شیائومی ردمی نوت 11

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با ردمی نوت 10؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

اگر در انتخاب بین شیائومی ردمی نوت 11 و ردمی نوت 10 مردد هستید، این مقایسه را از دست ندهید. در این مطلب به مقایسه امکانات و قیمت Xiaomi Redmi Note 11 با Redmi Note 10 می‌پردازیم.

شیائومی ردمی نوت 11 با پیشرفت‌های مهمی نسبت به نسل قبل معرفی شده است که از میان آنها می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. از طرفی ردمی نوت 10 نیز با توجه به قیمتی که دارد، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع هر کدام از این دو گوشی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

اما کدام یک انتخاب بهتری است؟ با گجت نیوز در مقایسه مشخصات فنی، امکانات و قیمت Redmi Note 11 با Redmi Note 10 همراه باشید تا به این پرسش، پاسخ دهیم.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با شیائومی ردمی نوت 10

گوشیشیائومی ردمی نوت 11شیائومی ردمی نوت 10
ابعاد و وزن۱۶۳.۵ در ۷۵.۷ در ۸.۷ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلی‌متر، ۱۷۸.۸ میلی‌متر
صفحه نمایش۶.۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، IPS LCD۶.۴۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، سوپر امولد
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی 810، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳.۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 678، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز
حافظه۴ یا ۶ یا ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۴ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، MIUIاندروید 11، MIUI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵،‌ GPS
دوربیندوگانه ۵۰ +۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلیچهارگانه ۴۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/2.2، f/2.4، f/2.4؛ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 5G، گواهی IP53پشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 4G، گواهی IP53

طراحی

از نظر طراحی تفاوت چندان مهمی بین شیائومی ردمی نوت 11 و نسل قبل آن مشاهده نمی‌شود و بدنه هر دو گوشی نیز از پلی‌کربنات ساخته شده است. البته بخش دوربین در ردمی نوت 11 نسبت به نوت 10 بزرگتر شده است و این در حالی است که تعداد حسگر‌های دوربین Note 11 از نوت 10 کمتر است.

شیائومی ردمی نوت 11 / شیائومی ردمی نوت 10

شیائومی ردمی نوت 10

همچنین ردمی نوت 10 گوشی‌ باریک‌تر و سبک‌تری است و به طور کلی به خاطر استفاده از نمایشگر کوچکتر بهتر در دست جا می‌شود. هر دو گوشی توانسته‌اند تاییدیه IP53 را به دست آوردند که به معنی مقاومت در برابر گرد و غبار و قطرات آب است. لایه‌ای از گوریلا گلس شرکت کورنینگ هم وظیفه محافظت از نمایشگر‌ها را بر عهده دارد.

صفحه نمایش

اگرچه ردمی نوت 10 قدیمی‌تر است؛ اما به نمایشگر بهتری مجهز شده است. این گوشی دارای یک نمایشگر سوپر امولد ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD) است. ردمی 11 نیز از نمایشگری با همین رزولوشن و حتی رفرش ریت بالاتر ۹۰ هرتز بهره مي‌برد؛ اما استفاده از پنل IPS سبب شده که نوت 10 را ترجیح دهیم.

شیائومی ردمی نوت 11 / شیائومی ردمی نوت 10

شیائومی ردمی نوت 10

فناوری سوپر امولد رنگ‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهد و در نمایش رنگ مشکی نیز عملکرد تحسین برانگیزی دارد. به همین خاطر به طور کلی کیفیت تصویر بهتری را ارئه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که ردمی نوت 10 به صفحه نمایشی ۶.۴۳ اینچی مجهز شده؛ اما نمونه مورد استفاده در شیائومی ردمی نوت 11 برابر با ۶.۶ اینچ است.

همچنین در هر دو گوشی حسگر اثر انگشت در بدنه کناری و روی دکمه پاور قرار گرفته است.

