آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 سامسونگ

نسخه آزمایشی آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد

سامسونگ نسخه آزمایشی آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 – Galaxy Note 20 را به همراه رابط کاربری سفارشی One UI 4.0 Beta خود منتشر کرد.

بعد از انتشار نسخه آزمایشی One UI 4.0 Beta برای گوشی‌های سری گلکسی S20 در بریتانیا و آمریکا، سامسونگ برنامه آزمایشی One UI را برای گوشی گلکسی Note 20 خودش نیز راه انداخت. این برنامه آزمایشی در حال حاضر محدود به کاربران بریتانیایی می‌شود، ولی به زودی کاربران دیگر نقاط جهان از جمله چین، آلمان، هند، کره جنوبی و ایالات متحده هم می‌توانند عضوی از آن باشند. ضمن اینکه شما با تغییر موقعیت جغرافیایی گوشی خود به بریتانیا، می‌توانید همین حالا نسخه آزمایشی آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 را دریافت کنید.

کاربران بریتانیایی گوشی‌های نوت 20 و نوت 20 اولترا که تمایل دارند نسخه آزمایشی One UI 4.0 بر پایه اندروید 12 را روی گوشی خود آزمایش کنند، کافیست اپلیکیشن Samsung Members را روی گوشی خود نصب کرده، وارد اکانت سامسونگ خود شوند و در صفحه اصلی این برنامه روی بنری با عنوان “One UI Beta Program” کلیک کنند. سامسونگ همچنین به زودی این نسخه را در اختیار کاربران گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 نیز خواهد گذاشت.

آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 سامسونگ

توجه داشته باشید از آنجا که این یک نسخه آزمایشی است، احتمال اینکه باگ‌ها و مشکلات زیادی را برای گوشی شما به همراه داشته باشد زیاد است. ما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به‌روزرسانی را روی گوشی خود نصب کنید، حتماً از تمام اطلاعات مهم خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، بتوانید گوشی را به نسخه سالم قبلی بازگردانی کنید.

امکانات و تغییرات اندروید 12 برای گلکسی نوت 20

آپدیت One UI 4.0 امکانات جدید فراوانی را به همراه خواهد داشت، طراحی رابط کاربری آن تغییر می‌کند و در بخش امنیت و حریم خصوصی بهبود پیدا خواهد کرد. این آپدیت تم‌های رنگی الهام گرفته از زبان طراحی Material You را به همراه دارد که پالت رنگی گوشی شما را متناسب با والپیپری که برای پس زمینه گوشی انتخاب می‌کنید، تغییر می‌دهد. در این نسخه اپلیکیشن‌های خود سامسونگ از جمله مرورگر Samsung Internet و کیبورد Samsung Keyboard هم ارتقا پیدا می‌کنند.

سامسونگ ویجت‌های جدیدی را طراحی کرده، زبان طراحی ویجت‌ها را بهبود بخشیده و حتی یک ظاهر جدیدی را برای انتخاب ویجت ایجاد کرده است. این نرم افزار جدید به شما اجازه می‌دهد مستقیماً از صفحه قفل گوشی خود کارهای بیشتری انجام دهید. به طور مثال خروجی صوتی را تغییر دهید، به لطف یک ویجت جدید صدا ضبط کنید و رویدادهای تقویم را بررسی کنید. رابط کاربری اپلیکیشن دوربین هم ساده‌تر شده است. سامسونگ حالت عکاسی پرتره برای حیوانات را فعال کرده، محدودیت زمانی عکاسی Single Take را بیشتر کرده و قابلیت اسکن اسناد از طریق اپلیکیشن دوربین را هم بهبود بخشیده است.

دیگر اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها مثل نمایشگر همیشه روشن، ایموجی واقعیت افزوده (AR Emoji)، بیکسبی، بیکسبی روتین، تقویم، حالت تم تیره، Device Care، گالری، ویرایشگر تصویر، اپلیکیشن My Files و Samsung Health هم بهبود پیدا کرده و بازطراحی شده‌اند. سامسونگ همچنین طراحی و کاربرد سایه نوتیفیکیشن‌ها، حالت تصویر در تصویر، جستجو و منوی اشتراک‌گذاری را بهبود بخشیده است. امکانات مربوط به دسترسی‌پذیری هم بهتر شده‌اند.

این نرم افزار جدید ابزارهای مختلفی را برای بررسی حریم خصوصی در اختیار شما می‌گذارد. با Permission Usage می‌توانید ببینید هر اپلیکیشن به کدام اطلاعات مهم شما مثل دوربین، موقعیت مکانی و میکروفون دسترسی دارد. One UI 4.0 همچنین به شما اجازه می‌دهد انتخاب کنید کدام اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی حدودی شما و کدام به موقعیت مکانی دقیق شما دسترسی پیدا کنند. همچنین وقتی یک اپلیکیشن به اطلاعات کلیپ‌برد شما دسترسی داشته باشد، شما را مطلع خواهد کرد. شما حتی می‌توانید دسترسی به دوربین و میکروفون را خیلی سریع از بخش تنظیمات سریع گوشی‌تان با کشیدن صفحه به طرف پایین، قطع کنید.

آیا موفق به دریافت نسخه آزمایشی اندروید 12 برای گلکسی نوت 20 شده‌اید؟ لطفاً تجربات خودتان از کار با این نرم افزار جدید را با ما به اشتراک بگذارید.