سدان های چینی بازار

بهترین سدان های چینی بازار ایران از نظر ایمنی

طی سال‌های گذشته شاهد عرضه سدان های چینی متعددی به بازار بودیم. از این رو قصد داریم شما را با بهترین سدان های چینی بازار ایران از نظر ایمنی آشنا کنیم.

مونتاژکنندگان داخلی طی سال‌های گذشته سدان های چینی مختلفی را به بازار ایران عرضه کردند که سطوح ایمنی آنها با یکدیگر به طور کامل تفاوت دارد؛ برای مثال برخی از آنها تاکنون هیچ تست تصادف رانندگی را پشت سر نگذاشتند و سطح ایمنی آنها کاملا نامشخص است. برخی دیگر نیز توانستند از آزمایش‌های موسسه سی انکپ چین 5 ستاره ایمنی را دریافت کنند.

البته اعتبار تست‌های موسسه چینی سی انکپ به سطح تست‌های مرکز امنیت بزرگراه‌های آمریکا NHTSA یا موسسه یورو انکپ نمی‌رسد، اما باز هم نسبت به خودروهایی که در هیچ تست تصادفی حضور نیافتند، قابل اعتمادتر است. در همین راستا از آنجایی که ایمنی خودروها همواره مورد توجه مشتریان ایرانی قرار داشته است، قصد داریم شما را با بهترین سدان های چینی بازار ایران از نظر ایمنی که توانستند پنج ستاره ایمنی را از موسسه سی انکپ چین دریافت کنند، آشنا کنیم.

بهترین سدان های چینی بازار از لحاظ ایمنی

چری آریزو 6

سدان های چینی بازار

چری آریزو 6 که از ظاهری نسبتا لوکس بهره می‌برد به عنوان یکی از جدیدترین سدان های چینی بازار ایران محسوب می‌شود که توانسته با جذب نگاه مشتریان جوان فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو از پلتفرم مستحکم در کنار تجهیزات ایمنی مناسب بهره می‌برد و به همین دلیل توانسته با کسب 5 ستاره از موسسه سی انکپ به لیست ایمن ترین سدان های چینی بازار ایران راه پیدا کند.

شرکت سازنده برای این خودرو نسخه نهم سیستم کنترل پایداری ساخت بوش آلمان را نیز در نظر گرفته است. از سایر امکانات ایمنی این سدان چینی می‌توان به کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، شش کیسه هوا، ترمز کمکی، کنترل توقف در سربالایی، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز و سامانه‌های ترمز ضد قفل اشاره کرد.

چری آریزو 5

سدان های چینی بازار

چری آریزو 5 مدتی است که در بازار ایران حضور دارد و طی این سال‌ها توانسته موفق ظاهر شود. این خودرو از موسسه سی انکپ پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین سدان های چینی بازار ایران از لحاظ ایمنی محسوب می‌شود. علاوه بر این، چری آریزو 5 حدود 100 درصد امتیاز حفاظتی در تصادف جانبی و 91 درصد امتیاز ایمنی صندلی‌ها را نیز کسب کرده است.

از امکانات ایمنی این خودرو چینی می‌توان به کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، شش کیسه هوا مخصوص راننده و سرنشین جلو-پرده‌ای و جانبی، ترمز کمکی جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم فشار باد تایر TPMS، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل توقف در سربالایی و سیستم کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.

برلیانس اچ 230

سدان های چینی بازار

پس از این که محصولات قبلی برلیانس از لحاظ ایمنی مورد انتقاد قرار گرفتند، این خودروساز چینی سدان اچ 230 را از لحاظ ایمنی بهتر از سایر محصولات خود تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو موفق شد 5 ستاره ایمنی را از موسسه سی انکپ دریافت کند. این سدان چینی در تست تصادف با مانع سخت و نیمه سخت از بخش روبه‌رو 77 درصد امتیاز را دریافت کرد و همچنین موفق به کسب امتیاز کامل در تست تصادف جانبی و امنیت صندلی شد.

شرکت سایپا طی سال‌های قبل برلیانس اچ 230 را به عنوان سدان نسبتا ارزان قیمت به بازار عرضه کرد که به دلیل برخورداری از پلتفرم اصلاح‌شده و بدنه مقاوم‌تر موفق شد سطح ایمنی بالاتری را نسبت به محصولات هم‌رده تولید داخل ارائه دهد. البته نسخه‌ای که از این خودرو در بازار ایران حضور دارد فقط به 2 کیسه هوا مجهز است، به همین دلیل سطح ایمنی آن در مقابل تصادف جانبی کاهش پیدا خواهد کرد. از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سنسور پارک عقب و ترمز ضد قفل ABS و EBD اشاره کرد.

آریو اس 300

سدان های چینی بازار

آریو اس 300 که با نام زوتی z300 نیز شناخته می‌شود توسط شرکت سایپا طی سال‌های قبل به بازار عرضه شد. این خودرو نیز همانند سایر سدان های چینی این لیست از 5 ستاره ایمنی موسسه سی انکپ بهره می‌برد. همچنین این خودرو به پلتفرم یکی از محصولات قدیمی تویوتا مجهز بوده و به همین دلیل از لحاظ امنیت پلتفرم و بدنه در سطح مناسبی قرار دارد. این سدان چینی در تست تصادف از روبه‌رو با موانع سخت و نیمه سخت توانست به ترتیب 88 درصد و 91 درصد از امتیازات را از آن خود کند.

آریو اس 300 در تست تصادف جانی نیز توانست 100 درصد امتیاز را دریافت کند. این سدان چینی در بازار ایران به تجهیزات ایمنی چون 2 کیسه هوا، حسگر پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD مجهز شده است، اما همانند برلیانس اچ 230 از کیسه‌های هوای جانبی بی‌بهره مانده و به همین دلیل نمی‌تواند مانند نسخه چینی خود که در تست تصادف موسسه سی انکپ حضور یافت، در بخش جانبی نیز ایمن باشد.