ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

با ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید خودرو هیبریدی را دارید با ما همراه باشید.

در حال حاضر شرکت‌های معتبر خودروسازی مشغول به تولید و عرضه اتومبیل های هیبریدی هستند و این اتومبیل‌ها سهم عمده‌ای از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. این در صورتی است که بازار کشور ما پذیرای تعداد محدودی از هیبریدی‌ها است که شاید اصلی‌ترین دلیل این موضوع تحریم صنعت خودرو کشور باشد. از طرفی دیگر خودروسازان ایرانی به علت پیچیدگی فنی این خودروها علاقه‌ای برای مونتاژ‌ اتومبیل های هیبریدی چینی از خود نشان نمی‌دهند.

اکنون زمان آن رسیده است که به سراغ بحث اصلی خودمان یعنی معرفی ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران برویم. لازم به ذکر است که خودروهای موجود در این لیست از نظر قیمتی، چندان هم ارزان محسوب نمی‌شوند و تنها برای خرید بعضی از آن‌ها باید مبلغ کمتری پرداخت کنید.

معرفی ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

۱. تویوتا کمری هیبرید

ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

تویوتا کمری هیبریدی در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به عنوان نسخه فیس لیفت نسل پنجم تویوتا کمری پا به خیابان‌های ایران گذاشت. یکی از اصلی‌ترین رقبای این خودرو در بازار کشور هیوندای سوناتا هیبرید است که با قیمت پایین‌تری از کمری هیبریدی به فروش می‌رسد. قدرت پیشرانه کمری هیبریدی در مقایسه با رقیب خود بیشتر بوده و ۲.۵ لیتر حجم دارد. با این وجود مجهز شدن این خودرو به گیربکس eCVT عملکرد این نسخه از کمری را زیر سؤال برده است.

تویوتا کمری هیبریدی از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری در کنار یک پیشرانه برقی بهره می‌برد که مجموعا توانی برابر با ۲۰۰ اسب بخار را تولید می‌کنند. این نسخه از کمری به ازای هر صد کیلومتر ۵.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم قابل قبولی به نظر می‌رسد. بازار ایران پذیرای دو نسخه از این اتومبیل است که یکی سفارش ژاپن و دیگری سفارش آمریکا است. شما با پرداخت مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید برای خرید تیپ‌های LE و XLE این خودرو اقدام کنید.

۲. لکسوس CT200h

ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

یکی دیگر از ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران لکسوس CT200h است. این اتومبیل که در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ وارد خیابان‌های ایران شد به عنوان نخستین خودرو هیبریدی برقی – بنزینی بازار کشور شناخته می‌شود. پیشرانه این خودرو هیبریدی از یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعا توانی برابر با ۱۳۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر به تولید می‌رسانند. گیربکس ECVT هم وظیفه انتقال قدرت این موتور را بر عهده دارد. لکسوس CT200h به ازای هر صد کیلومتر ۴.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند که در مقایسه با سایر رقبا رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

از رانندگی با این اتومبیل نمی‌توان به اندازه سایر محصولات لکسوس لذت برد که دلیل اصلی این موضوع اقتصادی بودن لکسوس CT200h است. همچنین ظرفیت باتری‌های این اتومبیل هیبریدی چندان زیاد نیست و در حالت تمام برقی نمی‌تواند مسافت زیادی را طی کند. با این اوصاف لکسوس CT200h تنها هاچ بک هیبریدی باکیفیتی است که می‌توانید با پرداخت مبلغی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقدام به خرید آن کنید و گزینه دیگری با این قیمت پیش روی شما وجود ندارد.

۳. هیوندای سوناتا هیبرید

ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

هیوندای سوناتا هیبرید یکی دیگر از ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران است. نسل هفتم این خودرو که با کد اتاق LF شناخته می‌شود، اولین نسل از هیوندای سوناتا هیبرید بود که به بازار ایران عرضه شد. پیشرانه هیوندای سوناتا هیبرید ترکیبی از یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و یک موتور برقی است. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. این خودرو در هر صد کیلومتر ۴.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود با یک سدان پاک مواجه هستیم.

بازار کشور پذیرای سه تیپ GLS، GL، GLS پلاس این خودرو است که تیپ GLS پلاس سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است. این اتومبیل در بازار کشور یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است که برای چنین خودرویی قیمت مناسبی به نظر می‌رسد.

۴. تویوتا پریوس

ارزان ترین هیبریدی های بازار ایران

تویوتا پریوس به عنوان ارزان ترین خودرو هیبریدی بازار شناخته می‌شود. نسل چهارم این خودرو تنها نسلی از پریوس بود که در بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ روانه بازار ایران شد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی به بازار کشور عرضه شده است که تیپ C، فول‌آپشن‌ترین نسخه به شمار می‌رود.

پیشرانه این اتومبیل ترکیبی از یک موتور برقی دوتایی در کنار یک موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱.۸ لیتری است که مجموعا توانی برابر با ۱۲۱ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر به تولید می‌رسانند. این خودرو در هر صد کیلومتر ۳.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم شگفت‌انگیزی به نظر می‌رسد. با این وجود تویوتا پریوس از لحاظ فنی بسیار پیچیده است و به تعمیر تخصصی احتیاج دارد که این مسئله باعث شده تا مردم کشورهای کمتر توسعه یافته قادر به استفاده از آن نباشند. این اتومبیل با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد.