سامسونگ گلکسی S22

سامسونگ گلکسی S22 در برابر آيفون 13 ؛ مقایسه قبل از معرفی!

سامسونگ گلکسی S22 به زودی به عنوان پرچمدار جدید شرکت کره‌ای و رقیب آيفون 13 معرفی خواهد شد. بیایید به مقایسه امکانات، مشخصات و قیمت Galaxy S22 با پرچمدار اپل بپردازیم.

احتمالا تا پیش از پایان دی ماه، سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S22 به عنوان پرچمداران سال 2022 رونمایی کند و اگرچه شرکت کره‌ای تا به این لحظه به صورت رسمی هیچ اطلاعاتی درباره این گوشی‌ها منتشر نکرده است، ولی شایعات به حدی زیاد بوده‌اند که دیگر تقریبا می‌دانیم با چه دستگاهی طرف هستیم.

بر اساس همین اطلاعات می‌خواهیم به مقایسه اولیه گلکسی اس 22 با بزرگترین رقیبش در بازار گوشی‌های پرچمدار یعنی آیفون 13 اپل بپردازیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با اپل آيفون 13

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گلکسی S22

بر اساس شایعات منتشر شده گلکسی اس 22 در دی ماه سال جاری رونمایی خواهد شد و کمی پس از آن یعنی در بهمن یا اسفند روانه بازار می‌شود. ما انتظار داریم که سامسونگ برچسب قیمتی ۷۹۹ یا ۸۹۹ دلاری را برای مدل پایه این گوشی در نظر گیرد.

اپل در ۲۳ شهریور ماه از آيفون 13 رونمایی کرد و ده روز بعد نیز آن را در اختیار کاربران قرار داد. قیمت مدل پایه این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برابر با ۷۹۹ دلار است و در صورت تمایل به تهیه مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز باید ۱۰۹۹ دلار هزینه کنید.

کاملا قابل درک خواهد بود اگر سامسونگ نیز بخواهد پرچمدارش قیمتی مشابه با آيفون جدید داشته باشد؛ بنابراین احتمال اینکه گلکسی S22 با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه شود، بیشتر است.

طراحی و صفحه نمایش

هنوز برای اینکه بگوییم طراحی Galaxy S22 تا چه حد نسبت به گذشته تغییر کرده، زود است؛ اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ تقریبا همان طراحی نسل قبل را برای گوشی جدیدش در نظر گیرد. بر اساس شنیده‌ها سامسونگ از شیشه یا پلاستیک در بدنه گوشی استفاده خواهد کرد.

گلکسی اس 22 به نمایشگر ۶.۰۶ اینچی اولد با لبه‌های اندکی خمیده مجهز خواهد شد و از نرخ تازه‌سازی متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی خواهد کرد. به احتمال زیاد سامسونگ دوربین سلفی این گوشی را در حفره مرکزی نمایشگر جای خواهد داد؛ اما هنوز این احتمال وجود دارد که همانند گلکسی زد فولد 3، شاهد استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر باشیم.

سامسونگ گلکسی S22 / آيفون 13

بدنه پشتی و نمایشگر iPhone 13 با گوریلا گلس پوشانده شده است و در اطراف آن نیز یک فریم آلومینیومی قرار دارد. اپل ترجیح داده لبه‌های نمایشگر را کاملا مسطح طراحی کند. در بدنه پشتی این گوشی شاهد دو دوربین با برجستگی محسوس و فلاش هستیم و در بدنه جلویی نیز همچنان ناچ دیده می‌شود.

البته ناچ آيفون 13 نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کوچکتر شده است، ولی با این وجود همچنان میزبان حسگر فیس آيدی برای باز کردن قفل گوشی و همچنین دوربین سلفی است.

نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی آيفون 13 تنها می‌تواند ۶۰ بار در هر ثانیه به‌روز شود؛ بنابراین کاربران گلکسی S22 سامسونگ می‌توانند به لطف رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتز از نمایشگری تا دو برابر روان‌تر لذت ببرند. همچنین احتمالا پرچمدار سامسونگ در مقایسه با آيفون 13 با ۲۵۳۲ در ۱۷۰۰ پیکسل، رزولوشن بالاتری داشته باشد.

برای مقایسه می‌توانید نتایج بچمارک نمایشگر گلکسی اس 21 را با آيفون 13 مقایسه کنید.

سامسونگ گلکسی S22 / گلکسی اس 21

دوربین

سامسونگ ظاهرا می‌خواهد از جنگ مگاپیکسل‌ها کنار بکشد و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری در گلکسی S22 استفاده کند. البته شایعاتی در رابطه با استفاده از دوربین ۱۰۸ و یا حتی ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی اس 22 اولترا شنیده می‌شود؛ اما در مدل استاندارد از این حسگر‌ها استفاده نخواهد شد.

