شارژ سریع 200 وات

سال آینده دو گوشی با شارژ سریع و حیرت انگیز 200 وات به بازار می‌آید

هم‌اکنون گوشی‌هایی با پشتیبانی از شارژ 120 وات در بازار موبایل وجود دارند. اما ظاهرا این پایان کار نیست؛ در سال 2022 باید منتظر دیدار پرچمدارانی با شارژ سریع 200 وات باشیم.

شارژ سریع به یکی از ویژگی‌های معمول گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. کمپانی‌های زیادی فناوری خود را در این زمینه ارائه کرده و برخی از آن‌ها تا سرعت 120 وات پیش رفته‌اند. حالا خبر رسیده است که دست‌کم دو گوشی از دو برند مختلف، در سال آینده با شارژ سریع 200 وات وارد بازار می‌شوند؛ هر چند که مخبران نام این دو برند را فاش نکرده‌اند.

بعید نیست که شیائومی یکی از آن‌ها باشد؛ زیرا از قبل روی فناوری شارژ 200 وات کار می‌کرد. چند ماه پیش این کمپانی، فناوری HyperCharge را را معرفی کرد؛ با این ادعا که یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی را در 8 دقیقه شارژ می‌کند. پس شاید نخستین گوشی با شارژ سریع 200 وات، شیائومی 12 اولترا یا شیائومی میکس 5 باشد.

کاندیدای دیگر، احتمالا یکی از زیرمجموعه‌های BBK خواهد بود؛ مثلا iQOO یا ریلمی! این برندهای نوظهور نیاز به هیاهو برای جلب توجه بیشتر دارند و فناوری شارژ 200 وات، همان چیزی است که می‌خواهند. بعید است برندهای قدیمی‌تر مانند ویوو، اوپو و وان‌پلاس برای این کار عجله کنند.

شارژ فوق سریع در گوشی‌های میان رده

اخیرا گوشی‌های سری ردمی نوت 11 معرفی شدند که در بین آن‌ها، مدل پرو پلاس از شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند. اما «لیو ویبینگ» رئیس برند Redmi، راه رسیدن به این هدف را مشکل و پر از مانع توصیف کرد.

یکی از مشکلات، گران بودن فناوری شارژ فوق سریع است؛ زیرا به قطعات گران‌قیمت و باکیفیتی نیاز دارد که می‌توانیم به خود باتری، آداپتور شارژ، کابل و مادربرد اشاره کنیم. از طرفی برای گوشی‌های میان رده، گران بودن یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و همین هم کار را برای تولیدکنندگان، سخت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*