شیشه دودی خودرو

قوانین سخت گیرانه برای شیشه دودی خودرو با ابطال مصوبه ناجا برداشته شد

قوانین سختگیرانه برای شیشه دودی خودرو با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ناجا برداشته شد.
در حال حاضر ناجا برای خودروهای شیشه دودی قوانین سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته است؛ به گونه‌ای که دودی کردن شیشه ماشین در صورتی مجاز خواهد بود که راننده و سرنشینان خودرو از فاصله 3 متری قابل تشخیص باشند و اگر افسر کارشناس نتواند راننده و سرنشین را از فاصله 3 متری تشخیص دهد، علاوه بر صدور قبض جریمه، مالک خودرو می‌بایست اثر شیشه دودی را نیز رفع کند. در همین راستا مدتی قبل شکایتی از نیروی انتظامی به ثبت رسید و طی آن خواسته شد تا این بخشنامه باطل شود.

ابطال مصوبه شیشه دودی خودرو

در همین راستا هیات عمومی دیوان عدالت اداری بعد از بررسی و با توجه به نظر هیات تخصصی اداری و امور عمومی به این نتیجه رسید که تعیین ملاک فاصله سه متری به عنوان یک معیار تشخیص ثابت برای ماموران مجاز راهور با توجه به شرایط مختلف فصول سال، شرایط آب و هوا و ساعات شبانه روز از حدود صلاحیت مرجع وضع کننده خارج بوده است؛ از این رو این مصوبه قابل ابطال است.

علاوه بر این هیات عمومی دیوان رفع اثر شیشه دودی را جزو حدود اختیارات ماموران ناجا نمی‌داند؛ چرا که در قانون در خصوص رفع اثر شیشه دودی پس از صدور قبض جریمه تعیین تکلیف نشده و این بخشنامه قابل ابطال است.

به طور کلی طبق رای هیات عمومی دیوان، از این پس در مورد شیشه دودی ماشین، تعیین فاصله 3 متری برای تشخیص راننده و سرنشین ملاک و معیار نخواهد بود و اگر تخلفی مشاهده شود، صدور قبض کافی خواهد بود و برای رفع اثر شیشه دودی دیگر الزامی وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*