گوشی های جدید هواوی

گوشی های جدید هواوی با حافظه رم 12 گیگابایتی می‌آیند

فشارهای ایالات متحده در حال کم شدن از روی شانه‌های هواوی است. به طور مثال می‌توانیم شاهد حضور رم 12 گیگابایت در گوشی های جدید هواوی باشیم.

از زمانی که ایالات متحده آمریکا غول تجاری چینی را تحریم کرده، دیگر بخش گوشی‌های هوشمند هواوی پر هیاهو نیست و با مشکل مواجه شده است. این کمپانی اجازه ندارد از چیپست‌های 5G در گوشی‌هایش استفاده کند و حتی به خاطر تأمین نشدن قطعات، نمی‌تواند تراشه‌های سری Kirin خودش را هم بسازد.

در حالی که همه تصور می‌کردند تجارت موبایل هواوی به طور کامل بازنشسته خواهد شد، اما سال گذشته عنوان شد ایالات متحده یک استثنا برای هواوی قائل شده و به این کمپانی اجازه داد از تراشه‌های 4G استفاده کند. ظاهراً یکی دیگر از محدودیت‌هایی که هواوی با آن مواجه بوده، خرید ماژول‌های رم 12 گیگابایتی از طرف تأمین کنندگان بوده است. همین باعث شده بود تولید گوشی‌های لاکچری این کمپانی مثل Mate 40 RS Porsche Edition با 12 گیگابایت رم امکان‌پذیر نباشد.

تأثیر کاهش تحریم‌های آمریکا روی گوشی های جدید هواوی

اما حالا گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که هواوی قصد دارد در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود مثل سری P50 ‌و Mate 40 از ماژول‌های رم 12 گیگابایتی استفاده کند. گوشی های جدید هواوی پی 50 اوایل سال با حداکثر ظرفیت رم 8 گیگابایتی عرضه شدند و تنها تعداد محدودی نسخه با 12 گیگ رم وارد بازار شد.

گوشی های جدید هواوی

به گفته کارشناسان حوزه فناوری، تحریم‌هایی که هواوی را ناچار به خرید تنها ماژول‌های رم 6 یا 8 گیگابایتی می‌کرد کاهش پیدا کرده است و اکنون این کمپانی می‌توانند به فلش مموری‌های سریع‌تر 12 گیگابایتی LPDDR5 نیز برای استفاده در گوشی‌هایش دسترسی پیدا کند. بنابراین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده گوشی های جدید هواوی با رم 12 گیگابایتی نیز عرضه شوند.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری میت 50 به زودی در چین عرضه شوند؛ ولی متأسفانه هواوی به خاطر تحریم‌های ایالات متحده قادر به استفاده از چیپست‌های 5G در این گوشی‌ها نیست و به ناچار تمام آن‌ها را با یک مودم 4G عرضه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*