خودرو برقی یوز

مشخصات فنی خودرو برقی ایرانی یوز ؛ آیا یوز همان رنو توییزی است؟

این روزها اخبار زیادی از اولین خودرو برقی ایرانی به گوش می‌رسد. اما مشخصات فنی خودرو برقی ایرانی یوز چیست و آیا یوز همان رنو توییزی است؟

خودرو یوز یک کوادری سایکل یا چهار چرخه برقی است که به وسیله شرکت پاراکس موتورز و با الگوبرداری از رنو توییزی ساخته شده است. این یعنی یوز پاراکس تنها ۲ نفر ظرفیت دارد و پلاک موتورسیکلت به آن اختصاص داده شده است. لازم به ذکر است که این اتومبیل به عنوان نخستین خودرو برقی ساخت داخل با امکان تجاری‌سازی معرفی شده است.

خودرو برقی یوز

بررسی خودرو برقی بور از نظر مشخصات فنی

شرکت پاراکس موتور برای خودرو برقی یوز یک پیشرانه ۱۳ کیلوواتی (۱۷.۴۲ اسب بخار) در نظر گرفته است و وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده یک سیستم انتقال قدرت تک سرعته گذاشته شده است. شرکت پاراکس موتورز باتری این اتومبیل الکتریکی را از نوع لیتیون آیون قرار داده است که برای فول شدن شارژ آن به ۳ ساعت و نیم زمان احتیاج است. یوز پاراکس می‌تواند نهایتا تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و تا ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این اتومبیل الکتریکی ۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد که نسبت به نسخه فرانسوی وزن آن حدود ۳۰ کیلوگرم بیشتر است. نهایت وزنی که این اتومبیل می‌توان تحمل کند ۲۵۰ کیلوگرم است. برای نمونه‌ای از امکانات آن می‌توان به ایموبیلایزر و نمایشگر ۴.۳ اینچی اشاره کرد.

جدول مشخصات فنی خودرو یوز پاراکس

تعداد سرنشیندو نفر
توان بیشینه۱۳ کیلووات
موتور محرکAC آسنکرون
نوع گیربکساتوماتیک (بدون تعویض دنده)
تعداد دنده مستقیم۱
سایز تایر جلو ۱۲۵x۸۰ R ۱۳
سایز تایر عقب۱۴۵x۸۰ R 13
نوع باتریلیتیوم یونی
ظرفیت نامی باتری۶.۱ کیلووات ساعت
شارژرنصب روی خودرو – توان ۲ کیلووات
زمان شارژ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه
سرعت بیشینه۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت۶.۱ ثانیه
شتاب ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت۸.۱ ثانیه
برد با یک بار شارژ (ECE-15 DRIVING CYCLE)۸۰ کیلومتر

این اتومبیل برقی با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

در ابتدا قرار بود این اتومبیل الکتریکی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود،‌ اما اکنون و با توجه به گرانی‌های اخیر ممکن است که این اتومبیل با قیمتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان به بازار کشور عرضه شود. این در صورتی است که برخی مدعی شده‌اند نسخه‌های پلاک شده خودرو برقی یوز با قیمت ۶۰۰ میلیون نیز به فروش رسیده‌اند که چنین قیمتی برای این اتومبیل الکتریکی اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*