خودروهای سوپراسپرت

اسراری که مالکان خودروهای سوپراسپرت هرگز به شما نخواهند گفت

مالکان خودروهای سوپراسپرت پشت زرق و برقی که به نمایش می‌گذارند، اسراری را از شما پنهان می‌کنند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تولیدکنندگان خودروهای سوپراسپرت یا سوپرکارها زمان و منابع زیادی را به خلق و تولید این آثار هنری اختصاص می‌دهند و در عین حال، علاقه‌مندان پول زیادی را صرف خریداری و همچنین نگهداری از این خودروهای ارزشمند در بهترین شرایط می‌کنند. با این وجود، این قانونی نانوشته است که این خودروها همیشه در معرض نمایش هستند و درحالی که در پیست‌های مسابقه با آن‌ها اوج لذت و هیجان رانندگی را تجربه می‌کنید، می‌توانند برای کاربری روزانه مثل یک کابوس باشند!

اگرچه همگی از دور خودروهای سوپراسپرت را می‌بینند و به صاحبان آن‌ها و بختی که با آن‌ها یار بوده غبطه می‌خورند، در ادامه به 10 چیزی خواهیم پرداخت که مالکان خودروهای سوپراسپرت هرگز به شما نخواهند گفت.

خودروهای سوپراسپرت

10. تخلیه و داغ شدن باتری خودروهای سوپراسپرت تمام برقی

فوق‌العاده بودن خودروهای سوپراسپرت تمام برقی را نمی‌توان انکار کرد و علاقه‌مندان به این خودروها، هیچ‌وقت از تعریف و تمجید درباره قدرت و سرعت آن‌ها دست بر نمی‌دارند. با این حال، چالش بزرگی که پیش روی صاحبان این خودروها است، عملکرد آن‌ها در دراز مدت است؛ به همین دلیل است که لامبورگینی و فراری در عرضه سوپراسپرت‌های تمام برقی خود عجله نمی‌کنند.

ریماک سی_تو

صاحبان خودروهای سوپراسپرت تمام برقی چگونه می‌توانند بدون تخلیه و بیش از حد گرم شدن باتری به راحتی به رانندگی بپردازند؟ به‌عنوان مثال، لوتوس ایویا 2021 (Lotus Evija) تنها دارای 4 مدل حرارتی است و به گفته خود لوتوس، در حالت پیست (Track Mode) تنها 7 دقیقه دوام می‌آورد. به همین دلیل است که مدیر عامل شرکت خودروسازی ریماک به تاپ گیر اعلام کرد که برای ثبت رکورد با خودروی C_Two در پیست نوربورگ علی‌رغم شتاب بالایش برنامه‌ای ندارد.

خودروهای سوپراسپرت

9. انتظار طولانی برای تحویل خودروی سفارشی

داشتن جدیدترین مدل یک خودرو یا خصوصاً نسخه‌ای محدود از آن لذتی غیر قابل وصف است ولی خوره‌های خودروهای سوپراسپرت که جدیدترین نسخه ویژه از یک خودرو را در اختیار دارند، هیچ‌وقت به شما نمی‌گویند که از چند سال قبل آن را سفارش داده و برایش انتظار کشیده‌اند. به گفته مجله اتوکار، برای مدل‌های تکی فراری ممکن است تا پنج سال صبر کنید.

لامبورگینی اونتادور اس وی جی

این درحالی است که برندهایی که از شهرت کمتری برخوردارند نظیر خودروساز سوئدی کونیگزگ، حتی خودروهای خود را دیرتر از بقیه تحویل خواهند داد. به گزارش Carbuzz، تحویل یک هایپرکار عادی این شرکت 4 تا 5 سال زمان می‌برد. البته افرادی که برایشان اهمیتی ندارد پس از صرف مبلغ کلان برای خودروی سوپراسپرت خود با خودرویی مشابه آن در خیابان مواجه بشوند، با این مسئله مشکلی نخواهند داشت از آنجا که چنین خودروهایی در نمایندگی‌ها به فروش گذاشته خواهد شد، اما کسانی که به دنبال یک خودروی سفارشی مخصوص خود هستند، این انتظار طولانی قطعاً اذیت‌کننده خواهد بود.

