جک T8‌

جک T8‌ برقی معرفی شد؛ منتظر ورود آن به ایران باشیم؟

جک T8‌ برقی در نمایشگاه خودرو ماکائو 2021 معرفی شد. نسخه برقی پیکاپ جک T8‌ بر پایه نسخه بنزینی آن ساخته شده است. با توجه به وجود نسخه بنزینی این خودرو در ایران، آیا این خودرو به بازار راه پیدا خواهد کرد؟

شرکت چینی جک از نسخه برقی پیکاپ T8‌ در نمایشگاه خودرو ماکائو 2021 پرده‌برداری کرد. این پیکاپ چینی از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی شبیه نسخه بنزینی خود بوده و اکنون فقط از یک پیشرانه الکتریکی و گیربکس جدید بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی جک T8‌ برقی

جک T8‌

نسخه برقی پیکاپ جک T8 بر پایه مدل بنزینی آن ساخته شده و به همین دلیل از لحاظ ظاهری کاملا به یکدیگر شباهت دارند، اما نسخه برقی این پیکاپ اکنون به یک پیشرانه الکتریکی ویژه مجهز شده است. همچنین طراحان برای این که نسخه برقی را با بنزننی متمایز کنند، برای این نسخه جلوپنجره کرومی را در نظر گرفتند.

جک T8‌

کابین این خودرو نیز مشابه نسخه بنزینی بوده و اهرم تعویض دنده تنها تفاوت میان آنها محسوب می‌شود. در واقع طراحان گیربکس ویژه خودروهای برقی را جایگزین اهرم تعویض دنده معمولی کردند. این خودروساز چینی برای جک T8‌ برقی یک پکیج باتری لیتیوم آهن فسفات 65.3 کیلووات ساعتی نیز در نظر گرفته است.

جک T8‌

پیشرانه این پیکاپ برقی می‌تواند قدرتی برابر با 201 اسب بخار و گشتاور 295 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین حداکثر برد این خودرو نیز بر اساس چرخه NEDC حدود 330 کیلومتر خواهد بود. ضمن این که حداکثر سرعت این خودرو نیز 100 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آیا باید منتظر ورود نسخه برقی جک تی 8 به ایران باشیم؟

جک T8‌

در همین راستا با توجه به این که شرکت کرمان موتور مدتی قبل جک T8 را با نام کی ام سی تی 8 به بازار ایران عرضه کرد و مشتریان ایرانی نیز از آن استقبال کردند، آیا امکان حضور نسخه برقی این پیکاپ به بازار ایران وجود دارد؟ هرچند مدیران ارشد کرمان موتور باید به این پرسش پاسخ دهند، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای خودروهای برقی در ایران باید گفت احتمال ورود نسخه برقی این پیکاپ چینی به بازار بسیار اندک است.