سامسونگ و شیائومی

سامسونگ حالا یک دشمن جدید دارد و آن شیائومی است!

در سال‌های اخیر، تجارت موبایل سامسونگ از سوی رقبای چینی مورد حمله قرار گرفت. شاید هواوی دیگر تهدیدی برای کمپانی کره‌ای نباشد؛ اما شیائومی آماده است تا جای آن را پر کند.

به تازگی شیائومی اعلام کرد که هدفش پیشی گرفتن از اپل و سامسونگ در بازار جهانی موبایل است. کمپانی چینی می‌خواهد تا سه سال آینده، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا باشد.

البته Xiaomi دقیقا مشخص نکرد چگونه قصد دارد این نقشه را عملی کند. اما بر اساس مصاحبه اخیر مدیر کمپانی، این استراتژی تا حد زیادی متکی به شبکه عظیم خرده‌فروشی آن‌هاست؛ متشکل از ورای 30 هزار فروشگاه فیزیکی!

ناگفته نماند که در سال جاری، کمپانی چینی نه تنها از اپل، بلکه حتی به طور موقت از Samsung هم عبور کرد. البته فقط یک ماه بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند لقب گرفت؛ اما ظاهرا این عنوان به شیائومی چسبید و برای دایمی کردن آن تا سال 2024 مصمم است.

سامسونگ هم بیکار ننشسته و در حال وسعت بخشیدن به شبکه فروش خود در بازارهای کلیدی است. با وجود این، به نظر می‌رسد بیشتر تمرکز کمپانی کره‌ای، روی فناوری صفحه نمایش تاشو معطوف باشد و در دهه پیش‌رو، این مسیر را دنبال کند. فعلا که در میدان نبرد گوشی‌های منعطف، رقیبی جدی برای کره‌ای‌ها وجود ندارد؛ اما شاید تا سال 2024 قاعده‌ی بازی عوض شود.