خودروهای سوپراسپرت

8. هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری

هزینه هنگفتی که برای خرید خودروهای سوپراسپرت پرداخت می‌شود تازه شروع ماجرا است! پس از طی کردن مرحله اول، صاحبان این خودروها با هزینه‌های زیادی سنگین تعمیر و نگهداری مواجه می‌شوند.

بوگاتی ویرون

مانی خوشبین، کالکتور خودروهای سوپراسپرت در کالیفرنیا، بر خلاف بسیاری صادق است. وی می‌گوید که یک تعویض روغن ساده برای پورشه کاررا جی‌تی (که نگهداری آن ارزان به حساب می‌آید) سالانه 1500 دلار برای او خرج برمی‌دارد. او برای 5 مرسدس-بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن که در اختیار دارد، سالانه 35 هزار دلار هزینه می‌کند. البته میانگین آن‌ها همچنان کمتر از 8 هزار دلاری است که او برای خدمات سالانه پاگانیِ خود پرداخت می‌کند. مانی خوشبین همچنین اظهار داشته است که بوگاتی برای یک تعویض روغن 22 هزار دلار تقاضا می‌کند درحالی که هر ست تایرهای بوگاتی که هر 4 سال باید تعویض شود، 38 هزار دلار قیمت دارند.

خودروهای سوپراسپرت

7. توجه بیش از حد و ناخواسته

صاحبان خودروهای سوپراسپرت باید همیشه مواظب این جواهرها باشند! عده‌ای با مشاهده چنین خودروهایی به تعریف و تمجید از آن‌ها می‌پردازند اما عده دیگری ممکن است سعی در تجاوز به حریم خصوصی و نزدیک شدن بیش از حد به این خودروها جهت عکس گرفتن با آن‌ها و کارهایی از این دست داشته باشند. که می‌داند؟ حتی شاید برخی از شدت حسادت دست به تخریبشان بزنند!

لامبورگینی اونتادور اس وی جی

افرادی که به دنبال نشان دادن زرق و برق خودروی خود هستند، با این مسئله کنار می‌آیند ولی سایر افراد هر روز باید با توجه ناخواسته و تقاضاها و سوالات فراوان دست و پنجه نرم کنند.

خودروهای سوپراسپرت

6. مصرف زیاد سوخت

خودروهای سوپراسپرت مجهز به موتورهای قوی (وی 8، وی 10، وی 12 و وی 16) هستند که باعث می‌شود با سرعتی فوق‌العاده در پیست‌های مسابقه یا بزرگراه‌ها بتازند! اما نکته اینجا است که این تجربه هیجان‌انگیز بهایی دارد؛ مصرف شدید سوخت.

لامبورگینی وننو

برای ثروتمندان خوش‌شانسی که چنین خودروهای لوکسی را خریداری می‌کنند، مصرف سوخت قطعاً در اولویت قرار ندارد و دلیلی که آن‌ها چنین هزینه هنگفتی می‌کنند، قدرت و سرعت بی‌نظیر این خودروها است. با این وجود، این خودروها با مصروف سوخت شدید خود بر کمبود سوخت و بحران‌های محیط زیستی می‌افزایند.

خودروهای سوپراسرت

5. فدا کردن فضای کافی و راحتی

اگرچه سدان‌های لوکس و شاسی بلندها برای حداکثر راحتی و بهترین تجربه گرند تورینگ طراحی شده‌اند، خودروهای سوپراسپرت طراحی شده‌اند تا بیشترین سرعت را ارائه دهند و هر معیار دیگری در درجه دوم قرار می‌گیرد؛ از این رو فضای داخلی آن‌ها بسیار کوچک و محدود است.

بوگاتی دیو

علاوه بر این، دارندگان خودروهای سوپراسپرت مجبور به استفاده از یک صندوق کوچک در قسمت جلو هستند درحالی که ممکن است درون خودرو حتی یک جا لیوانی هم پیدا نشود. دانیکا پاتریک، راننده مسابقه اتومبیل‌رانی، به همین دلیل لامبورگینی گالاردوی خود را با یک فورد اکسپلورر جایگزین کرد!

