ترسناک ترین خودروهای جهان

می‌گویند این‌ها ترسناک ترین خودروهای جهان هستند؛ آیا موافق هستید؟

اخیرا لیستی از ترسناک ترین خودروهای جهان منتشر شده که در آن نام برخی از خودروهای معروف چون آئودی A8، پورشه 911 توربو و دوج چلنجر SRT دیمن به چشم می‌خورد، اما این خودروها چرا به گزینه‌های ترسناکی برای مشتریان تبدیل شدند؟

در طول تاریخ برخی از خودروها به دلیل نوع طراحی، سطح ایمنی، کاهش ارزش و مالکان پرحاشیه به گزینه‌های ترسناکی برای بسیاری از مشتریان تبدیل شدند. در همین راستا به تازگی لیستی از ترسناک ترین خودروهای جهان منتشر شده که در آن نام برخی از خودروهای معروف چون آئودی A8، پورشه 911 توربو و دوج چلنجر SRT دیمن به چشم می‌خورد. در ادامه گزینه‌های این لیست را بررسی می‌کنیم، اما آیا شما با این لیست موافقید؟

معرفی ترسناک ترین خودروهای جهان

سینکلر C5

ترسناک ترین خودروهای جهان

کلایو سینکلر که یک کارآفرین مشهور انگلیسی شناخته می‌شود یک خودرو برقی عجیب را با نام سینکلر C5 طراحی کرد که می‌توانست بار هر بار شارژ حدود 20 مایل را بپیماید، اما این خودرو به گونه‌ای طراحی شده بود که سر راننده در ارتفاعی یکسان با سپر سایر خودروها قرار می‌گرفت. همچنین سر راننده در این خودرو همانند موتورسیکلت‌ها از هیچ نوع محافظی برخوردار نبود. نکته عجیب دیگر این که کلایو سینکر قصد داشت آن را در زمستان سال 1985 روانه بازار کند.

پلیموث پراولر

ترسناک ترین خودروهای جهان

خیلی‌ها نام و طراحی پلیموث پراولر را برای این خودرو مناسب نمی‌دانستند؛ خودرویی که به باور برخی از افراد به یک قاتل سریالی شباهت داشت. اشتباه دیگر کرایسلر استفاده از پیشرانه 3.5 لیتری V6 به جای پیشرانه V8 بود که باعث شد این خودرو نتواند همانند یک هات راد نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

آلفارومئو 166

ترسناک ترین خودروهای جهان

آلفارومئو 166 در سال 2009 میلادی لقب بدترین خودرو بریتانیا را از لحاظ کاهش ارزش دریافت کرد؛ چرا که ارزش اصلی این خودرو طی سه سال حدود 14.4 درصد از بین رفت. البته سازنده، تولید این خودرو را دو سال قبل از آن متوقف کرده بود و این میزان کاهش ارزش منطقی محسوب می‌شد.

آئودی A8

ترسناک ترین خودروهای جهان

آئودی A8 نیز در سال 2021 لقب خودرویی با سریع‌ترین میزان کاهش ارزش را به خود اختصاص داد. در واقع با صرف هزینه‌ای حدود 100 هزار پوند می‌توانید یک آئودی A8 را بخرید، اما طی سه سال حدود 77 هزار پوند ضرر می‌کنید؛ چرا که این خودرو فقط می‌تواند 27 درصد از ارزش اصلی خود را حفظ کند و به همین دلیل این خودرو به یکی از گزینه‌های ترسناک برای مشتریان تبدیل شده است.

مرسدس بنز ۶۰۰ گروسر

ترسناک ترین خودروهای جهان

دلیل این که در لیست ترسناک ترین خودروهای جهان نام مرسدس بنز 600 دیده می‌شود عجیب به نظر می‌رسد. این خودرو به تنهایی هیچ مشکلی نداشت، اما مالکان آن از جمله صدام حسین و پابلو اسکوبار باعث شدند تا این خودرو برای بسیاری از افراد در آن زمان ترسناک به نظر برسد.

لینکلن فیوچرا

ترسناک ترین خودروهای جهان

بیل اشمیت در دهه 50 میلادی یک خودرو مفهومی با نام لینکلن فیوچرا را طراحی کرد. این خودرو بعدها توسط گیا در تورین به همراه یک پیشرانه 6 لیتری V8 به تولید رسید. اما 11 سال بعد از این خودرو به عنوان بتموبیل در سریال بتمن استفاده شد و همین موضوع آن را به یک گزینه ترسناک تبدیل کرد.

دوج چلنجر SRT دیمن

ترسناک ترین خودروهای جهان

دوج چلنجر SRT دیمن به یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 مجهز بود و توانست لقب اولین خودرو تولیدی را به خود اختصاص دهد که در زمان شروع به حرکت چرخ‌های جلو آن از زمین بلند می‌شد. ضمن این که این خودرو توانست رکورد بیشترین حرکت روی دو چرخ را به میزان 90 سانتی‌متر به ثبت برساند، اما از ورود این خودرو در پیست‌های درگ به دلیل سرعت بالا جلوگیری کرده بودند. به طور کلی دوج چلنجر SRT دیمن همانند نام خود ذات شیطانی داشت و با سرعت بالا و همچنین طراحی خاص خود توانست به یک خودرو ترسناک تبدیل شود.

هنسی اگزورسیست

ترسناک ترین خودروهای جهان

هنسی اگزورسیست همانند نام خود که به معنای جن‌گیر است توانست برای بسیاری از مشتریان به یک گزینه ترسناک تبدیل شود. البته شرکت هنسی در سال جاری نسخه 30 سالگی اگزورسیست را با قدرت 1000 اسب بخار به همراه نشان سفارشی و رنگ قرمز و مشکی به بازار عرضه کرد. این خودرو که از سرعتی برابر با 350 کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد قادر است ظرف مدت 2.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

فانتوم کورسیر

ترسناک ترین خودروهای جهان

هنری هاینز توانست با طراحی یک خودرو جالب با نام فانتوم کورسیر نگاه بسیاری را به خود جلب کند، اما وی بعد از ساخت مدل اولیه آن در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد و به همین دلیل طرح تولید آن نیز متوقف شد. همچنین هرب شراینر، مجری یک مسابقه تلویزیونی در سال 1951 نیز این خودرو را خریداری کرد، اما او نیز جان خود را طی یک تصادف رانندگی از دست داد. برخی بر این باور بودند که فانتوم کورسیر طلسم شده و به همین دلیل آن را یکی از شوم‌ترین و ترسناک ترین خودروهای جهان می‌دانند.

پورشه ۹۱۱ توربو

ترسناک ترین خودروهای جهان

به پورشه 911 توربو لقب بیوه‌ساز را داده‌اند که باید گفت این لقب کاملا شایسته آن است؛ چرا که این خودرو اسپرت عالی هنگامی که در اختیار افراد ناشی قرار می‌گرفت تصادفات مرگباری را به همراه داشت. در واقع رها کردن پدال گاز در وسط یک پیچ باعث چرخیدن خودرو به دور خودش می‌شود و لگ توربو نیز هنگامی که به تمام توان پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر آن نیازی نداشتید، باعث غافلگیری شما می‌شد.