ایسوس راگ فون 5s

ایسوس راگ فون 5s و 5s Pro با ظرفیت رم فوق العاده بالا وارد بازار شدند

غول تایوانی به تازگی جدیدترین گوشی‌های مخصوص بازی خود به نام ایسوس راگ فون 5s و 5s Pro را با حجم فوق العاده زیادی رم وارد بازار کرد.

ایسوس که سازنده شماره یک تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شود به تازگی جدیدترین گوشی‌های گیمینگ خود از خانواده راگ فون را وارد بازار کرد. این گوشی‌ها همواره قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارند و اغلب در بنچمارک‌های مختلف رتبه نخست را از آن خود می‌کنند.

ایسوس راگ فون 5s و 5s Pro علی رغم شباهت ظاهری که به راگ فون 5 – ROG Phone 5 دارند، از پردازنده قدرتمندتری بهره برده و مقدار حافظه رم آن‌ها به ظرفیت 18 گیگابایت رسیده است! بدین ترتیب گوشی جدید ایسوس نخستین گوشی‌های هوشمند با 18 گیگابایت رم سخت افزاری است که وارد بازار می‌شود.

در گوشی‌های جدید چیپست اسنپدراگون 888 جای خود را به نسخه 888 پلاس داده است که هر دو پردازنده 8 هسته‌ای دارند. با این تفاوت که در نسخه پلاس فرکانس هسته فوق قدرتمند Kryo 680 از 2.84 گیگاهرتز (در راگ فون 5) به 2.99 گیگاهرتز افزایش یافته است. فرکانس هسته‌های دیگر تفاوت چندانی نکرده و پردازش گرافیکی نیز همچنان بر عهده تراشه آدرنو 660 است. موتور هوش مصنوعی چیپست جدید بهبود عملکرد 20 درصدی نسبت به نسخه پایه دارد. ضمن اینکه سیستم نمونه بردار لمس گوشی نیز به یک مدل 360 هرتزی ارتقا یافته که سبب کاهش زمان تاخیر لمس به 24 میلی ثانیه شده است.

ایسوس راگ فون 5s و 5s Pro

در حالی که ایسوس راگ فون 5s با پیکربندی‌های متفاوت، از 128 گیگابایت حافظه در کنار 8 گیگابایت رم به عنوان نسخه پایه تا 512 گیگابایت حافظه در کنار 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود، نسخه پرو تنها در پیکربندی 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتری می‌رسد.

دیگر تفاوت دو مدل 5s با نسخه پرو تنها در نمایشگر پشت آن‌ها است؛ در مدل 5s یک نمایشگر آرایه‌ای LED رنگی و در نسخه پرو یک نمایشگر AMOLED واقعی با قابلیت‌های بیشتر و پیشرفته‌تر در نمایش انیمیشن پشت گوشی خودنمایی می‌کند. دیگر مشخصات دو گوشی همچون راگ فون 5 است. برای مثال هر 3 گوشی نمایشگر 6.78 اینچی از نوع امولد با فرکانس 144 هرتز، وضوح 1080 در 2448 پیکسل و پشتیبانی از HDR10 پلاس ساخت سامسونگ بهره می‌برند؛ شدت روشنایی و تراکم پیکسلی نمایشگر نیز در هر سه مدل یکسان است.

لایه محافظ نمایشگر هر سه گوشی گوریلا گلس ویکتوس است و بلندگوهای استریو مشابهی با آمپلی فایر دارند. ظرفیت باتری دو گوشی جدید نیز همچون نسخه اولیه همان 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که با توان بالای 65 وات با سرعت بسیار زیادی شارژ می‌شود. چینش دوربین‌ها نیز همچنان ثابت مانده و شاهد یک دوربین سه گانه متشکل از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هستیم. حاشیه و پشت بدنه Asus ROG Phone 5s و 5s Pro کماکان پذیرای دکمه‌های اولتراسونیک حساس به لمس با قابلیت برنامه پذیری به منظور انجام امور خاص و منحصر به فرد در هر بازی است.

گوشی‌های جدید ایسوس از امروز در اروپا عرضه شدند. کاربران برای خرید راگ فون 5s با مشخصات 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم در انگلیس بایستی 999 پوند پرداخت کنند. قیمت مدل پرو نیز 1099 پوند است که البته در حال حاضر فقط می‌توان آن را پیش خرید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*