سخت افزار و نرم افزار

اگرچه در بحث نمایشگر ردمی نوت 11 دست پایین را دارد؛ اما وقتی نوبت به عملکرد پردازشی می‌رسد، گوشی جدید شیائومی به لطف استفاده از سخت افزار بهتر به راحتی نسل قبل خود را جا می‌گذارد. منظورمان از سخت افزار بهتر تراشه مدیاتک دایمنسیتی 810 است که بر اساس لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و دارای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

شیائومی ردمی نوت 11

شیائومی ردمی نوت 11

برخلاف تراشه اسنپدراگون 678 که در ردمی نوت 10 استفاده شده است، دایمنسیتی 810 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و حتی عملکرد بهتری در انجام امور پردازشی و گرافیکی دارد. علاوه بر اینها، با خرید Redmi Note 11 می‌توانید از حداکثر ۸ گیگ رم بهره ببرید، ولی این میزان در ردمی نوت 10 در بهترین حالت به ۶ گیگ می‌رسد.

شیائومی در هر دو گوشی از اندروید 11 استفاده کرده است. هرچند که در ردمی نوت 11 شاهد استفاده از رابط کاربری MIUI 12.5 هستیم و در ردمی نوت 10 از رابط کاربری MIUI 12 استفاده شده است.

دوربین

شیائومی ردمی نوت 11 را به تنها دو دوربین ۵۰ و ۸ مگاپیکسلی مجهز کرده است. این در حالی است که نسل قبل این گوشی از مجموع چهار دوربین بهره مي‌برد. این دوربین‌ها شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی برای سنجش عمق می‌شوند.

شیائومی ردمی نوت 11

شیائومی ردمی نوت 11

درست است که تعداد دوربین‌های نوت 11 کمتر است؛ اما به لطف مجهز شدن به دوربین اصلی بهتر، می‌تواند در اکثر شرایط تصویر بهتری را ثبت کند. حتی دوربین سلفی نوت 11 نیز از دیگر نماینده شیائومی بهتر است. حسگر ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند در مقایسه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی نوت 10 جزئیات بیشتری را ثبت کند و تصاویر نیز روشن‌تر هستند.

باتری

شرکت چینی در هر دو گوشی ردمی نوت 11 و نوت 10 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات استفاده کرده است؛ اما با این وجود، عمر باتری این دو گوشی متفاوت است. نمایشگر امولد نوت 10 مصرف کمتری دارد و از طرفی تراشه دایمنسیتی 810 نوت 11 نیز بهینه‌تر است. پس کدام گوشی عمر باتری بهتری دارد؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. به عنوان مثال نوت 11 در حالت استندبای بیشتر دوام می‌آورد؛ اما می‌توانید با یک بار شارژ زمان بیشتری از نمایشگر نوت 10 استفاده کنید.

قیمت

قیمت مدل پایه شیائومی ردمی نوت 11 از ۱۸۴ دلار در چین آغاز می‌شود؛ اما هنوز به صورت جهانی عرضه نشده است. ردمی نوت 10 نیز در ابتدا با قیمت ۲۴۳ دلاری وارد بازار شده بود؛‌ اما الان با قیمت بسیار مقرون به صرفه ۱۷۵ دلاری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

Redmi Note 11 دوربین و عملکرد پردازشی بهتری دارد، ولی ردمی نوت 10 به نمایشگر بهتری مجهز شده است. در سایر بخش‌ها تفاوت چندان مهمی بین دو گوشی دیده نمی‌شود. انتخاب شما کدام است؟

شیائومی ردمی نوت 11

مزایا

  • اتصال به شبکه 5G
  • نمایشگر بزرگتر
  • دوربین اصلی بهتر
  • نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز

معایب

  • پنل IPS

شیائومی ردمی نوت 10

مزایا

  • قیمت مناسب‌تر
  • پنل امولد
  • عرضه در بازار‌های بیشتر
  • دو دوربین بیشتر

معایب

  • عدم پشتیبانی از شبکه 5G