ام پی وی تهران

ام پی وی تهران، خودرویی که فقط یک عدد از آن ساخته شده و در ایران است + عکس

اتومبیل ام پی وی تهران در سال ۱۹۷۲ توسط شرکت‌های بنز، فولکس واگن و پورشه تولید و به ایران هدیه داده شد. از MPV Tehran تنها ۱ نسخه تولید شده است.

در موزه خودروهای تاریخی ایران که نخستین روزهای ماه جاری افتتاح شد ضمن حضور تعداد زیادی از وسایل نقلیه منحصربه‌فرد تاریخی، خودرویی حضور دارد که تنها یک نسخه از آن با مشارکت شرکت‌های آلمانی فولکس واگن، بنز و پورشه در سال ۱۹۷۲ میلادی تولید و به عنوان هدیه در اختیار ایران قرار داده شده بود. لازم به ذکر است که دستور ساخت این خودرو از سوی صدر اعظم وقت آلمان غربی یعنی ویلی برانت صادر شده بود.

با نگاهی به غربیلک فرمان و بدنه این خودرو که تحت عنوان “MPV Tehran” شناخته می‌شود، آرم سه شرکت سازنده را می‌توان مشاهده کرد. لازم به ذکر است که این نام ترکیبی از حروف اول نام‌های سه شرکت تولید کننده و تهران یعنی محل سفارش است.

ام پی وی تهران

با مشخصات فنی ام پی وی تهران آشنا شوید

ام پی وی تهران به یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی ساخت فولکس واگن مجهز شده است که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این پیشرانه در قسمت عقب خودرو و به شکل افقی قرار گرفته است.  وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده ۴ سرعته اسپرتوماتیک، ساخت شرکت پورشه گذاشته شده است. کمپانی‌های سازنده بدنه این اتومبیل را به صورت دو تکه و از جنس فایبرگلاس ساخته‌اند و اتاق خودرو نیز حالت اسپرت دارد.

کابین این خودرو از استحکام بالایی برخوردار است و اجازه ورود ضربه بیرونی به راننده را نمی‌دهد. در جلوی این اتومبیل ضربه‌گیری با قابلیت تغییر شکل تعبیه شده است که ضربات وارده از قسمت جلو را جذب می‌کند. ام پی وی تهران از یک سوئیچ کوتاه (نقره‌ای) و یک سوئیچ بلند (طلایی)‌ بهره می‌برد. در صورتی که اتومبیل با سوئیچ کوتاه روشن شود تنها استفاده از دنده‌های ۱ و ۲ امکان‌پذیر می‌شود و خودرو در این حالت می‌تواند نهایتا تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. اما در صورت استفاده از سوئیچ طلایی دنده‌های ۳ و۴ نیز فعال‌سازی می‌شوند که نهایت سرعت خودرو در این حالت به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لازم به ذکر است که نسخه دیگری از این اتومبیل در دنیا وجود ندارد و تنها در تهران می‌توانید یک نسخه از این اتومبیل سفارشی را ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*