خودروهای سوپراسپرت

4. مزاحمت رانندگان دیگر

طراحی خودروهای سوپراسپرت به‌ گونه‌ای است که آن‌ها را کاملاً متمایز از سایر خودروها می‌سازد و این خودروها به لطف طراحی منحصر به فرد خود، توجه زیادی را جلب می‌کنند. این برای افرادی که از مورد توجه قرار گرفتن و متفاوت بودن لذت می‌برند تجربه خوشایندی است ولی برخی مواقع افراد تلاش می‌کنند با صاحبان سوپراسپرت‌ها مسابقه‌ای داشته باشند و شتاب خودروی خود در مقایسه با آن‌ها را آزمایش کنند که می‌تواند باعث آزار سایر افرادی باشد که به دنبال توجه و هیجان بیش از حد نیستند.

بوگاتی شیرون

به‌خاطر همین تمایز سوپراسپرت‌ها، تقریباً غیر ممکن است که سایر رانندگان با آن‌ها مواجه شوند و به سادگی از آن‌ها بگذرند؛ همیشه برای اینکه دید بهتری داشته باشند، به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شوند که این شاید بتواند منجر به تصادف شود! حتی بدتر از آن این است که پلیس همیشه خودروهای سوپراسپرت را با دقت زیر نظر دارد تا از حد مجاز سرعت عبور نکنند.

خودروهای سوپراسپرت

3. سختی پارک کردن خودروهای سوپراسپرت

یکی از نکته‌هایی که افرادی که برای اولین بار خودروهای سوپراسپرت می‌خرند متوجه‌اش می‌شوند، این است که پارک کردن این خودروها در فضاهای تنگ و محدود به شدت دشوار است. اگرچه فاصله کم کف این خودروها از زمین یکی از ویژگی‌های آن‌ها است، احتمال دارد به این دلیل با لبه‌های پارکینگ برخورد کنند و بدنه آن‌ها خراش پیدا کند.

لامبورگینی اونتادور

عرض این خودروهای سوپراسپرت نیز در پارک کردن آن‌ها در فضاهای کوچک مشکل ایجاد می‌کند. نمونه بارز آن بوگاتی ویرون با عرض 1.998 متری است. حتی اگر این‌ها قانع‌کننده نباشند، سوپراسپرت‌ها به یک فضای پارکینگ اختصاصی با امنیت اضافی نیاز دارند که قابلیتی لوکس است که در تمامی مکان‌ها ارائه نمی‌شود.

خودروهای سوپراسپرت

2. مناسب نبودن برای رفت و آمد روزانه

گرچه خودروهای سوپراسپرت در پیست‌های مسابقه و بزرگراه‌ها شما را به اوج لذت رانندگی می‌رسانند، برای رفت و آمد روزانه خودروهای چندان مناسبی نیستند. رانندگی با آن‌ها با سرعت پایین دشوار است و همچنین به دلیل فاصله کمشان از زمین، برخورد با سرعت‌گیرها یا ناهمواری‌های جاده قطعاً حال خراب کن است! اگرچه صاحبان این خودروها طور دیگری وانمود می‌کنند، رانندگی با آن‌ها به‌صورت روزانه یا برای گشت و گذار در شهر می‌تواند آزاردهنده باشد.

فراری انزو

از آنجا که تمامی رانندگان نیاز دارند روزانه مسافتی را با خودروی خود طی کنند، دارندگان سوپراسپرت‌ها بسیاری از مواقع مجبور می‌شوند که یک جایگزین کاربردی مانند یک شاسی بلند را خریداری کنند.

خودروهای سوپراسپرت

1. قیمت سرسام‌آور بیمه

همه نمی‌توانند مانند ایلان ماسک با مک‌لارن اف 1 تصادف کنند و بدون بیمه، به شخصه از هزینه تعمیر آن بر بیایند! امروزه برای اینکه مجاز به رانندگی با یک خودروی سوپراسپرت در هر نقطه‌ای باشید، باید حداقل تحت پوشش یک بیمه شخص ثالث باشید.

مک‌لارن سنا

نرخ بیمه برای خودروهای سوپراسپرت به شدت بالا است و به گفته belowinvoice.com، میانگین نرخ بیمه برای یک فراری حدود 10 هزار دلار و برای یک لامبورگینی حدود 7500 دلار در هر سال است و احتمال دارد با معیارها و متغیرهای مختلف، قیمت بیمه تا 35 هزار دلار نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه جیب مالکان این خودروها حسابی خالی می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه