آمیکو آسنا اتوماتیک

آغاز تولید آمیکو آسنا اتوماتیک ؛ پیکاپ غول پیکر بازار ایران+عکس و مشخصات

تولید آمیکو آسنا اتوماتیک آغاز شد. نسخه اتوماتیک و فیس لیفت این پیکاپ غول پیکر به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ جدید بازار آشنا می‌شویم.

شرکت ارس خودرو دیزل که با نام آمیکو شناخته می‌شود از چندین سال گذشته تا به امروز انواع خودروهای سنگین کار و تجاری را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این خودروساز داخلی که پس از عرضه آسنا دنده دستی موفق شد سهم زیادی از بازار پیکاپ‌های کشور را به خود اختصاص دهد، مدتی قبل وعده داد تا نسخه اتوماتیک آن را نیز تولید و به بازار عرضه کند که اکنون تصاویر منتشر شده از آغاز تولید اولیه آسنا اتوماتیک حکایت دارند.

آغاز تولید نسخه اتوماتیک آمیکو آسنا

 آمیکو آسنا اتوماتیک

گفتنی است مدیر فروش آمیکو در اوایل سال 1400 از عرضه دو محصول جدید در فصل پاییز امسال خبر داده بود. در همین راستا اخیرا شاهد عرضه یکی از محصولات جدید این شرکت خودروسازی یعنی میکسر 2631 به بازار بودیم. اکنون نیز تصاویری که از خطوط تولید این شرکت منتشر شده نشان می‌دهد آسنا اتوماتیک سرانجام به مرحله تولید رسیده و این پیکاپ غول پیکر نیز در آینده‌ای نزدیک پس از معرفی رسمی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات آمیکو آسنا اتوماتیک

 آمیکو آسنا اتوماتیک

آمیکو آسنا اتوماتیک به یک پیشرانه 2.4 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را به تولید برساند. گفننی است این موتور از سری MIVEC میتسوبیشی بوده و در ردیف 4K2 این شرکت جای دارد. از آنجایی که این خودرو به فناوری توربوشارژ مجهز شده، دیگر این خودرو از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده نخواهد کرد.

 آمیکو آسنا اتوماتیک

قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک (6 دنده جلو+ 1 دنده عقب) به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این گیربکس اتوماتیک از حالت برفی و تیپ ترونیک نیز بهره می‌برد. ضمن این که این گیربکس به سفارش آمیکو طراحی شده و شرکت پانچ شعبه فرانسه وظیفه تامین آن را بر عهده دارد.

 آمیکو آسنا اتوماتیک

شرکت آمیکو هنوز در خصوص این که برای این پیکاپ کدام گیربکس‌های اتوماتیک پانچ را در نظر گرفته، جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد این خودرو به گیربکس اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 مجهز خواهد بود. طراحی این سری از گیربکس‌ها توسط جنرال موتورز به انجام رسیده و هم‌اکنون تولید آن نیز بر عهده شرکت پانچ فرانسه است. در گذشته نیز خودروهای شرکت‌های بزرگی چون شورلت، هولدن، کادیلاک و بی ام و از این سری گیربکس استفاده می‌کردند.

امکانات آسنا اتوماتیک

 آمیکو آسنا اتوماتیک

از امکانات مهم آمیکو آسنا اتوماتیک می‌توان به تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، رهیاب ماهواره‌ای، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تریم داخلی چرم و دو کیسه هوا اشاره کرد.

قیمت 

در تیرماه امسال، مدیران این شرکت برای آسنا اتوماتیک قیمت بیش از 1 میلیارد تومان را در نظر گرفتند. برخی دیگر از منابع نیز پیش‌بینی کردند این پیکاپ اتوماتیک با قیمت حدود 1 میلیارد و 150 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. گفتنی است مشخصات، امکانات و قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی از سوی آمیکو اعلام نشده و لیست مشخصات کامل این پیکاپ در زمان معرفی منتشر خواهد شد.

گالری تصاویر