آمیکو اسنا

مقایسه آمیکو آسنا و KMC T8 ؛ امکانات کدام پیکاپ محبوب بازار ایران بیشتر است؟

در این مطلب قصد داریم خودروهای پیکاپ آمیکو آسنا و کی ام سی T8 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم امکانات کدام یک از آنها بیشتر است.

طی سال‌های اخیر بازار کشور فقط پذیرای وانت‌های باربری و تجاری بوده است،‌ اما هم اکنون مشاهده می‌کنیم که پیکاپ‌های آفرودی نیز در کشور طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها تویوتا هایلوکس و  نیسان پیکاپ هستند. تویوتا هایلوکس در بازار کشور با قیمت نسبتا بالایی خرید و فروش می‌شود و افرادی که توانایی خرید این پیکاپ را ندارند به سراغ پیکاپ‌های آفرودی چینی تازه‌وارد بازار می‌روند.

نمونه‌ای از پیکاپ‌های آفرودی تازه وارد بازار کشور KMC T8 و آمیکو آسنا هستند که تقریبا قیمت بالایی هم دارند. اگر به دنبال آشنایی با این دو پیکاپ هستید تا انتها با ما همراه باشید تا از امکانات در نظر گرفته شده برای آن‌ها مطلع شوید.

مقایسه آمیکو آسنا و KMC T8 از نظر امکانات رفاهی

آمیکو آسنا

هم‌اکنون تنها نسخه دنده‌‌ای KMC T8 و آمیکو آسنا وارد خیابان‌های کشور شده‌اند. از این رو مشخصات فنی این دو پیکاپ بسیار نزدیک به هم است. این در صورتی است در زمینه امکانات رفاهی این دو خودرو بسیار با هم متفاوت بوده و آمیکو آسنا در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده است. پیکاپ آسنا در داخل کابین از هیچ امکانات خاصی بهره‌مند نیست و فقط ظاهر جذابی دارد. این خودرو حتی به کروز کنترل نیز مجهز نشده، اما در آن طرف میدان پیکاپ KMC T8 دارای قابلیت کروز کنترل است. نمونه دیگری از آپشن‌های KMC T8 که پیکاپ آسنا از آن‌ها بهره‌ای نبرده، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای است.

آمیکو آسنا

کمپانی جک پیکاپ T8 را به یک جعبه فرمان هیدرولیکی مجهز کرده و جعبه فرمان آمیکو آسنا نیز هیدرولیکی است. از جمله آپشن‌هایی که در هیچ یک از این دو پیکاپ به چشم نمی‌خورد، می‌توان به فرمان برقی اشاره کرد. ستون فرمان T8 قابل تنظیم در ۲ جهت است، اما ستون فرمان پیکاپ آسنا در ۴ جهت تنظیم می‌شود. فرمان KMC T8 با روکش چرمی مصنوعی پوشانده شده و دکمه‌های اینترفیس و کروز نیز روی این فرمان تعبیه شده است. در آن طرف، فرمان پیکاپ آسنا از روکش چرمی بی بهره بوده،‌ ولی دکمه‌های سیستم کنترل صوتی در این قسمت به چشم می‌خورند.

اکنون به سراغ سیستم صوتی این دو پیکاپ آفرودی می‌رویم. آسنا به یک مانیتور ۷.۰ اینچی چندرسانه‌ای مجهز شده است که ۴ بلندگو تکمیل کننده آن هستند. سیستم مسیریاب (نویگیشن) نیز روی این مانیتور به چشم می‌خورد. جک هم برای پیکاپ T8 یک مانیتور لمسی در نظر گرفته است که با ۲ بلندگو و سیستم مسیریاب همراه شده‌اند.

آمیکو آسنا

برای تنظیم سیستم تهویه آسنا و T8 باید به صورت دستی اقدام کرد، با این تفاوت که برای مجموعه تهویه یک مانیتور در نظر گرفته شده است. در هر دو پیکاپ خبری از کول باکس نیست و برای تنظیم صندلی‌های جلو باید به صورت دستی وارد عمل شد. کمپانی جک صندلی‌های عقب پیکاپ T8 را به سیستم ایزوفیکس مجهز کرده است، اما آمیکو این آپشن را هم برای پیکاپ آسنا در نظر نگرفته است. آمیکو کابین آسنا را به خروجی برق ۱۲ ولت مجهز کرده است و T8 نیز همین میزان خروجی برق دارد.

آمیکو آسنا

یکی دیگر از آپشن‌هایی که در هیچ‌یک از دو خودرو به چشم نمی‌خورد گرم‌کن صندلی است. برای تنظیم آینه وسط هر دو پیکاپ باید به صورت دستی اقدام کرد و آینه‌های کناری هیچ‌یک از این دو پیکاپ آفرودی از قابلیت تاشوندگی برقی بهره نمی‌برند. نمونه‌ دیگری از آپشن‌هایی که می‌توان جای خالی آن را در پیکاپ T8 و آسنا احساس کرد سانروف الکتریکی است.

مقایسه امکانات ایمنی دو پیکاپ

آمیکو آسنا

پیکاپ آسنا در حوزه امکانات ایمنی نیز چندان عملکرد موفقیت آمیزی ندارد. آمیکو هیچ‌یک از سیستم‌های الکترونیکی کمکی پایداری را برای پیکاپ‌ آسنا در نظر نگرفته است. علاوه بر این جای خالی سیستم کنترل حرکت در سربالایی و همچنین کنترل حرکت در شیب نیز در این پیکاپ احساس می‌شود. آمیکو آسنا حتی به سیستم کنترل کشش هم مجهز نشده، اما کمپانی جک پیکاپ T8 را به آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز کرده است. پیکاپ آسنا با دو ایربگ در قسمت جلو روانه بازار می‌شود و KMC T8 نیز از همین تعداد کیسه هوا بهره می‌برد.

امکانات ایمنی مهمی از جمله رادار نقطه کور و تصادف از جلو و عقب هر دو پیکاپ به چشم نمی‌خورد. این در صورتی است که پیکاپ T8 در بازار چین از این رادارها بهره می‌برد و تنها نسخه‌های مونتاژی این خودرو از این امکانات بی بهره هستند. آمیکو آسنا به هیچ سنسور کمکی مجهز نشده است که این مسئله یکی از نقاط ضعف این پیکاپ محسوب می‌شود. از این رو اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید بلافاصله پس از خرید اقدام به نصب سنسورهای هشدار دهنده در عقب و جلو کنید. لازم به ذکر است که آمیکو دلیل عدم برخورداری این پیکاپ از سنسورهای هشدار را داشتن دوربین عقب و نمایشگر مولتی مدیا اعلام کرده است.

آمیکو آسنا

در آن طرف میدان پیکاپ T8 با سنسورهای عقب روانه بازار می‌شود، اما خبری از سنسور جلو در این خودرو نیست. پیکاپ KMC T8 به سیستم هشدار میزان باد تایر مجهز شده، اما این آپشن در آسنا دیده نمی‌شود. کمپانی آمیکو پیکاپ آسنا را با چراغ‌های روشنایی روز به بازار عرضه می‌کند و پیکاپ T8 کرمان موتور نیز از این چراغ‌ها بهره می‌برد. علاوه بر این KMC T8 به سنسور نور و چراغ‌های زنون در جلو مجهز شده، اما پیکاپ آسنا از اتولایت بی بهره بوده و برای چراغ‌های جلوی آن لامپ‌های هالوژنی در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*