دوربین هواوی نوا 8 آی

نگاهی به توانایی‌ها و ویژگی های دوربین هواوی نوا 8 آی

دوربین هواوی نوا 8 آی دارای چهار لنز با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است. در ادامه نگاهی به عملکرد و قابلیت‌های دوربین Nova 8i می‌اندازیم.

یکی از جدیدترین گوشی های سری جذاب و پرفروش nova هواوی، گوشی نوا 8 آی است که با طراحی زیبا و به‌روز و رگه‌هایی از طراحی پویای نسل‌های قبلی به بازار آمد. این گوشی علاوه بر طراحی جذاب و مشخصات مناسب، در بخش دوربین نیز یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار محسوب می‌شود.

هواوی نوا 8 آی دارای دوربین چهارگانه در پشت با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به عملکرد و قابلیت های دوربین هواوی نوا 8 آی بیندازیم تا ببینیم میان رده جدید هواوی در بخش عکاسی چه در چنته دارد.

یک بخش از ساخت دوربین در گروه پرترافیک گوشی های میان رده، قرار دادن دوربین‌های باکیفیت درون یک ماژول است و بخش مهم‌تر آن، استفاده از نرم افزار قدرتمند برای ارائه عملکرد بهتر خواهد بود. هواوی با هماهنگی مناسب بین سخت افزار و نرم افزار Nova 8i شرایط خوبی را برای این گوشی میان رده خود به وجود آورده است.

ماژول دوربین نوا 8 آی دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است که نور محیط را به طور مناسبی به خود جذب می‌کند. در کنار آن، یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 به همراه لنزهای 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان قرار گرفته‌اند. یک دوربین 16 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی به عنوان دوربین سلفی به کار رفته است.

هواوی نوا 8 آی با استفاده از سخت افزار قدرتمند و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، عملکرد بسیار خوبی را در بخش عکاسی به نمایش می‌گذارد و می‌تواند عکس‌هایی با رنگ‌های دقیق و جزئیات مناسب را ثبت کند. همچنین قابلیت‌های زیادی مثل حالت شب یا Night Mode، اچ دی آر، پرتره، حالت عمق میدان و حالت حرفه‌ای یا Pro برای تنظیم دستی پارامترهای عکاسی در دوربین این گوشی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

دوربین هواوی نوا 8 آی

عملکرد دوربین هواوی نوا 8 آی

دوربین اصلی و اولترا واید

همانطور که گفته شد هواوی نوا 8 آی به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده که می‌تواند تصاویری با جزئیات بالا و بدون نویز را در شرایط نوری مختلف ثبت کند. لنز اولترا واید یا فوق عریض نیز عملکرد مناسبی دارد و این لنز به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مشکل همیشگی دوربین‌های اولترا واید یعنی کاهش شفافیت و افزایش نویز تصویر در لبه‌ها را به خوبی برطرف کرده است.

دوربین هواوی نوا 8 آی

این دو دوربین قادر هستند با در نظر گرفتن ویژگی‌های نوری محیط  و اعمال تراز سفیدی مناسب، رنگ‌هایی دقیق و زنده از سوژه‌های مورد نظر شما را تولید کنند. به این ترتیب تن‌های رنگی به خوبی از یکدیگر تفکیک می‌شوند و دقت رنگ عمومی عکس تحت تاثیر غالب بودن رنگ‌های سرد و گرم در تصویر قرار نمی‌گیرد.

دوربین هواوی نوا 8 آی

دوربین فوق عریض هم به خوبی می‌تواند مانع به وجود آمدن انحنا در المان‌های گوشه کادر شود. این نقص در بیشتر دوربین‌های فوق عریض گوشی های هوشمند رایج است و هواوی نوا 8 آی با رفع آن به یک مزیت مهم دست پیدا کرده است. ثبت رنگ و کنتراست تصاویر در این دوربین هم بسیار خوب است و در بیشتر گوشی‌های میان رده، عکس‌هایی با این کیفیت و جزئیات را برای دوربین اولترا واید مشاهده نمی‌کنید. در عکس بالا، تصویری ثبت شده از دوربین اصلی و اولترا واید Nova 8i با یکدیگر مقایسه شده است.

عکاسی در محیط‌های کم نور

یکی از چالش‌های مهم دنیای عکاسی با گوشی های هوشمند، عکاسی در محیط‌های کم نور است. بیشتر گوشی های غیر پرچمدار موجود در بازار، عملکرد خوبی در نور کم و محیط‌های تاریک ندارند، اما نوا 8 آی بدون هیچ اغراقی، گزینه‌ای مناسب در این بخش است و حتی موفق شده فاصله زیادی از رقبای خود بگیرد. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوشی f/1.9 بوده و به این ترتیب این دوربین می‌تواند حتی در بدترین شرایط نوری هم عکس‌هایی با حداقل نویز و جزئیات بالا را ثبت کند.

