها و فرم درها همانند سراتو نسل قبل هستند. از طرفی دیگر نیز کمپانی جک بخش جلوی KMC K7 را شبیه به سانتافه ۲۰۱۹ و مازراتی لوانته طراحی کرده است.

فیدلیتی پرایم

چراغ‌های عقب کراس اوور K7 طراحی شبیه به قطره دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. قسمت عقب فیدلیتی پرایم نیز شبیه به سانتافه طراحی شده،‌ اما نمی‌توان آن را یک کپی‌برداری کامل دانست. KMC K7 ظاهر مدرن‌تری در مقایسه با فیدلیتی پرایم دارد، اما از آن طرف اجزای فیدلیتی با یکدیگر هماهنگ‌تر هستند.

مقایسه طراحی داخلی

فیدلیتی پرایم

کمپانی جک کابین شاسی بلند کی ام سی کی 7 را به‌روز طراحی کرده است، اما کابین فیدلیتی پرایم طراحی منطقی‌تری دارد. فیدلیتی پرایم به یک نمایشگر عریض و کلاستر دیجیتال مجهز شده است و در K7 نیز دقیقا همین موارد به چشم می‌خورند. در کابین هر دو خودرو شاهد ارگونومی مناسبی هستیم؛ به گونه‌ای که راننده به راحتی می‌تواند به تمام بخش‌ها و ادوات روی داشبورد دسترسی داشته باشد.

فیدلیتی پرایم

فضای پا و سر ردیف عقب و جلوی فیدلیتی پرایم و کی ام سی K7 مناسب بوده و سرنشینان در هر دو خودرو با هیچ مشکلی برخورد نخواهد کرد. یکی از مهم‌ترین آپشن‌هایی که فیدلیتی از آن بهره‌مند بوده،‌ اما در K7 به چشم نمی‌خورد صندلی‌های ردیف سوم است. در صورتی کمپانی جک این اتومبیل را به صندلی ردیف سوم مجهز نکرده که طول K7 برای نصب صندلی‌های ردیف سوم مناسب به نظر می‌رسد.

مقایسه امکانات رفاهی

فیدلیتی پرایم

فیدلیتی با امکانات رفاهی مناسبی روانه بازار می‌شود که دریچه تهویه ردیف دوم، تنظیم حالت رانندگی، آینه حساس به نور، نورپردازی کابین، صندلی تاشو ردیف‌های عقب، کروز کنترل، قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه،‌ صندلی‌های جلوی برقی با گرم‌‌کن، تهویه الکتریکی دستی، رینگ ۲۰ اینچی با دو طرح انتخابی، مدل‌های ۵ صندلی و ۷ صندلی، چراغ‌های LED جلو، جلوآمپر دیجیتال، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سقف پانوراما برقی، دوربین ثبت وقایع، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه،‌ تریم داخلی چرم مصنوعی،‌ در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سنسور نور،‌ سنسور باران،‌ اتوهلد و نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی از جمله تجهیزات این خودرو به شمار می‌‌روند.

رادار نقطه کور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رادار خطی، ۴ کیسه هوا، ترمز دیسکی جلو و عقب و ABS ،EBD و BAS از جمله امکانات ایمنی این کراس اوور هستند.

فیدلیتی پرایم

کمپانی جک نیز کراس اوور KMC K7 را به امکانات رفاهی متعددی از جمله ماساژور صندلی راننده، روکش چرمی صندلی‌ها،  سنسور نور، آینه الکتروکرومیک وسط، اتوهلد، بلوتوث، پشت آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تهویه مطبوع دوگانه، در صندوق عقب برقی با حسگر حرکتی پا، چراغ روشنایی در روز، حافظه تنظیم صندلی، تصفیه هوای کابین، کروز کنترل، آینه جمع شونده برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، دکمه استارت، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ناوبری GPS، سیستم صوتی اینفینیتی به همراه ۱۰ عدد بلندگو، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS و همچنین پخش فرمت MP5 مجهز کرده است.

سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز دیسکی عقب و جلو، ABS، EBD، BAS و همچنین ۴ عدد ایربگ از جمله امکانات ایمنی این کراس اوور چینی هستند.

مقایسه مشخصات فنی

فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با ۱۵۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه گذاشته شده است. این جعبه دنده از نوع خشک بوده و به همین دلیل در ترافیک بسیار داغ شده و راننده در صفحه کیلومتر اتومبیل خود با اخطار مواجه می‌شود. گفتنی است که گیربکس‌های دو کلاچه در دو نوع خشک و تر عرضه می‌شوند.

فیدلیتی پرایم

کراس اوور K7 نیز دارای یک موتور ۱.۵ لیتری TGDI است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر به تولید برساند؛ این در صورتی است که در ابتدا حداکثر توان پیشرانه این خودرو ۱۷۱ اسب بخار اعلام شده بود. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته DCT گذاشته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط ۱۶۰ اسب بخار؟ هیچ چی دیگه،، سربالایی با کولر، پراید ازت میزنم جلو.