ویمار M7

خودروی چینی ویمار M7 ادعای رقابت با تسلا در رانندگی خودکار را دارد

ویمار M7 با سیستم خودران سطح 5 معرفی شد. شرکت چینی ویمار مدعی است این خودرو برقی در رانندگی خودکار قابل رقابت با تسلا خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چینی ویمار موتورز به تازگی از خودرو برقی M7 پرده برداشت. پنجمین محصول ویمار برای رقابت با خودروهای الکتریکی تسلا طراحی شده و مدعی ارائه سیستم خودران سطح 5 است. در ادامه با مشخصات خودرو برقی ویمار M7 آشنا خواهیم شد.

مشخصات ویمار M7

ویمار M7

ویمار M7 برای نخستین بار در نمایشگاه پکن سال قبل به عنوان یک خودرو کانسپت به معرض نمایش درآمد، اما اکنون این خودروساز چینی از نسخه تولیدی ریما M7 با تغییرات جزئی نسبت به نسخه کانسپت پرده‌برداری کرد که با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو باید آن را یکی از برجسته‌ترین محصولات الکتریکی کشور چین طی چند سال گذشته دانست.

ویمار M7

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌هایی هستیم که یک نوار نورانی LED آنها را به یکدیگر متصل کردند. با توجه به این که این خودرو یک محصول برقی محسوب می‌شود، طراحان برای آن جلوپنجره سنتی را در نظر نگرفتند، اما قسمت پایینی جلوپنجره به گونه‌ای طراحی شده تا اجزای فنی را خنک سازد.

ویمار M7

در قسمت جانبی این خودرو نیز اکنون درهای خاص مدل کانسپت حذف شده و طراحان از درهای سنتی با دستگیره‌های مخفی استفاده کردند. در بخش عقب نیز شاهد طراحی خاصی مشابه نمای جلویی هستیم. همچنین در این بخش طراحان چراغ‌های افقی را با نوار نورانی به یکدیگر متصل کردند.

ویمار M7

در حال حاضر تصاویر زیادی از کابین این خودرو برقی در دسترس نیست، اما طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو از داشبوردی نسبتا مینیمال، پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر افقی بزرگ بهره می‌برد. طراحان برای رفاه سرنشینان ردیف دوم نیز نمایشگرهایی را روی پشت‌سری‌ها نصب کردند.

ویمار M7

شرکت سازنده اعلام کرده برای ویمار M7 از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای چون چهار دوربین دید اطراف، هفت دوربین 8 مگاپیکسلی، 12 رادار اولتراسونیک، رادارهایی با موج 5 میلی‌متری و سه لیدار در نظر گرفته است. تمام این حسگرها به چیپ‌های اورین ایکس انویدیا مجهز خواهند بود. این خودروساز چینی مدعی است ویمار M7 از تمام سخت‌افزارهای ضروری برای ارائه سیستم خودران سطح 5 بهره می‌برد. در خصوص مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالا با هر بار شارژ می‌تواند 700 کیلومتر را بپیماید.