دوربین هواوی نوا 8 آی

عملکرد این دوربین در شرایط گرگ و میش قبل از طلوع یا غروب خورشید، بهتر هم می‌شود و در این شرایط، هر دو لنز واید و اولترا واید گوشی عکس‌هایی در حد و اندازه بهترین گوشی های موجود در زمینه عکاسی را ثبت می‌کنند.

دوربین هواوی نوا 8 آی

حالت عکاسی در شب بدون Night Mode در هواوی نوا 8 آی با استفاده از هوش مصنوعی، عملکرد هوشمند و جالب توجهی دارد. وقتی نخواهید از حالت شب استفاده کنید یا امکان ثابت نگه داشتن دوربین گوشی به مدت طولانی را نداشته باشید هم می‌توانید عکس‌های باکیفیتی را در نور کم ثبت کنید.

دوربین هواوی نوا 8 آی

کنتراست و نوردهی

دوربین گوشی هواوی نوا 8 آی می‌تواند عکس‌هایی با دامنه دینامیکی بالا را به ثبت برساند و بخش‌های نورانی و سایه‌ها را مثل واقعیت و بدون فدا کردن کیفیت به نمایش می‌گذارد. در تصویر بالا عکسی با حالت HDR را می‌بینید که کنتراست بالای بین داخل و خارج ساختمان با دقت بالا در آن به وضوح قابل مشاهده است.

دوربین هواوی نوا 8 آی

حالت عکاسی در شب یا Night Mode

گاهی اوقات با حالت اتوماتیک دوربین نمی‌توانید عکس‌های باکیفیتی را در شب یا در محیط‌های کم نور ثبت کنید. حالت شب یا Night Mode در این شرایط به کمک شما می‌آید. در گوشی Nova 8i، هوش مصنوعی قدرتمند گوشی قادر است نویز تصاویر را به شدت کاهش دهد و جزئیات را با شفافیت بیشتر به نمایش بگذارد. برای عکاسی در حالت شب یا نایت مود به 5 تا 6 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت تا در این مدت، حسگر دوربین، بیشترین نور را از محیط اطراف دریافت کند.

حالت پرتره و عمق میدان

حالت پرتره در دوربین بیشتر گوشی های هوشمند امروزی وجود دارد، اما این بخش یکی از نقاط قوت دوربین هواوی نوا 8 آی محسوب می‌شود. حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان در این گوشی می‌تواند به خوبی سوژه و پس زمینه را از هم تفکیک کرده و افکت بوکه زیبا و جذابی را به وجود بیاورد. اثر بوکه در تصاویر پرتره با دور شدن از سوژه اصلی، بیشتر می‌شود و هوش مصنوعی هم می‌تواند پس از تشخیص دقیق چهره، افکت‌های زیبایی را به دلخواه شما روی تصویر اعمال کند.

دوربین هواوی نوا 8 آی

به این ترتیب گوشی هواوی نوا 8 آی می‌تواند بهترین انتخاب اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای کاربرانی باشد که به انتشار عکس‌های خود در شبکه های اجتماعی علاقه دارند.

دوربین ماکرو

لنز ماکرو در دوربین هواوی Nova 8i شما را وارد دنیای سوژه‌های کوچک می‌کند. حالت سوپر ماکرو – Super Macro در این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا فاصله 4 سانتی‌متری سوژه نزدیک شوید و عکس‌هایی با جزئیات بالا را بگیرید.

دوربین هواوی نوا 8 آی

نتیجه گیری

این روزها، بسیاری از کاربران برای خرید گوشی های پرچمدار بازار به منظور عکاسی کردن، به اعداد و ارقام توجه می‌کنند؛ اما نباید این واقعیت را فراموش کرد که عکاسی با یک گوشی میان رده مجهز به سخت افزار قدرتمند و هوش مصنوعی کارآمد در بخش نرم افزار، جذابیت فراوانی دارد. چنینی عملکردی را در کمتر گوشی میان رده‌ای مثل هواوی نوا 8 آی می‌توان مشاهده کرد.

رابط کاربری نرم افزار دوربین نوا 8 آی برای هر سناریویی که در نظر داشته باشید، از عکاسی در یک منظره طبیعی در هر ساعت از روز گرفته تا عکاسی در محیط‌های کم نور، عکاسی پرتره یا حتی ثبت عکس با نمای عریض، گزینه‌ای پیش روی شما قرار داده است. یکی از مزیت‌های این گوشی نسبت به بسیاری از رقبا، ارائه عملکرد در بهترین شرایط خود است؛ شرایطی که در حال حاضر کمتر رقیب هم‌رده و هم‌قیمتی می‌تواند به سطح آن برسد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*