گلکسی اس 22 احتمالا باید قادر به فیلم برداری با کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه باشد؛ زیرا نسل قبل این گوشی می‌توانست با کیفیت 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. در اینجا می‌‌توانید نگاهی به تصاویر گرفته شده با گلکسی S21 بیندازید.

آيفون 13 از دو دوربین در بدنه پشتی خود بهره می‌برد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی. دوربین اصلی آيفون می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ قریم بر ثانیه (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) فیلم برداری کند.

همچنین شاهد یک قابلیت جدید در بخش فیلم برداری آيفون 13 با نام حالت سینمایی هستیم. در این حالت کاربر می‌تواند اقدام به ضبط ویدیو‌های دالبی ویژن HDR کند و گوشی نیز بر اساس فوکوس و اینکه آيا کسی سرش را به سمت دوربین برمی‌گرداند یا خیر، به صورت هوشمند پس زمینه یا پیش زمینه را تار خواهد کرد.

از دیگر قابلیت‌های دوربین آيفون 13 می‌توان به حالت فیلم برداری پرتره، حالت نایت مود بهبود یافته و عکاسی ماکرو اشاره کرد. مورد آخر به لطف دوربین فوق عریض این گوشی و فاصله کانونی کم آن میسر شده است (۲ سانتی‌متر).

برای مقایسه می‌توانید نگاهی به تصاویر گرفته شده با آيفون 13 بیندازید.

سخت افزار

بر اساس شایعات منتشر شده سامسونگ گلکسی S22 در اکثر مناطق با تراشه اختصاصی اگزینوس 2200 و در بازار آمریکا و چین با تراشه کوالکام اسنپدراگون 898 عرضه خواهد شد.

سامسونگ همچنین ممکن است به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها سیستم خنک کننده بخار خود را کنار بگذارد و در عوض از پد‌های گرافیتی گرمایی در سری گلکسی اس 22 استفاده کند. این دستگاه به حداقل ۸ گیگ رم نیز مجهز خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S22

آيفون 13 از تراشه A15 Bionic اپل در کنار ۴ گیگ رم بهره می‌برد. شاید در نگاه اول ۴ گیگ رم بسیار کم به نظر برسد؛‌ اما سیستم عامل iOS عملکرد بسیار خوبی در مدیریت رم دارد و به همین خاطر پرچمدار اپل به بیش از این میزان برای اجرای سریع برنامه‌ها و باز نگه داشتن آنها در پس زمینه نیاز ندارد.

در اینجا می‌توانید نتایج بنچمارک گلکسی اس 21 (اگزینوس 2100) را با آيفون 13 (A15 Bionic)‌ مقایسه کنید.

نرم افزار

سامسونگ گلکسی S22 با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 همراه خواهد شد. اندروید 12 با بهبود‌هایی در بخش امنیت و عملکرد عرضه شده است و سامسونگ نیز تا به این لحظه نسخه بتای One UI 4 را با تمرکز بر رفع باگ‌های موجود منتشر کرده است.

سامسونگ گلکسی S22 / گلکسی اس 21

اپل در آيفون 13 از iOS 15 استفاده کرده است. در این نسخه از iOS شاهد بهبود‌هایی در FaceTime (از جمله قابلیتی برای استفاده از دوربین سلفی عریض آيفون 13 برای زوم کردن و دنبال کردن کاربر در طول تماس) هستیم. همچنین قابلیت جدید Notification Summary و Focus نیز در این نسخه حضور دارند. علاوه بر اینها iOS 15 می‌تواند متن‌های موجود در تصاویر را کپی و ترجمه کند.

سامسونگ گلکسی S22 / آيفون 13

صفحه اصلی iOS 15 علاوه بر آيکون برنامه‌ها، از ویجت‌ها نیز پشتیبانی مي‌کند و با رفتن به سمت چپ نیز می‌توان مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای دسترسی سریع مشاهده کرد.

باتری

سامسونگ در نسل قبلی گلکسی S22 از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده بود و احتمالا ظرفیت باتری این گوشی نیز در همین حدود باشد. گلکسی اس 21 می‌تواند با یک بار شارژ تا ۹ ساعت وبگردی کند (نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز) یا اینکه به مدت ۷ ساعت و ۳۶ دقیقه ویدیو‌های یوتیوب را پخش کند.

شارژ کامل گلکسی اس 21 حدود ۷۰ دقیقه طول می‌کشد؛ اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ با استفاده از یک فناوری شارژ سریع‌تر در گلکسی S22 این میزان را کاهش دهد.

آيفون 13 از باتری کوچکتر ۳۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی بهره مي‌برد؛ اما با این وجود مي‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۳ ساعت وبگردی کند (نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز) یا اینکه انرژی مورد نیاز برای ۸ ساعت و ۱۵ دقیقه تماشای ویدیو در یوتیوب را در اختیار شما قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*