آيفون مجهز به پورت USB-C

اولین آيفون مجهز به پورت USB-C با قیمت نجومی برای فروش قرار گرفت

اگر از پورت لایتنینگ خسته شده‌اید، می‌توانید اولین آيفون مجهز به پورت USB-C را خریداری کنید؛ اما برای این کار باید مبلغ فوق‌العاده زیادی را پرداخت کنید.

ماه گذشته بود که اعلام شد مهندسی به نام Ken Pillonel توانسته با حذف پورت لایتنینگ آيفون ایکس خود و جایگزینی آن با USB-C، اولین آیفون مجهز به پورت USB-C را در برابر جهانیان قرار دهد. در واقع سال‌ها است که بسیاری از کاربران آيفون از اپل درخواست می‌کنند به این تغییر تن دهد؛ زیرا سبب افزایش لوازم جانبی شخص ثالث سازگار با آيفون خواهد شد.

همچنین به این دلیل که USB-C همانند لایتنینگ یک پلتفرم اختصاصی نیست، احتمالا خرید کابل و شارژر جانبی نیز برای کاربران آيفون هزینه کمتری خواهد داشت.

قیمت سرسام آور اولین آيفون مجهز به پورت USB-C 

آيفون مجهز به پورت USB-C

اتحادیه اروپا ممکن است در تلاش برای مجهز کردن تمام گوشی‌های موبایل به یک درگاه مشترک و به تبع آن کاهش میزان زباله‌های الکترونیکی، در نهایت اپل را مجبور به استفاده از پورت USB-C در آيفون کند؛ اما اگر نمی‌خواهید تا از زمان صبر کنید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت eBay آيفون X پیلونل را خریداری کنید.

هرچند که کار آسانی در پیش ندارید؛ زیرا بالاترین پیشنهاد برای این دستگاه به رقم سرسام آور ۱۰۰۱۰۰ دلار رسیده است و هنگامی که این مبلغ را پرداخت کنید هم دیگر جایی برای پشیمانی نیست، چرا که پیلونل اعلام کرده گوشی را پس نخواهد گرفت.

آيفون مجهز به پورت USB-C

کن پیلونل که به زودی پولدار خواهد شد در مصاحبه با Business Insider گفت:

من از واکنش مردم شگفت زده شده‌ام. فکر می‌کنم دلیل این واکنش این است که در چند سال اخیر محصولی از اپل به عنوان یک کالای کلکسیونی در معرض فروش قرار نگرفته است و افرادی که فرصت داشتن چنین چیزی را نداشته‌اند، به اولین آيفون مجهز به پورت USB-C علاقه‌مند هستند. در واقع آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری می‌بینند.

در حقیقت نیز شخصی که این گوشی را بخرد، باید به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کند؛ زیرا از آنجایی که به یک دستگاه مفهومی است، حق استفاده از آن را نخواهد داشت. مزایده اولین آيفون مجهز به پورت USB-C پنجشنبه هفته بعد به پایان می‌رسد. تاکنون ۱۲۰۶ نفر از آن بازدید کرده‌اند و ۱۷۳ نفر نیز پیشنهاد خود را ارائه کرده‌اند. حداقل پیشنهاد قابل ارائه نیز باید ۱۰۰ دلار از آخرین پیشنهاد بیشتر باشد.

در واقع این مهندس خلاف ارزان‌ترین آيفونی که می‌توانست پیدا کند را خریداری کرد و تنها توصیه‌ای که توانست در اینترنت پیدا کند نیز مربوط به افرادی بود که می‌گفتند «این کار را امتحان نکنید».

وی در ادامه گفت:

من فکر می‌کنیم آيفون یکی از پرطرفدار‌ترین دستگاه‌های الکترونیک در سطح جهان است که هنوز از USB-C استفاده نمی‌کند. افراد زیادی مثل من هستند که از این موضوع کلافه شده‌اند. من یک مهندس هستم و همیشه مشتاقم که مهارت‌های جدید را یاد بگیرم. به خاطر همه‌ی این دلایل من این پروژه را به عنوان یک فرصت خاص دیدم و تصمیم گرفتم که آن را انجام دهم.

به لطف سهم بالای سیستم عامل اندروید، اکثر گوشی‌های مورد استفاده در اروپا از درگاه USB-C بهره مي‌برند و اتحادیه اروپا نیز این را به عنوان فرصتی برای مجبور کردن همه تولید کنندگان برای استفاده از پلتفرم USB-C می‌بیند.

آيفون مجهز به پورت USB-C / آيفون X

البته این تصمیم فقط مختص به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نخواهد شد و دوربین‌ها، اسپیکر‌های پرتابل، کنسول‌های بازی و هدفون‌ها را هم در بر می‌گیرد.

مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف محصولات اپل بر این باور است که اپل به دو دلیل نمی‌خواهد از پورت USB-C در آيفون استفاده کند. اول از همه اینکه آنها فکر می‌کنند استفاده از USB-C در سوددهی کسب و کار‌های خرد اثر منفی خواهد داشت و دوم اینکه میزان مقاومت آن در برابر نفوذ آب کمتر از لایتنینگ و مگ سیف است.

اپل ادعا می‌کند که استفاده از USB-C به جای لاتنینگ سبب ایجاد حجم بی‌سابقه‌ای از زباله‌های الکترونیکی خواهد شد و صدها میلیون دستگاه و اکسسوری مورد استفاده توسط کاربران اروپایی را با اشکال مواجه خواهد کرد.

اگر اتحادیه اروپا بر تصمیم خود پافشاری کند، احتمالا آيفون 16 اولین گوشی اپل با پورت USB-C خواهد بود. هرچند که ممکن است اپل آيفون 15 را به صورت بدون پورت عرضه کند و هیچ وقت شاهد استفاده از USB-C در گوشی‌های این شرکت نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*