همراه اول

تقدیر از همراه اول بابت استفاده از توان متخصصان ایرانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول گفت استفاده این اپراتور از توان متخصصان ایرانی باعث افتخار است.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه هیاتی از معاونان و مدیران این شورا در عصر روز چهارشنبه 19 آبان 1400 از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول بازدید کردند. مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل اپراتور همراه اول در این بازدید آخرین وضعیت فنی و ترافیکی پلتفرم‌های دیجیتال و همچنین جدیدترین دستاوردهای این اپراتور را تشریح کرد.

رشد ترافیک داخلی شبکه همراه اول

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم به نسبت ترافیک 20 به 80 درصدی پهنای باند داخلی اشاره کرد و گفت سرعت رشد مصرف اینترنت به شکل متوسط سالانه به 50 درصد رسیده است، اما این میزان در دوران کرونا تا 80 درصد نیز رشد پیدا کرد. وی افزود طی دو سال اخیر مصرف اینترنت موبایل کشور حدود 2.5 برابر رشد یافت و در همین بازه میزان ترافیک داخلی شبکه این اپراتور از 30 به حدود 600 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل همراه اول با ارائه گزارشی کامل از میزان سرمایه‌گذاری این اپراتور برای ایجاد دیتاسنترها که در شبکه ملی اطلاعات نقش مهمی دارند بیان کرد از آنجایی که 40 درصد حجم مصرف اینترنت به اپراتور همراه اول تعلق دارد، ایجاد و توسعه این نوع زیرساخت برای سرویس‌دهی بهتر به مشترکان اینترنت امری ضروری بوده و ما نیز برای افزایش ظرفیت فوق‌العاده در این حوزه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

اخوان بهابادی با اعلام این که راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول یکی از اقدامات مهم این اپراتور طی دو سال گذشته محسوب می‌شود گفت از آنجایی که تمام تجهیزات شبکه خارجی بود، راه‌اندازی چنین مرکزی بسیار ضرورت داشت و به همین دلیل به آن توجه ویژه کردیم و حتی برای سال اول فعالیت این مرکز حدود 100 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته بودیم.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد مرکز تحقیق و توسعه طی سال اخیر یک قرارداد 1200 میلیارد تومانی را برای بومی‌سازی و تولید داخلی آنتن با شرکت‌های مختلف ایرانی به امضا رساند. ضمن این که این مرکز طی 6 ماه اول سال 1400 نیز قراردادی را به مبلغ 400 میلیارد تومان برای تولید لینک‌های رادیویی، سوییچ و روتر منعقد کرده است.

همچنین طی این بازدید هیاتی از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با پلتفرم‌های دیجیتالی نظیر روبیکا، ذره بین و شاد آشنا شدند؛ پلتفرم‌هایی که متخصصان ایرانی به طور کامل آنها را توسعه داده‌اند. همچنین مسئولان همراه اول کمبودهای حوزه محتوا را نیز برای این هیات تشریح کردند. حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم از همراه اول بابت تلاش‌های متعدد و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه پلتفرم‌های دیجیتال تقدیر کرد و گفت از این که همراه اول چنین اقداماتی را با استاندارد بالا انجام داده باعث افتخار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*