سامسونگ

جایگاه سامسونگ، شیائومی و هواوی در بازار موبایل ایران؛ کدام شرکت محبوب تر است؟

انجمن واردکنندگان با انتشار گزارشی جایگاه برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی در بازار موبایل ایران را مشخص کرد، اما از میان آنها کدام شرکت سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد و محبوب‌تر است؟

شرکت کره‌ای سامسونگ طی سال‌های گذشته حدود نیمی از سهم بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده و اکنون جدیدترین آمار انجمن واردکنندگان موبایل مربوط به 12 ماه گذشته نیز این موضوع را تایید می‌کنند. اما در این بین شیائومی نیز توانسته نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و حتی در تیرماه سال 99 تا خرداد 1400 از سامسونگ سبقت بگیرد.

جایگاه سامسونگ، شیائومی و هواوی در بازار ایران

بر اساس این گزارش طی 12 ماه گذشته (آبان 99 تا مهر 1400) حدود 8 میلیون و 733 هزار دستگاه موبایل سامسونگ، 5 میلیون و 299 هزار دستگاه گوشی شیائومی، 2 میلیون و 131 هزار موبایل نوکیا، 755 هزار موبایل برند اپل، 466 هزار دستگاه موبایل هواوی و 7 هزار موبایل با برند ریلمی به کشور وارد شدند که از سهم بالای برندهای Samsung و شیائومی از بازار موبایل کشور حکایت دارد.

سهم سامسونگ از واردات موبایل طی 12 ماهه گذشته حدود 48 درصد، شیائومی حدود 29 درصد، نوکیا حدود 12 درصد، اپل حدود 4 درصد و هواوی نیز حدود 2 درصد بوده است. اما در طرف دیگر سهم این برندها در فروش با میزان واردات آنها متفاوت است؛ به گونه‌ای که سهم فروش Samsung طی 12 ماه گذشته حدود 54 درصد، شیائومی 34 درصد، اپل 7 درصد، نوکیا 3 درصد و هواوی نیز 1 درصد گزارش شده است.

همچنین طبق این آمار، سامسونگ با ثبت آمار واردات و میزان فعال‌سازی بیش از 8 میلیون دستگاه موبایل توانسته با اختلاف زیاد نسبت به رقبا به محبوب‌ترین برند بازار موبایل ایران تبدیل شود. در ادامه آمار واردات و خرید برندهای سامسونگ، شیائومی، نوکیا و هواوی را طی 12 ماه گذشته مشاهده می‌کنید:

سامسونگ

سامسونگ

شیائومی

سامسونگ

نوکیا

سامسونگ

هواوی

سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*