بیت کوین

زخم کاری فروشندگان بر پیکر بیت کوین

بیت کوین طی روزهای اخیر توانست اوج قیمتی جدیدی را به ثبت برساند، اما اقدام عجیب فروشندگان باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتالی محبوب شد.

بیت کوین که به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود طی روزهای اخیر توانست رکورد تاریخی جدید 69 هزار دلاری را به ثبت برساند. پس از آن تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند Bitcoin به کانال 70 هزار دلاری نیز خواهد رسید، اما اقدام عجیب فروشندگان باعث شد تا قیمت این ارز دیجیتالی محبوب بر خلاف انتظار کاهش یابد.

جزئیات کاهش قیمت بیت کوین 

در واقع معامله‌گران پس از این که بیتکوین به اوج قیمتی 69 هزار دلاری رسید تصمیم گرفتند تا سودهای خود را برداشت کنند. چنین اقدامی باعث شد تا روند صعودی بیت کوین متوقف شده و ارزش آن کاهش یابد؛ به گونه‌ای که فقط طی چند ساعت ارزش بیتکوین به 63 هزار دلار رسید که از کاهش قیمت 6 هزار دلاری آن حکایت دارد.

این روند کاهشی آنقدر ادامه پیدا کرد تا قیمت بیتکوین به مرز 62 هزار و 300 دلار نیز رسید که پایین‌ترین سطح قیمتی آن از 16 آبان 1400 محسوب می‌شود. البته پس از آن قیمت بین کوین مجددا بیش از 1000 دلار افزایش پیدا کرد و ارزش بازار آن نیز به بیش از 1.2 تریلیون دلار رسید. امروز (23 آبان 1400) نیز قیمت بیتکوین در بازار ارزهای دیجیتالی در کمترین حالت حدود 64 هزار و 103 دلار و در بیشترین حالت حدود 65 هزار و 739 دلار گزارش شده است.