دورسن G70s

شاسی بلند چینی دورسن G70s در ایران رویت شد + عکس

دورسن G70s به عنوان یکی از جدیدترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم شد.

دورسن موتور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت چینی زوتی محسوب می‌شود. این خودروساز تاکنون محصولات مختلفی را با پلتفرم مشترک با دامای به تولید رسانده که مهم‌ترین آنها دورسن G70s است. طی سال‌های قبل خبرهایی مبنی بر اینکه شرکت یاران خودروی اروند قصد دارد این شاسی بلند را به شکل مونتاژ به عنوان خودرو جایگزین به حواله داران دامای X7 تحویل دهد، منتشر شده بود، اما این طرح به انجام نرسید و اکنون پس از 2 سال شاهد حضور این خودرو با پلاک گذر موقت به بازار ایران هستیم.

دورسن G70s

به تازگی کاربران یک دستگاه دورسن G70s را با رنگ نوک مدادی در خیابان‌هایی کشور رویت کردند تا احتمال حضور این شاسی بلند چینی در بازار ایران افزایش پیدا کند. البته طبق این تصاویر، پلاک گذر موقت روی پلاک اصلی آن نصب شده که البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودرو از مبدا کشور کویت و از استان خوزستان به کشور راه پیدا کرده است. از این رو به صورت قطعی نمی‌توانیم بگوییم این خودرو برای تست‌های فنی و تطبیقی وارد کشور شده یا خیر. البته در گذشته نیز شاهد حضور خودروهایی با چنین پلاکی برای انجام تست‌های فنی در خیابان‌های کشور بودیم و موضوع عجیبی به نظر نمی‌رسد.

مشخصات دورسن G70s

دورسن G70s

با وجود اینکه دورسن G70s دارای طراحی ناهماهنگی بوده، اما به طور کلی طراحی آن قابل قبول است و نسبت به سایر خودروهای چینی در سطح مناسبی قرار دارد. طول این خودرو 4764 میلی‌متر، عرض آن 1942 میلی‌متر، ارتفاع آن 1672 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2850 میلی‌متر است. وزن این خودرو نیز به 1731 کیلوگرم می‌رسد.

دورسن G70s

شرکت سازنده برای دورسن G70s یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 177 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی نیز توسط یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به به چرخ‌های این خودرو تک دیفرانسیل منتقل می‌شود. دورسن G70s از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی نیز نسبت به خودروهای هم‌رده خود که تاکنون به بازار ایران عرضه شدند در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

دورسن G70s

از امکانات این خودرو می‌توان به مواردی چون تهویه مطبوع دو کاناله، ظرفیت 7 نفر (در برخی مدل‌ها)، تنظیم صندلی‌های ردیف اول به صورت برقی (همراه با تنظیم گودی کمر و حالت مستر)، نمایشگر 10 اینچی لمسی، شش کیسه هوا، سیستم کروزکنترل، صفحه‌آمپر دیجیتالی (LCD)، غربلیک فرمان دی کات، دنده به شکل ماوس همراه با شیفترهای پشت فرمان، سنسورهای نور و باران، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، حالت نایت مود خودرو، سامانه کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز دستی برقی همراه با اتوهولد، دوربین 360 درجه، رادارهای هشدار خروج از خط (بین خطوط)، نقطه کور، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و سقف پانورامیک اشاره کرد.

دورسن G70s

با توجه به امکانات دورسن G70s می‌توان گفت این خودرو از لحاظ امکانات با دامای X7 برابر بوده و در این بخش تفاوت کمی بین آنها دیده می‌شود. البته از لحاظ طراحی باید گفت دورسن G70s مدرن‌تر و جدیدتر به نظر می‌رسد و برخلاف دامای X7 یک محصول کپی‌کاری شده نیست. در حال حاضر در خصوص تولید این شاسی بلند چینی و اینکه چه خودروسازی قصد عرضه آن به بازار را دارد، اطلاعاتی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماشین های چینی هر روز بهتر از دیروز می شن